Gå till innehåll

Pokerspelare i Thailand just nu?


o_x_e_n

Recommended Posts

tja...ska ner om en månad typ...tror det blir phatong..är det några lirare där eller....det är bara en sak..jag ska dit med tjejem..å hon hatar poker...får väl försöka smyga iväg när hon är å schoppar nn dag..tacksam för svar....tjaba

 

skippa pokern och satsa på samesong, chang och kathoeys istället. du lär knappast vara mer nykter där än du var när du skrev inlägget ovan :=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 186
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

tja...ska ner om en månad typ...tror det blir phatong..är det några lirare där eller....det är bara en sak..jag ska dit med tjejem..å hon hatar poker...får väl försöka smyga iväg när hon är å schoppar nn dag..tacksam för svar....tjaba

 

skippa pokern och satsa på samesong, chang och kathoeys istället. du lär knappast vara mer nykter där än du var när du skrev inlägget ovan :=)

 

lol...jag är dock jävligt bakis...en snabb fråga bara..va fan är allt det där du skrev om..har inte en aning själv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja...ska ner om en månad typ...tror det blir phatong..är det några lirare där eller....det är bara en sak..jag ska dit med tjejem..å hon hatar poker...får väl försöka smyga iväg när hon är å schoppar nn dag..tacksam för svar....tjaba

 

skippa pokern och satsa på samesong, chang och kathoeys istället. du lär knappast vara mer nykter där än du var när du skrev inlägget ovan :=)

 

lol...jag är dock jävligt bakis...en snabb fråga bara..va fan är allt det där du skrev om..har inte en aning själv

 

efter en vecka i hat patong så vet du....

 

länk till google.com

 

länk till google.com

 

länk till google.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade på SAS/Thaiairways och kollade på enkelbiljett ner till Bankok, det fanns bara Buissness class för 25k. Kan ni rekommendera några andra bolag med ekonomiklass enkelbiljetter?

 

THAI är väl billigaste direktflyget. runt 5kkr ska det nog gå och hitta.

har du tight budget så satsa på aeroflot/aerosvit, runt 3kkr finns nog.

 

kolla med kilroy/STA om du får flyga, isåfall kan de säkert ordna mellanlandning i Wien några timmar för 3-4kkr. lite lagom mellanting...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bangkok i tva ar?! GAH! Hur orkar du? Maste saga att det var ganska skont att lamna den stan efter tre dagar, aven om det var en haftig stad

 

Vad är det som får folk att känna såhär om Bangkok? Hört flera personer säga liknande om staden... (aldrig själv vart vare sig i Thailand eller Bangkok, bara nyfiken...)

 

Jag tyckte det jobbigaste med Bangkok är att det är konstant trafikkaos och tycker man att det är jobbigt med köer i Stockholm/Göteborg så ska man inte åka taxi i Bangkok.

Speciellt inte nar taxichaufforen ar blind pa ett oga, somnar till i en bilko och mitt i allting letar upp en pet-flaska for att pissa i.

 

Han var inte nojd med det priset vi gav honom for att ta oss dit vi ville sa han gasade pa sa mycket det gick. Ett exempel ar nar det blir rott i en stor korsning; vi har tre bilar framfor oss och alla har stannat for rodlyset. Da svanger han ut i det motsatta korfaltet och gasar pa som fan ratt in i korsningen for att hinna aka forbi innan dom andra far rott. Inga bilbalten fanns det heller sa det var ganska skont att komma fran helskinnade :)

 

I ovrigt angaende stressen i Bangkok sa blir det val lite vad man gor det till. Nar vi var dar under tre dagar akte vi runt till olika marknader hela tiden och med all trafik och folket som skriker och tutar pa en blir det ju stressigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bangkok i tva ar?! GAH! Hur orkar du? Maste saga att det var ganska skont att lamna den stan efter tre dagar, aven om det var en haftig stad

 

Vad är det som får folk att känna såhär om Bangkok? Hört flera personer säga liknande om staden... (aldrig själv vart vare sig i Thailand eller Bangkok, bara nyfiken...)

 

Jag tyckte det jobbigaste med Bangkok är att det är konstant trafikkaos och tycker man att det är jobbigt med köer i Stockholm/Göteborg så ska man inte åka taxi i Bangkok.

Speciellt inte nar taxichaufforen ar blind pa ett oga, somnar till i en bilko och mitt i allting letar upp en pet-flaska for att pissa i.

 

Han var inte nojd med det priset vi gav honom for att ta oss dit vi ville sa han gasade pa sa mycket det gick. Ett exempel ar nar det blir rott i en stor korsning; vi har tre bilar framfor oss och alla har stannat for rodlyset. Da svanger han ut i det motsatta korfaltet och gasar pa som fan ratt in i korsningen for att hinna aka forbi innan dom andra far rott. Inga bilbalten fanns det heller sa det var ganska skont att komma fran helskinnade :)

 

I ovrigt angaende stressen i Bangkok sa blir det val lite vad man gor det till. Nar vi var dar under tre dagar akte vi runt till olika marknader hela tiden och med all trafik och folket som skriker och tutar pa en blir det ju stressigt.

 

hoho, minns hur rädd jag var första gången jag åkte från flygplatsen till khao sarn.

 

minns också hur rädd min vän var andra gången jag åkte från don muang, första gången för honom och jag satt därframme och hetsade honom "schumacher schumacher, lookie lookie no hands". :roll:

 

minns även när jag gav taxichauffören min penna som gav elstötar och han tappade ratten och var riktigt nära att frontalkrocka. eller gången när tuktuken höll på att köra av vägen för att jag snackade om hur vilda japanska tjejer är i sängen. :oops:

 

gillar ni adrenalinkickar ska ni leta upp någon riktigt ung mc-taxi-förare och säga att ni har väldigt bråttom och har får mer pengar ju fortare han kör. när man kör mellan filerna mot trafiken och känner bilarna smeka ens knän, då vet man att man lever.

 

minns även hur den malaysiska taxichauffören hånskrattade "beginner" när han såg en totalt demolerad taxibil vid sidan av vägen när han körde mig i 150km/h för att jag skulle hinna med sista båten till perhentian... :(

 

värst är nog vägarna i cambodia. ni som varit där vet vad jag menar...

 

asien istheshit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gillar ni adrenalinkickar ska ni leta upp någon riktigt ung mc-taxi-förare och säga att ni har väldigt bråttom och har får mer pengar ju fortare han kör. när man kör mellan filerna mot trafiken och känner bilarna smeka ens knän, då vet man att man lever.

 

!

 

Jag minns när jag var ute och festade på Khaosan, Helo Bar. Jag hängde på ett okänt jäng till Phatpong. Vi var typ 12 pers i två Tuk Tuks.

 

Jag ropade WING WING NR 1 för att sporra chauffören att köra fortare när vi tävlade mellan de två Tuk Tuksen att komma först fram i nattens mörker.

 

Detta samtidigt som jag hånglade med en Danska i baksätet. Helt sjukt.

 

 

En annan grej jag kommer ihåg var när man åkte tåg. Man kunde öppna dörrarna, fast tåget gjorde sina 100 km, och sitta på trapstegen och skåda på landskapet. Med techno dunkandes från freestylen så insåg jag att det var livet. Det enda jag var rädd för var att någon avundsjuk Thailändare skulle kicka till en i ryggen. Det har tydligen hänt. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heltok, vart e det du bor i thailand? och är det vanligt att man kan bo så billigt som 200 bath/dag? i en sån pass fin lägenhet som där du bor? jag och någon polare har tänkt på att oxå åka ner och bo i thailand ett par månader. kan du rekommendera något schyst ställe?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heltok, vart e det du bor i thailand? och är det vanligt att man kan bo så billigt som 200 bath/dag? i en sån pass fin lägenhet som där du bor? jag och någon polare har tänkt på att oxå åka ner och bo i thailand ett par månader. kan du rekommendera något schyst ställe?

 

jag bor i chiang mai, dvs i norra thailand, 100mil från stranden. därför är det billigare än t ex Phuket.

 

finns mass boende för runt 5000baht/månad i hela thailand. lite svårare att hitta än dagshyror, men finns gör de. vet iaf x antal sådana på samui. men lika bra valuta för pengarna som i t ex chiang mai får du inte på turistorter.

 

jag rekommenderar chiang mai, bangkok och samui. beroende på vilken typ av person man är och vad man är ute efter väljer man ort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit på Samui i en månad nu, och jag klarar inte av att spela med så dålig uppkoppling som det är här. Den lägger av för jämnan. Det är möjligt att IT-komplexets uppkoppling är bättre, men jag fick förklarat för mig att de flesta uppkopplingar här går till komplexet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte varit och gjort något seriöst på nätet på samui så jag vet inte men min gissning är att uppkopplingen där är lite sisådär eftersom det ligger på en Ö, och dessutom i thailand. Är det sattelit dom har eller hur har dom fixat dit internet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte varit och gjort något seriöst på nätet på samui så jag vet inte men min gissning är att uppkopplingen där är lite sisådär eftersom det ligger på en Ö, och dessutom i thailand. Är det sattelit dom har eller hur har dom fixat dit internet?

 

samui sägs ju ha stabi lina...

 

i värsta fall får vi slå slag i saken och hyra ett kontor med:

 

PPPoE/LAN/Wifi Internet connection 24/7 redundant

Broadband Internet speed (2 mbps)

2-way Satellite backups (IPstar)

Generator backups

 

http://www.isamui.com/officerent.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Natten till tisdag bar det av till Chiang Mai. Blir dar ca en vecka. Allmana rad/tips/saker att tanka pa?

 

1. Hyr mc

2. Gör något kulturellt typ åk till Doi Suthep. När du ändå är på Doi Suthep åk till Doi Pui Summit också och se lite berg.

3. Någon marknad typ nightbazaar eller sunday weekend market bör du försöka göra

 

vill du ha specifika råd så säg vad du är ute efter så kan jag säkert svara på dina frågor :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte varit och gjort något seriöst på nätet på samui så jag vet inte men min gissning är att uppkopplingen där är lite sisådär eftersom det ligger på en Ö, och dessutom i thailand. Är det sattelit dom har eller hur har dom fixat dit internet?

 

samui sägs ju ha stabi lina...

 

i värsta fall får vi slå slag i saken och hyra ett kontor med:

 

PPPoE/LAN/Wifi Internet connection 24/7 redundant

Broadband Internet speed (2 mbps)

2-way Satellite backups (IPstar)

Generator backups

 

http://www.isamui.com/officerent.htm

 

Den är förvånansvärt bra för en ö tycker jag, men samtidigt är den inte tillräckligt bra för att kunna spela poker med. Jag har gissningsvis förlorat $400-500 på disconnects under den här tiden på 10/20. Det är för mycket för att vara acceptabelt. Det lägger av i snitt kanske 1 gång per 10 min eller så, bara en kort stund men tillräckligt länge för att siten ska tycka att man gått offline. Surfar man så märker man dock inte av det alls.

 

Jag åker tillbaka till Sverige nu i dagarna för att försöka ta mig in på Karolinska, men om de planerna går om intet så åker jag kanske tillbaka till Thailand, men då till fastlandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har antagligen förlorat motsvarande siffra i chiang mai. lite svinn får man tyvärr räkna med här nere. men så länge man inte backar så utvecklas man iaf som spelare och kan vinna mer senare förhoppningsvis. jag klarar att vara tillräckligt vinnande iaf för att gå runt här nere även med alla min DP tar slut fort. lite grinig blir man när man foldar AA preflop eller inte hinner ta betalt med sin AK som prickar A på floppen etc.

 

egentligen borde man väl skaffat gprs för längesedan och haft det som snabb backup, synd bara att windows ska vara så slött på att snabbt byta uppkopplingsväg. osx sköter biffen så fiiint. men men, om några år är världen mer IT-mogen och pokerspelaryrket blir mindre smärtsamt.

 

thailand har sina för och nackdelar. sverige likaså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här i Bangkok har jag bra adsl-lina i lägenheten. Har väl lirat poker 500 timmar på 6 månader och har endast haft ett par dagar när internet-uppkopplingen vart helt död men då endast i några timmar. Alltså inte sämre än min adsl-uppkoppling i Sverige.

 

Vilken typ av uppkoppling man har kan väl också inverka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådan uppkoppling vill man ju verkligen ha när man är i thailand. Det bör ju finnas liknande i Phuket? Kan tänka mig att prestandan av ganska så naturliga skäl är lite sämre uppe i norr (mindre turister, lite fattigare och så vidare) samt på öarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...