Teddybear Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 I första handen i en SnG får du Q3o i BB. Du får 2 limpare med dig och checkar. Flopen kommer QQ8 rainbow och eftersom SB la sig är det du som börjar agera. Vad gör du? Potten är alltså 70 (3bb+ 1sb), stackarna 1500, och eftersom det är första handen vet vi inget om motståndet. Det är dock SnG med lågt inköp. Citera
spinner Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 Jag slowspelar om jag precis satt mig vid bordet eftersom jag tycker att folk har överdrivet stor respekt för en om man är ny, och risken att han foldar är väldigt stor. Hade jag suttit ett tag hade jag nog bettat desto mer. Citera
scouserandy Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 Jag slowspelar om jag precis satt mig vid bordet eftersom jag tycker att folk har överdrivet stor respekt för en om man är ny. Första handen i en SnG. Alla är nya vid bordet! Potta floppen och checksyna turn river? Citera
spinner Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 Jag slowspelar om jag precis satt mig vid bordet eftersom jag tycker att folk har överdrivet stor respekt för en om man är ny. Första handen i en SnG. Alla är nya vid bordet! Potta floppen och checksyna turn river? Jo jag vet att alla är nya Jag brukar själv bluffa ganska friskt i början innan folk börjar få koll på en. senare har de inte lika stor respekt för en längre... Citera
CarlLee Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 Det är en hand som du inte vinner mycket chips på men kan förlora en massa om någon annan sitter med en dam. Citera
majorj Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 Det är en hand som du inte vinner mycket chips på men kan förlora en massa om någon annan sitter med en dam. Men om t.ex A8 nappar på ditt slöspel kan du dra hem en del stålar. Fast jag skulle inte ha slöspelat den handen. Citera
scouserandy Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 Jag brukar själv bluffa ganska friskt i början innan folk börjar få koll på en. senare har de inte lika stor respekt för en längre... Vinner du många SnG? Citera
ampixo Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 Jag brukar själv bluffa ganska friskt i början innan folk börjar få koll på en. senare har de inte lika stor respekt för en längre... Vinner du många SnG? Jag böjer mig att fråga samma sak. Citera
spinner Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 Jag brukar själv bluffa ganska friskt i början innan folk börjar få koll på en. senare har de inte lika stor respekt för en längre... Vinner du många SnG? Jag böjer mig att fråga samma sak. Jag hade väl inte skrivit så om det inte funkat bra. Funkar bäst i början... Vilken spelare sätter ni själva troligtvis på en bluff i det läget? En som ni spelat en stund mot och har lite koll på, eller en som ni inte spelat en enda hand mot? Men vad spelar det egentligen för roll när det statistiska urvalet är för litet? Lever inte direkt på SnG's. Citera
Kenny_Roger Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 Jag checkar. Ville länge hävda att "det är för uppenbart att checka" och liknande men min erfarenhet säger mig att om du bettar lägger sig alla som inte har en Q. Ingen vet hur du spelar och potten är liten, få personer orkar spela en liten pot men en marginell hand precis i början. Dessutom förlorar du mindre när du leder. Hade jag haft AQ hade jag varit mer benägen att betta. Då har jag ingenting att emot att trycka in på den här floppen. Som det är nu får du bara rejäl action av bättre händer. Citera
Teddybear Postad 6 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2006 Jag checkar. Ville länge hävda att "det är för uppenbart att checka" och liknande men min erfarenhet säger mig att om du bettar lägger sig alla som inte har en Q. Ingen vet hur du spelar och potten är liten, få personer orkar spela en liten pot men en marginell hand precis i början. Dessutom förlorar du mindre när du leder. Hade jag haft AQ hade jag varit mer benägen att betta. Då har jag ingenting att emot att trycka in på den här floppen. Som det är nu får du bara rejäl action av bättre händer. Vad gör du om någon betar pott då? Citera
Recommended Posts