Myssion Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 Klicka på henne och rör på musen... Din datormus då alltså...
spyse Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Lycka till. Spelar själv NL50 just nu så kommer följa din dagbok med intresse.
Myssion Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 Äntligen funkar Party. Får bli 500 händer idag.
Obscura Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Månadsplanering:(t.o.m. 23/3) - Spela 30k händer på Party's NL$50 (3-10 bord samtidigt (om det är mycket i skolan så jag behöver sitta och pilla med något bredvid så blir det bara tre, annars brukar det bli 6-10 beroende på hur bra bord man hittar). - Spela enstaka (mindre) turneringar. - Spela €50 Pokerforum Online. Lägger till ett mål här: - Läsa minst en pokerbok. Pot-Limit & No-Limit Poker av Reuben/Ciaffone ligger högst på listan just nu, tillsammans med Kill Phil. Har ju kikat på lite andra böcker som jag är mer tveksam till, de har fått lite negativ kritik: - Book of Bluffs av Matt Lessinger - Making the Final Table av Erick Lindgren - Strategies for the Final Table av T.J. Cloutier - Championship No-Limit & Pot Limit Hold 'em av McEvoy & Cloutier - Play Poker Like The Pros av Phil Hellmuth Lite feedback på de böckerna är jättevälkommet! Jag har inte läst alla men Play Poker Like The Pros av Phil Hellmuth är rätt kass. Helt ok läsning men tyckte inte jag lärde mig nåt av den. Den finns på svenska och är ganska billig. Jag tycker förövrigt inte Pot-Limit & No-Limit Poker av Reuben/Ciaffone är särskilt bra iheller så det säger kanske inte så mycket. Du verkar kunna spela redan så jag tror inte den ger så mycket för dig heller. Fast något bra kan du kanske snappa upp i den. Själv är jag beroende av böcker inom områden som intresserar mig så jag köper oftast någon bok varje månad. Glömde säga att jag också tycker Kill Phil verkar intressant så jag tycker du ska köpa den och sen berätta hur den var.
Myssion Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 Fy va nya Party är mongo... 75% av borden går inte att komma in på, och sedan funkar det inte att tracka bord som man inte sitter på med PO. Inte för att jag behöver ha någon databas innan jag sätter mig, men table selection finns ju inte eftersom de bara visar pottstorlek i lobbyn. Trodde de skulle ändra det till den nya versionen, men icke... Hur är det med PT på Party egentligen, fungerar det att tracka innan man sätter sig? Dags att byta sajt kanske...
Gekko Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Lycka till med dagboken! Med din inläggs frekvens så är det väl lika bra att moderatorerna klistrar denna under Gdailys dagbok Hur är det med PT på Party egentligen, fungerar det att tracka innan man sätter sig? Dags att byta sajt kanske... Nej det går inte att track, iaf inte med PT. Antar att det råder samma förusättningar för PO. Om du funderar på att byta så är väl ONGAME ganska hett...
Myssion Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 Om du funderar på att byta så är väl ONGAME ganska hett... Lutar åt att Ongame blir nästa stopp. Har en sjysst köttbulle-deal på G där, lagom stor sign-up bonus på EuroBet, och massor av fisk. Enda som är ett minus nu är att PO inte funkar till Ongame, men det ska läggas till inom några veckor.
Myssion Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 På tal om ingenting så har jag la... jag menar köpt lite ny musik. Leaves' Eyes kan jag rekommendera varmt, jäkligt skön musik faktiskt! Var någon här på forumet som tipsade om Music Genome Project, där väljer man en låt eller ett band, sedan letar programmet upp liknande musik, skitbra!
Jeppann Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Music Genome Projectskitbra! Fy faaaan va guld! Tack så mycket
Myssion Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 Temporär lösning, tills PO har lagt till Ongame: Kör på Multipoker och Empire samtidigt istället (max där är 4 bord), så kan jag fortfarande tracka med PO och ändå spela många bord. Med början imorgon.
Myssion Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 Music Genome Projectskitbra! Fy faaaan va guld! Tack så mycket Vad bra!
Myssion Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 421 händer spelade på Party idag. -$65.41 Turnering på Ladbrokes. -$55 Totalt: -$120.41 Tråkig avslutning på Party med -$58.74 i sista handen, KK möter AA, inte så mycket att säga... Killen räjsar 30% av sina händer och reräjsar med både fan och hans moster, och har delat ut pengar till hela bordet. Tills jag fick en hand förstås. Allmän korttorka, finns nog ingen HH som är värd att lägga upp. Nåja, nya tag imorgon.
Krilla Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Vad fan händer, här kommer man hem från släktmiddan och kastar sig på datorn för att se hur mycket däng Mysan har gett fi. Fick ju fan ta på sig solbrillorna,man blev ju bländad av all röd skrift. He he, kunde inte låta bli.
Myssion Postad 24 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2006 Vad fan händer, här kommer man hem från släktmiddan och kastar sig på datorn för att se hur mycket däng Mysan har gett fi.Fick ju fan ta på sig solbrillorna,man blev ju bländad av all röd skrift. He he, kunde inte låta bli. Jo, planen var ju att klonka hem Laddisturren för en $1.200 och sedan ta hem en $300 till på Party efter det, så jag kunde impa lite på dig, men sedan kom verkligheten och slog mig i ansiktet med en hälleflundra... eller nåt... Ny dag, nya utmaningar, nya frottéstrumpor. Eller, ja, nya är de inte, men de är rena i alla fall... Mål för idag Idag blir det Multi och Empire för hela slanten, siktar på 2500 händer. Ska även se till att leta upp bättre turneringar. Ett annat mål är att köpa pokerböcker från Amazon, samt Formula Dé från Unispel, så jag kan köra ifrån frugan. Nu ska jag bara gå ut med vovven en sväng först. Nej, vi har ingen volvo. Ingen villa heller för den delen.
Myssion Postad 24 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2006 Temporär lösning, tills PO har lagt till Ongame: Kör på Multipoker och Empire samtidigt istället (max där är 4 bord), så kan jag fortfarande tracka med PO och ändå spela många bord. Med början imorgon. Vilket för övrigt var frugans eminenta idé, hon är jäkligt klyftig faktiskt. (Denna post är skriven på frugans begäran, hon ville inte att folk som läste i hennes dagbok skulle tro att hon bara var en bimbo... )
Myssion Postad 24 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2006 Ska även se till att leta upp bättre turneringar. Lite tips här är jättevälkomna. - Maxinköp: $100+$9, dock gärna lägre. - Helst stor guaranteed-summa. - Helst dagtid. - Bra/långsam struktur. Eftersom ovanstående verkar omöjligt att hitta så tittar jag just nu på rebaj-turneringar på Stars, $109+$9 $35K guaranteen på Party, $20+$2 $40K guaranteen, också på Party, samt på Pacifics $50K/$25K guarantees. Men om någon har ett guldtips så är det jättevälkommet, som sagt.
Pokemonn Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Ah, en dagbok att studera i detalj! Jag förstår inte att du spelar på en massa mystiska sajter, du vet att det är Battlefield som gäller! Vet däremot inte hur det är med deras turneringar riktigt, brukar mest spela $1000 freerolls där, det är lite kul eftersom man inte riskerar något, man kan ju ha ett fönster med en sådan rullandes i bakgrunden medans man pysslar med annat. Man behöver inte sitta och koncentrera sig till 100% eftersom man ändå inte förlorar något på att åka ut. Jag kikade förresten in på Everest efter att du skrev om SnG freerolls, men de verkar ha tagit bort de...
Myssion Postad 24 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2006 Jag kikade förresten in på Everest efter att du skrev om SnG freerolls, men de verkar ha tagit bort de... De finns kvar, dock bara i FL-format numera. 10-manna med $0.10(!) i prispotten.
Myssion Postad 24 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2006 Ska även se till att leta upp bättre turneringar. Partys $55 som går kl 07 svensk tid är ju faktiskt helt ok. Verkar dra 300+ deltagare så att det blir lite större prispott.
Myssion Postad 24 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2006 Det började jäkligt knaggligt idag, men blev bättre sen. Spelade på Party eftersom det strulade med överföringen från neteller. Förlorade en massa småpotter hela tiden, och så fort jag fick en bra hand så foldade alla. Blev en splittpott när jag floppade nötstegen med KT, med en tia på turn. Dock fick jag två stora potter senare: $50 NL Texas Holdem - Friday, February 24, 03:30:47 ET 2006 Table Gutshot (No DP) (Real Money) Seat 6 is the button Total number of players : 6 Seat 4: brfactor ( $55.54 ) Seat 2: Myssion ( $87.15 ) Seat 3: wildrexus ( $39.77 ) Seat 6: Yellow74 ( $52.50 ) Seat 5: DMoneyTaker2 ( $42.35 ) Seat 1: jptry ( $49.25 ) jptry posts small blind [$0.25]. Myssion posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to Myssion [ ] >You have options at Sickday Table!. >You have options at Mazurka Table!. wildrexus folds. brfactor folds. DMoneyTaker2 folds. Yellow74 folds. jptry raises [$1.75]. >You have options at Sickday Table!. Visst kan man bara älska det bordsnamnet >You have options at Mazurka Table!. >You have options at Bassoon (No DP) Table!. Myssion raises [$5.50]. Killen är jättelös och räjsar 25% av sina händer och sitter dessutom i stöldposition så jag reräjsar. Han är inte särskilt aggro efter floppen så att bara syna och trappa känns inte lika bra, han kommer garanterat att syna räjsen ändå. jptry is all-In [$47.25] Jaha. Visst kan han ha AA/KK... >You have options at Mazurka Table!. >You have options at Bassoon (No DP) Table!. Myssion calls [$43.25]. ... men med hans spelstil är det en tokgiven syn. ** Dealing Flop ** [ , , ] ** Dealing Turn ** [ ] ** Dealing River ** [ ] >You have options at Sickday Table!. Myssion shows [ , ] two pairs, queens and sixes. jptry doesnt show [ , ] a pair of sixes. Myssion wins $95.50 from the main pot with two pairs, queens and sixes.
Myssion Postad 24 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2006 Den andra handen: $50 NL Texas Holdem - Friday, February 24, 03:23:47 ET 2006 Table Gutshot (No DP) (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 6 Seat 4: brfactor ( $60.29 ) Seat 2: Myssion ( $43.20 ) Seat 3: wildrexus ( $45.27 ) Seat 1: vegasrat ( $59.37 ) Seat 6: Yellow74 ( $51.82 ) Seat 5: DMoneyTaker2 ( $36.75 ) wildrexus posts small blind [$0.25]. brfactor posts big blind [$0.50]. DMoneyTaker2 posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to Myssion [ ] DMoneyTaker2 checks. Yellow74 raises [$2]. Han är en överaggro fisk som räjsar med det mesta. vegasrat calls [$2]. Myssion calls [$2]. Här väljer jag att bara syna. Kunde lika gärna höjt, men när vegasrat (lös synstation) kommer in i handen så riskerar jag att bygga en väldigt stor pott mot två motståndare utan en färdig hand. Hade jag suttit ur position så hade jag dock övervägt det, och sedan ställt in på floppen i 95% av fallen. Med position har jag ett bättre övertag om jag bara synar. wildrexus folds. brfactor folds. DMoneyTaker2 folds. ** Dealing Flop ** [ , , ] >You have options at Mazurka Table!. Yellow74 bets [$4]. Här sätter jag honom på ett svagare ess eller eventuellt ett färgdrag, kanske både och. vegasrat folds. >You have options at Bassoon (No DP) Table!. Myssion raises [$16]. Höjer för att få betalt, ganska säker på att få syn eller omslag såvida han inte har tokmissat. Yellow74 calls [$12]. Japp. ** Dealing Turn ** [ 5s ] Ofarligt kort. Yellow74 checks. >You have options at Sickday Table!. Myssion is all-In [$25.20] Här får jag ofta betalt av de händer han troligen sitter på, har han mig slagen är det inte mycket att göra. Mot sådana motståndare som inte kan släppa sina mediokra händer är topp-par/toppkicker stål. Mot en annan motståndare hade jag varit mer försiktig här. Yellow74 calls [$25.20]. ** Dealing River ** [ ] Yellow74 shows [ , ] a pair of nines. Myssion shows [ , ] two pairs, aces and nines. Myssion wins $86.65 from the main pot with two pairs, aces and nines. >You have options at Mazurka Table!. vegasrat has left the table. Kom gärna med synpunkter, gärna på när det är lämpligt att spela denna hand mer aggro preflop, eller när det är lämpligt att vara mer försiktig efter floppen.
Myssion Postad 24 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2006 Nu har pengarna kommit. Multi/Empire har ju nästan dött efter separationen med Party. Endast 5 bord på NL$50 och ännu färre på högre nivåer. Endast NL$25 där det finns lite verksamhet. Nåja, här var rätt lösa bord så det ska nog gå bra.
Myssion Postad 24 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2006 Jaa, va cooolt, fyrverkerier när man vinner en hand! Trodde jag hade stängt av det...
Myssion Postad 24 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2006 Näää, nu finns det bara två bord på NL$50, va segt. Och på NL$25 sitter bara en massa tajtrövar, för att använda frugans vokabulär. Nog ändå bättre att smäcka upp 8 NL$25-bord istället. Kan ju ha kvar de två NL$50-borden iofs, men då klickar jag bara fel när jag ska höja...
Myssion Postad 24 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2006 Jag måste sluta posta så jävla mycket, det ser ju ut som att jag inte har några kompisar...
Recommended Posts