Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har börjat göra lite inhopp på NLT nu samtidigt som jag näter mina 5CD bord. Är dock som tidigare sagt något av en nybörjare på NLT.

- Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Almeria"

Game ended 2006-02-06 21:05:51 GMT+01:00

Players:

Hemdhes (EUR 98,85 in seat 1)

Karamelle (EUR 53,40 in seat 2)

Tankad (EUR 82,20 in seat 3)

*index*69* (EUR 30,10 in seat 4)

HERO (EUR 114,35 in seat 5)

Cosinus (EUR 98,00 in seat 6)

Dealer: Hemdhes

Small Blind: Karamelle (0,50)

Big Blind: Tankad (1,00)

HERO was dealt: Ad - 9h <-- Lite löst spelat va?

*index*69* Fold

HERO Raise (4,00)

Cosinus Fold

Hemdhes Raise (8,00)

Karamelle Fold

Tankad Fold

HERO Call (4,00) <- jaja jag synar

Flop 7s - 8h - Th

HERO Check

Hemdhes Bet (13,00)

HERO Raise (40,00) <- Stegdraget, men ser gärna att han foldar. Dumt bet?

Hemdhes Fold

HERO Payback (27,00)

HERO didn't show hand

HERO wins: EUR 41,35

Rake: EUR 2,15

Postad

Eeh, lite löst att spela upp A9o preflop där, och att sen ta en syn med den ur position mot en reraise...ja, det vetefan om det är så bra spel i längden. :) Men OK, orka folda hela tiden liksom. ;)

Tycker ditt flopspel kan vara OK om du spelar upp 77,88,TT först in UTG+1, och det gör du väl? Då kanske du kan få honom att passa ett överpar där, men samtidigt gäller det att veta att han är en spelare som verkligen kan passa typ AA/KK på den där brädan för att det ska vara lönsamt, tror jag. Jag menar, är han normaltight är ju hans HD inte så jättestor där, och sannolikheten för överpar är ju ganska stor. Alltså är en read ganska bra att ha i ett sånt där läge.

Postad
Eeh, lite löst att spela upp A9o preflop där, och att sen ta en syn med den ur position mot en reraise...ja, det vetefan om det är så bra spel i längden. :) Men OK, orka folda hela tiden liksom. ;)

Tycker ditt flopspel kan vara OK om du spelar upp 77,88,TT först in UTG+1, och det gör du väl? Då kanske du kan få honom att passa ett överpar där, men samtidigt gäller det att veta att han är en spelare som verkligen kan passa typ AA/KK på den där brädan för att det ska vara lönsamt, tror jag. Jag menar, är han normaltight är ju hans HD inte så jättestor där, och sannolikheten för överpar är ju ganska stor. Alltså är en read ganska bra att ha i ett sånt där läge.

Nej denna hand var en brute force... Jag hade ingen större rad på honom. Tror däremot knappast han skulle kunna lägga AA/KK.

Jag har ändå öppetstegdrag så helt reraise är det väl inte? JAg antar att fi satt på kanske AQ.

Jodå. Pocketar bettar jag preflop.

Postad

Problemet med din raise är väl bara att du är tvungen att syna alla omslag all-in. I och för sig är det inte så illa ändå, då du oftast har 11 outs och mer än nog med pottodds för att syna. Mot AA har du bara 8, men då är det ju bara att plocka fram klonkskillsen!

Postad

Vill du räjsa floppen så är det lika bra att ställa in för att maximera dina vinstchanser. Om han har en hand så maximerar du på så sätt din fold equity, samtidigt som du garanterar att du får se två kort. Allt för ofta så synar nämligen bara tomtar en sådan räjs, och vad göra på turn då när en blank kommer, förutom att klia sig i hufvudet? Sedan måste du ha en read på snubben ifråga innan du ställer in förstås, annars är det ren gambling.

Annars är det lite löst att höja före floppen där. Eftersom han bara miniräjsar så är väl en syn ok, men då behöver du minst tvåpar för att fortsätta.

Postad
Vill du räjsa floppen så är det lika bra att ställa in för att maximera dina vinstchanser. Om han har en hand så maximerar du på så sätt din fold equity, samtidigt som du garanterar att du får se två kort. Allt för ofta så synar nämligen bara tomtar en sådan räjs, och vad göra på turn då när en blank kommer, förutom att klia sig i hufvudet? Sedan måste du ha en read på snubben ifråga innan du ställer in förstås, annars är det ren gambling.

Annars är det lite löst att höja före floppen där. Eftersom han bara miniräjsar så är väl en syn ok, men då behöver du minst tvåpar för att fortsätta.

Jag gillar inte att ställa, ställa skriker oftast "DRAAAAAAAAG" i tomtarnas ögon. När man stoppar in halva stacken på floppen så degar man in resten oavsett turnkort såklart, men är inte motståndaren en jättefisk så är det all-in eller fold som gäller för honom/henne.

Får man in hela stacken ligger man aldrig risigt till - set har han så sjukt sällan tack vare miniraise preflop, du foldar ut en hel del händer som du har en coinflip mot (AK/AQ etc) samtidigt som du mot JJ-KK har just en coinflip. Är ju bara AA man måste dra in rr-triss eller stege för att vinna, mot övriga händer har du ju ett fint levande överkort att falla tillbaka på för tre extra outs och 10-12% extra equity :)

Postad

Jag har inte så mycket emot din raise med A9o från CO+1. När han sedan mini-re-raisar är ju frågan hur sugen man är på att syna. Men det känns så löjligt att lägga sig här så jag hade nog också synat ^^

På floppen känns stackstorlekarna fel för att check-raisa. Som Parre säger committar du dig själv utan att tjäna mer än FI:s bet+potten om han foldar. Jag föredrar nog bet-all in. Du tjänar mer och representerar en starkare hand när han lägger sig. Dessutom slipper du ett jobbigt beslut på turn om FI synar och du missar.