Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ok spelad va? Om jag blivit reraisad flop är det in med degen eller syn? Jag räknar till 13outs.. Fast rena outs lär de vara mindre då jag lätt delar A samt K oftast med folk? Han sitter ju förmodligen på ett set i sådana fall...

PokerStars Game #3877312356: Omaha Pot Limit ($0.10/$0.25) - 2006/02/05 - 22:27:51 (ET)

Table 'Skadi' Seat #6 is the button

Seat 1: deileon ($18.95 in chips)

Seat 2: highland ($5.50 in chips)

Seat 3: strutsen ($90.45 in chips)

Seat 5: falzzy ($51.75 in chips)

Seat 6: booker73 ($37.55 in chips)

Seat 7: Interval ($24.25 in chips)

Seat 9: complex x ($29.30 in chips)

Interval: posts small blind $0.10

complex x: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to falzzy [Ah 9h Kc Jd]

deileon: calls $0.25

highland: folds

Katertot08 has returned

strutsen: calls $0.25

falzzy: calls $0.25

booker73: calls $0.25

Interval: calls $0.15

complex x: checks

*** FLOP *** [Qc Td 2s]

Interval: checks

deileon: checks

strutsen: checks

falzzy: bets $1.45

booker73: calls $1.45

Interval: calls $1.45

complex x: calls $1.45

deileon: folds

strutsen: folds

*** TURN *** [Qc Td 2s] [Ks]

Interval: checks

falzzy: bets $6.95

booker73: folds

Interval: folds

complex x: calls $6.95

*** RIVER *** [Qc Td 2s Ks] [7s]

falzzy: checks

*** SHOW DOWN ***

Postad

Solklar värderaise preflop. Du sitter på CO om jag ser rätt, du måste höja den här handen. Har du tur förbättrar du till och med din relativa position (knappen foldar). Du har en riktig kanonhand som måste höjas.

Flop: Potta och ifall någon slår om så potta om igen. Du har en 16-kortswrapp (13 kort skulle vara om du bara har AKJ på samma flop) och om jag inte ser helt fel så skapar du bara nötstegar med ditt drag. Du har ett jättemonster.

Turn: Helt rätt.

River: Jag tycker du ska värdebeta 1/3-1/2 pott trots att färgen kommer.

Tror dock du hade fått enklare beslut handen igenom om du höjt preflop faktiskt.

Postad
Tackar... kändes som att de va en nobrainer. Klart jag har 16.. miss av mig.

Ska beta på river också i framtiden. Endast pga att de är bakflurre som går in?

Det är rätt så otroligt att han har spaderfärgen, även om det naturligtvis inte är omöjligt. Dock så borde han beta ut ifall han satt backdoorfärgen (i alla fall om det var nötfärg) eftersom du så ofta måste betala av just för att den kommer backdoor. Det mest troliga är väl att han sitter på någon form av tvåpar, eller kanske stege, med liten chans för ett set, och med dessa händer betalar han troligtvis av med på rivern.

Postad

Just det, preflop höjs såklart. Jag hade inte vågat betta rivern men jag suger på värdebet. Känns hursomhelst inte riktigt stabilt med värdebet här, hade han höjt dig på floppen hade man väl kunnat sätta honom på set men nu gör han ju inte det och ska han syna med två par då? Njääääää?

Postad

Höj preflop.

Betta $7 på rivern, lägg om han ställer.

Notera att med höjning pre till bara 4xbb spelas hela handen annorlunda.

Säg att fyra synar till floppen, det ligger c:a 4.5 i potten.

Du pottar, två synar, då ligger nästan 20 i potten på turnen när din stege kommer.

Nu måste han som synar till rivern fatta ett rejält beslut för c:a 80bb när du trycker till.

Postad
Just det ja. En klenare stege kan han förstås ha. Men tveksam ändå. Otroligt att han ska ha essfärgen ja, inte så otroligt att han har en låg färg.

Ja, men det är ändå läge att värdebeta. Det är bara riktigt riktigt bra spelare som orkar värde-checkraisa rivern med ickenötfärgen där, eller riktiga übertomtar. Och übertomtarna kan man gott passa mot, de riktigt bra spelarna finns sällan på såhär låga nivåer.

Se vad Othello skrev. Svårigheterna börjar med att du ej höjde preflop!