Gå till innehåll

First Poker vs. Poker Magazine


BjornL1491910513

Recommended Posts

Jag trodde inte ens vi behövde ha en sån här diskussion? First Poker är ju pokervärldens motsvarighet till en PC HEMMA med medföljande floppy.

 

Poker Magazine vinner lätt, men har inte Phil Ivey-numret varit i butik lite väl länge nu?

 

PC HEMMA det var goda tider. Snacka om värdelös tidning. Tror min dator dog flera gggr då ja försökte testa spelen på deras cds och hälften av spelen funkade inte :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PM har bra skribenter och bra layout, stilren och lättläst.

 

FP är raka motsatsen. Förutom att den har riktigt ful layout så undrar jag om alla skribenter har gått grundskolan och lärt sig svenska?

 

Än värre är att det verkar inte vara någon som korrekturläser och har en övergripande blick på artiklarna. Vissa artiklar emotsäger varandra. Har för mig att i första nummret så skriver de på flera olika ställen om Buffalo Bill och död mans hand. Någon är faktabetonad, en annan lite mer "enligt sägen". Ingen sa samma hand.

 

Det värsta är dock att artiklarna kan faktiskt börja bra och fånga intresset men helt abrupt är de slut. Antiklimax på hög nivå.

 

Nä, FP har då jag skrotat, nu är det PM som gäller och PF :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är väl f.ö något partisk i frågan.

 

Jag tycker att Poker Magazine är en bra tidning men jag tycker såklart även att First Poker är stabil. Går knappt att jämföra då de bägge har olika målgruppper och på senare tid även kommit allt längre ifrån varandra innehållsmässigt.

 

Visst krockar det ibland, till exempel med reportagen från Malmö Pokerklubb. Sånt där är bara osis. Mig veterligen kommer reportagen från EPT i Köpenhamn också att krocka men jag snackade med PM:s folk och försökte få till en lite annan vinkel på det hela. Förhoppningsvis ska man få behållning av att läsa bägge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

First poker är helt klart läsvärd även om man föredrar Poker Magazine.

 

First Poker är inte närmelsevis lika stilig. Poker Magazine känns lyxig. Ungefär som att jämföre Moore med Café eller King. Eller Dagens Industri med Financial Times. Eller Filip och Fredrik med Killinggänget. Eller...

 

Poker Magazine kommer dessutom alltför sällan. Magasin bör komma minst en gång i månaden eller inte alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som ligger Poker Magazine i fatet är att det är en tidning av, med och om ett och samma kompisgäng. Sverige är, som det så populärt heter på DI:s diskussionsforum, en ankdamm så det är kanske oundvikligt, men visst borde man lugna ner sig lite beträffande diverse trista turneringsartiklar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...