Gå till innehåll

NLT - Trn, final dilemma


Recommended Posts

Sitter och spelar på final bordet på Ladbrokes Weekly raked hands.

I början går det segt men sen försvinner alla nu är jag heads up mot en spelare. Fi är en väldigt aggressiv HU spelare, återhöjer och ställer in om han tror att han kan slå mig. Blindsen har varit sjukt höga hela tuneringen jag var chipleder men jag var shortstacked. Följande final hand ut spelas

 

Min stack ca 1,080,000

Fi stack ca 1,070, 000

 

Jag har big blind 100,000

Fi har small blind 50,000

 

Fi raisar 400,000<-- kan betyda vad som helst men han är aggressiv och vill stjäla

 

Jag får 2,2 Och ställer in<-- Tror han bluffar, annars så blir det ett coinflip men jag tror att han kommer att lägga sig

 

Hade ni gjort på samma sätt eller var jag för ivrig handen höll mig vaken i natt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du gör rätt. Visst, ditt PP är aningen för litet för att ha chans att dominera honom och han måste antagligen syna. Men om han som du säger kan höja med lite vadsomhelst finns det ingen anledning att oroa sig för ett högre PP, famförallt då jag inte tror att han hade höjt 4xBB med de högsta paren.

Mot de flesta händerna är 22 knapp favorit och du har dessutom en BB att försvara så jag skulle trycka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I praktiken så ställer han ju in eftersom ingen av er korrekt kan vika om du ens synar hans bet, och jag kan inte riktigt se hur du kan ge upp då mot en aggressiv spelare.

 

Som jag ser det är det ett rätt stort fel att lägga sig här. Mycket på grund av hur ofta han får ta din mörk osynad, 22 bör ju ligga någonstans kring mitten av de bästa händerna mot hans push, och inte tusen kan du lägga dig 50% av tiden när någon ställer. Undantaget är ju om du tror att du har ett någorlunda stort övertag mot honom, dvs han höjer inte tillräckligt mycket eller viker för ofta, vilket du inte verkar kunna sägas ha här.

 

Om du nu vill trixa lite så kan du ju syna och ställa på alla floppar som inte innehåller en tvåa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar.

 

Han syna och vissa QJo. Klonkar J på flopen och där är tuneringen slut. Jag var väldigt adrenalin full och upphetsad, tänkte nog inte 100% klart.

Tänkte inte riktigt på hans odds vilket är självklart i efter hand att han skulle ha svårt att lägga sig. Jaja fick ju lite pengar för besväret :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I praktiken så ställer han ju in eftersom ingen av er korrekt kan vika om du ens synar hans bet, och jag kan inte riktigt se hur du kan ge upp då mot en aggressiv spelare.

 

Som jag ser det är det ett rätt stort fel att lägga sig här. Mycket på grund av hur ofta han får ta din mörk osynad, 22 bör ju ligga någonstans kring mitten av de bästa händerna mot hans push, och inte tusen kan du lägga dig 50% av tiden när någon ställer. Undantaget är ju om du tror att du har ett någorlunda stort övertag mot honom, dvs han höjer inte tillräckligt mycket eller viker för ofta, vilket du inte verkar kunna sägas ha här.

 

Om du nu vill trixa lite så kan du ju syna och ställa på alla floppar som inte innehåller en tvåa.

 

Inte så viktigt kanske men det finns ju en hel del floppar som motståndaren korrekt kan lägga sig på med ett knappt potbet kvar i stacken. 22 däremot har ju mycket svårare att lägga sig postflop vilket får mig att tycka att det är lite dumt att bara syna och ställa på alla floppar. Det är ju så tråkigt att själv vara committad medan motståndaren inte är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I praktiken så ställer han ju in eftersom ingen av er korrekt kan vika om du ens synar hans bet, och jag kan inte riktigt se hur du kan ge upp då mot en aggressiv spelare.

 

Som jag ser det är det ett rätt stort fel att lägga sig här. Mycket på grund av hur ofta han får ta din mörk osynad, 22 bör ju ligga någonstans kring mitten av de bästa händerna mot hans push, och inte tusen kan du lägga dig 50% av tiden när någon ställer. Undantaget är ju om du tror att du har ett någorlunda stort övertag mot honom, dvs han höjer inte tillräckligt mycket eller viker för ofta, vilket du inte verkar kunna sägas ha här.

 

Om du nu vill trixa lite så kan du ju syna och ställa på alla floppar som inte innehåller en tvåa.

 

Inte så viktigt kanske men det finns ju en hel del floppar som motståndaren korrekt kan lägga sig på med ett knappt potbet kvar i stacken. 22 däremot har ju mycket svårare att lägga sig postflop vilket får mig att tycka att det är lite dumt att bara syna och ställa på alla floppar. Det är ju så tråkigt att själv vara committad medan motståndaren inte är det.

 

1. Anta att 22 vinner 50% av alla händer vid showdown.

2. Anta att Fi inte kommer att syna med any two på floppen.

 

Slutsats? Fi kommer att kasta händer på floppen som hade vunnit om handen sett river. Vi får fler vinnare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutsats? Fi kommer att kasta händer på floppen som hade vunnit om handen sett river. Vi får fler vinnare.

Ja, men vi tappar också en hel del värde. Enda sättet det blir bättre är om fi kan fås att lägga en massa händer han inte borde lägga såsom 10-outare (eg hålstege) och bättre. Att han skulle vara muppig nog att någonsin lägga ett par finns nog inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...