Gå till innehåll

7CS - Bara spela korten i seven card stud


pozz2

Recommended Posts

Är det här en seriös fråga?

 

Det är ett mycket tuffare spel än FLT och bra mycket svårare att spela riktigt bra än NLHE. Det finns liksom en anledning till att det spelet har inkluderats i de högsta cashgamen i mer än 40 år.

 

Antar att du menar "seven card stud" och inte "seven card draw". Om du menar någon muterad variant av draw så är det fortfarande en riktigt, för att uttrycka sig snällt, märklig fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det här en seriös fråga?

 

Det är ett mycket tuffare spel än FLT och bra mycket svårare att spela riktigt bra än NLHE. Det finns liksom en anledning till att det spelet har inkluderats i de högsta cashgamen i mer än 40 år.

 

Antar att du menar "seven card stud" och inte "seven card draw". Om du menar någon muterad variant av draw så är det fortfarande en riktigt, för att uttrycka sig snällt, märklig fråga.

 

seven card stud e de.

 

Har precis testat de för första gången så ja bara undra. Har inte så stor koll på de mer än reglerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går en smula OT, men seven card draw har jag aldrig hört talas om. Hur funkar det?

Tja, det är ju inte direkt standardpoker, men det har ju garanterat spelats någonstans. 7 kort i näven, ett byte och sen rock'n'roll som vanligt antar jag. Borde bli rätt stora händer i snitt.

 

Om man känner för att lira någon särskild sorts poker så är det ju i stort sett bara att prova om man lirar live. Exempelvis har vi kört 6 card draw high-low med J-högt som kvalhand för lågt.

 

Ett annat exotiskt spel som jag hört var populärt bland highstakesnissarna i vegas ett tag är 13 card lowball. Alltså tretton kort i näven, ett byte, och bäst trettonkortslåg vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det ligger en del sanning i det du säger. På sjunde gata är potten så stor att det är i princip auto call, i alla fall om man är heads up. Lägena att spela spelarna uppkommer tidigare i potterna, eftersom de flesta inser att det kommer att bli dyrt att syna ner den de spelar mot. Fixed limit är tycker jag inte direkt någon bra struktur för seven card stud, och det är inte pot limit heller. Halv pott eller spread limit med ett ordentligt tak på sista gatan tycker jag är bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...