Gå till innehåll

Pokerspelare i Thailand just nu?


o_x_e_n

Recommended Posts

 

chiang mai tråkigt minsann....

 

....

 

 

 

Jäklar vad sugen jag blev på att åka och grinda poker i thailand :)

Är du sugen på sällskap i chiang mai :D

 

Va lirar du för nivå?

Jag lirar 2/4 FL SH, borde gå att dra in 50 dollar per dag iaf, om man lirar mkt :)

Hur är vädret där i mars/april/maj?

 

Mattias

 

vädret... ja, kallt är det inte iaf... kolla själv:

http://www.wunderground.com/cgi-bin/findweather/getForecast?query=chiang+mai

 

lirar själv FLT 3/6 SH mest nu... lite 5/10 FR också. är rätt rostig efter 3månader uppehåll från pokern men avser komma i form nu! Stannar här i 3veckor till för poker....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 186
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

vädret... ja, kallt är det inte iaf... kolla själv:

http://www.wunderground.com/cgi-bin/findweather/getForecast?query=chiang+mai

 

lirar själv FLT 3/6 SH mest nu... lite 5/10 FR också. är rätt rostig efter 3månader uppehåll från pokern men avser komma i form nu! Stannar här i 3veckor till för poker....

 

 

Och du klarar av att dra in dina 50 dollar per dag på 3/6 SH FL utan några större ansträngningar?

 

Stället du bor på kostade runt 60 kr per dag?

Har du fått det priset för att du bor där länge eller är d normalpris för liknande rum?

 

Vädret är onekligen lockande :)

Enda problemet är väl att hitta nån att åka med, är du där själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vädret... ja, kallt är det inte iaf... kolla själv:

http://www.wunderground.com/cgi-bin/findweather/getForecast?query=chiang+mai

 

lirar själv FLT 3/6 SH mest nu... lite 5/10 FR också. är rätt rostig efter 3månader uppehåll från pokern men avser komma i form nu! Stannar här i 3veckor till för poker....

 

 

Och du klarar av att dra in dina 50 dollar per dag på 3/6 SH FL utan några större ansträngningar?

 

Stället du bor på kostade runt 60 kr per dag?

Har du fått det priset för att du bor där länge eller är d normalpris för liknande rum?

 

Vädret är onekligen lockande :)

Enda problemet är väl att hitta nån att åka med, är du där själv?

 

Jodå.....

 

Priset här är 700baht/dag, 3000baht/vecka 6500baht/månad 5200baht/månad(3+månader). Jag bor i ett rum med fin utsikt därav det högre priset. Finns massor med andra liknanden boenden runt om i stan. Dyrare och billigare. Jag trivs här iaf.

 

Reste runt med 3st polare först, två är hemma en blev engelskalärare, numera reser jag själv. Resa själv är bäst, man träffar mest folk så!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Priset här är 700baht/dag, 3000baht/vecka 6500baht/månad 5200baht/månad(3+månader). Jag bor i ett rum med fin utsikt därav det högre priset. Finns massor med andra liknanden boenden runt om i stan. Dyrare och billigare. Jag trivs här iaf.

 

Reste runt med 3st polare först, två är hemma en blev engelskalärare, numera reser jag själv. Resa själv är bäst, man träffar mest folk så!

 

 

1300 SEK i månaden i hyra är väl inget man dör av :D

 

klart man träffar mest folk om man reser själv men kan kanske vara skönt att ha en kompis med sig om man ska vara borta ett tag och då har man nån att komma ihåg det med sen :)

 

Sen är d inget kul att gå ut och parta själv :(

 

Dags att kliva upp på 3/6 FL SH och åka till thailand då :)

 

Tack för uppgifterna och lycka till med grindandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heltok - (eller ngn som har forsokt)

 

lyckas du spela pa Partypoker nar du ar i Thailand? Jag fragade supporten, men dom sa bestamt nej. Det skulle inte ens ga att logga in pa ett readn existerande konto?!

 

Spelar pa UB, Eurobet, Fulltilt och dar ar det inga som helst problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heltok - (eller ngn som har forsokt)

 

lyckas du spela pa Partypoker nar du ar i Thailand? Jag fragade supporten, men dom sa bestamt nej. Det skulle inte ens ga att logga in pa ett readn existerande konto?!

 

Spelar pa UB, Eurobet, Fulltilt och dar ar det inga som helst problem.

 

 

jag kör på partypoker... funkar finfint. lite struligt med insättningar och uttag. men bara att göra visarun gör det där alternativt be en vän i sverige att sköta sånt åt en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena

Det va ett tag sen jag skrev i denna tråd..har varit en del frågor och så.

Ska redogöra för mig och killen jag är med.

 

Vi har satsat på parbets fpp race och det har varit så mkt spel att jag inte orkat skriva i tråden bara läst.

 

Vi gick ut hårt och öste på som bara den jag fick en kanon start och skillz gick det åt andra hållet för, medan jag drog ut den andra efter andra så va det han som åkte på nitar......hahahahah kul för mig men drygt för han

 

Vi träffar 2 andra pokerkillar genom forumet som också satsade och vi satt och grindade dag efter dag lite drygt för man kunde inte ha nån table selection utan fick ta dem bord som fanns. Va tvungen att skotta 5-10 ibland men det va bara ql.

Nu kommer supat in i bilden. Efter varje dag så satt vi och snackade om dagen och så men 3 kvällar av 18 så blev det mer än en öl och då blir jag cp och får alltid för mig att vi ska ut. Givet så kommer man inte upp dagen efter och tappar fpp som fan....

Igår så firade vi att racet va slut och alla klarade sina mål vi hade;:

Jag top 10

Skillz top 20

jonas 25-30

 

Ni kan gissa mitt nick för jag säger det inte;)

 

Ps heltok vi kommer nog upp till dig och hälsar på en runda du verkar helgo

 

Ha det bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heltok - (eller ngn som har forsokt)

 

lyckas du spela pa Partypoker nar du ar i Thailand? Jag fragade supporten, men dom sa bestamt nej. Det skulle inte ens ga att logga in pa ett readn existerande konto?!

 

Spelar pa UB, Eurobet, Fulltilt och dar ar det inga som helst problem.

 

Hmmm. Jag skickade email till Partypoker i November -05 angående detta. Då fick jag svaret att det skulle gå bra att spela Partypoker samt göra insättningar/uttag från Thailand bara jag tog reda på om det var lagligt eller inte i landet. Inte riktigt samma svar som du fick alltså.

 

Det är inga problem att spela Partypoker från Thailand men du kommer inte in på de säkra cashiersidorna. Gör som heltok skriver eller använd proxyservrar så kommer du in på cashiersidorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Var är brudarna???

 

Kan du hålla en budget på 20$ om dagen?

 

Jag kan hålla en budget på $10 om dagen om jag vill. Men ser ingen större anledning till det. Lever hellre gott för $50/dag. Dock väldigt sällan jag når sådana summor här, när jag var i Phuket var det mycket lättare ;)

 

Räkneexempel budget:

Hyra+internet=200baht/dag

MC=100baht/dag

Mat=3x30=90baht/dag

Tot: $10/dag

 

Räknexempel Lyx:

Hyra+internet: 300baht/dag

MC=100baht/dag

Mat=400baht/dag

10st Öl/dag(rdi): 500baht/dag

diverse shopping 500baht/dag

Massage: 100baht/dag

Bio: 100/baht/dag

Totalt: $50/dag

 

Vackra damer finns det gott om i Chiang Mai. Många anser att Chiang Mai har de vackraste tjejerna, då de har ljusare hy(vilket anses fint här). Och som västerlänning är man väldigt populär, erbjudande får man frekvent av både damer, herrar och kathoeys ;)

 

Hur går det med liret och livet där borta? Du borde börja skriva en dagbok på forumet nu när du lever drömmen. Skulle nog vara intressant läsning för många

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

plala -

 

Jo, det svaret fick jag ocksa pa mitt forsta mail till PP, men pa det andra jag skickade och fragade om mitt gamla konto fortafrande var aktivt sa svarade de att det inte spelade ngn roll om det var aktivt eller inte da jag anda ine skulle kunna logga in pa kontot. Kanns som att jag lagger ner PP har nere.

 

Annars ngt att tanka pa for dom som ar pa vag hit - ta dig.foton pa CC, korkort och ngt fran er bank med kontonr pa. Har sjalv haft ett vannsinigt probelm med Neteller, Click2Pay plus en del sajter. De blir ytterst intresserade nar de ser IPnummer fran tva olika lander. Mojligt att detta bara hant mig, med min vanliga otur.... :?

 

For ovrigt 32 grader varmt (930PM).... 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som sagt, jag lirar på partypoker dagligen. och vet andra som gör det. det enda som inte funkar är cashiern, man får error 601 på den. samma gäller partypartners där man efter att ha skrivit in sitt WM12345 får samma error.

 

neteller funkar fint. men tror man måste mejla dem och säga till i förhand att man avser resa runt i olika länder.

 

dagbok här: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=24483

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alajna var i Thailand ar du? Sjalv sitter jag pa ett Internetcafe i Krabi Town just nu. Sa fick jag det sagt ocksa

 

 

 

Sitter i Bangkok sen tva ar tillbaka...hor av dig om du har vagarna forbi......

Bangkok i tva ar?! GAH! Hur orkar du? :)

Maste saga att det var ganska skont att lamna den stan efter tre dagar, aven om det var en haftig stad. Far se hur manga dagar jag stannar i Bangkok innan jag aker tillbaka till Sverige sen om nagra veckor, kanske bara blir nan dag. I vilken del av Bangkok bor du forresten?

 

Befinner mig som sagt i Krabi nu, men vi kommer rora pa oss senare. Har hort mycket gott om norra Thailand, Chiang Mai bl.a.

 

Ar lite sugen pa att flyga dit, men da verkar det som att vi maste flyga till Bangkok forst for att sedan byta flyg mot Chiang Mai. Ar det nagan som vet nagat annat satt att ta sig dit? Nan annan flygplats nere i syd som har flyg direkt dit tex?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ar lite sugen pa att flyga dit, men da verkar det som att vi maste flyga till Bangkok forst for att sedan byta flyg mot Chiang Mai. Ar det nagan som vet nagat annat satt att ta sig dit? Nan annan flygplats nere i syd som har flyg direkt dit tex?

 

Du kan ju lifta eller åka buss eller tåg. Hybil kanske? Eller cykla? MC?

Tuk-Tuk? Vandra? Rida på en buffel? Du får börja med båt eller simning förstås.

 

Vill du flyga så får du flyga via Bangkok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bangkok i tva ar?! GAH! Hur orkar du? Maste saga att det var ganska skont att lamna den stan efter tre dagar, aven om det var en haftig stad

 

Vad är det som får folk att känna såhär om Bangkok? Hört flera personer säga liknande om staden... (aldrig själv vart vare sig i Thailand eller Bangkok, bara nyfiken...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bangkok i tva ar?! GAH! Hur orkar du? Maste saga att det var ganska skont att lamna den stan efter tre dagar, aven om det var en haftig stad

 

Vad är det som får folk att känna såhär om Bangkok? Hört flera personer säga liknande om staden... (aldrig själv vart vare sig i Thailand eller Bangkok, bara nyfiken...)

 

Jag tyckte det jobbigaste med Bangkok är att det är konstant trafikkaos och tycker man att det är jobbigt med köer i Stockholm/Göteborg så ska man inte åka taxi i Bangkok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bangkok i tva ar?! GAH! Hur orkar du? Maste saga att det var ganska skont att lamna den stan efter tre dagar, aven om det var en haftig stad

 

Vad är det som får folk att känna såhär om Bangkok? Hört flera personer säga liknande om staden... (aldrig själv vart vare sig i Thailand eller Bangkok, bara nyfiken...)

 

äh, ni är klena... har själv varit klen en gång i tiden. hatade bangkok första gången jag var där, flydde efter 2dagar. andra gången stannade jag 2h sedan flydde jag igen. nu har jag varit där runt 25-30ggr tror jag. älskar staden. tog väl en 5st besök innan jag mognade.. :P

 

de folk verkar ha svårt för alla intryck. konstant bombardemang av ljud, dofter, människor, ljus, försäljare, tuktuk, främmande mat etc etc. men man vänjer sig! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo har bara varit där 2 gånger och ja det är minst sagt stressigt där. Låg tollerans som jag har så blir jag helt slutkörd i hela kroppen för man spänner sig så förbannat med allt buller, skrik och sådant, det är inte så avslappnande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo har bara varit där 2 gånger och ja det är minst sagt stressigt där. Låg tollerans som jag har så blir jag helt slutkörd i hela kroppen för man spänner sig så förbannat med allt buller, skrik och sådant, det är inte så avslappnande.

 

Jag tycker att Stockholm är stressigt. Där springer folk i rulltrappor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo har bara varit där 2 gånger och ja det är minst sagt stressigt där. Låg tollerans som jag har så blir jag helt slutkörd i hela kroppen för man spänner sig så förbannat med allt buller, skrik och sådant, det är inte så avslappnande.

 

Jag tycker att Stockholm är stressigt. Där springer folk i rulltrappor.

 

Håller med. I och för sig kan jag medge att till och med släktmiddagar med allt tjo och tjim kan bli lite enerverande. LOL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...