samba1 Postad 4 Februari , 2006 Rapport Postad 4 Februari , 2006 Spelade en turnering som efter paus slutat tillåa rebuy. Det var 6 spelare kvar, låt säga A B C D E och F. A på knappen B sb C bb jag i position D. Blindsen va så höga att B och C åkte ut i första handen. Jag trodde i detta läge att knappen skulle flyttas till mig, men istället fick A behålla den och jag blev ensam att lägga bb. Nästa hand stannade knappen återigen kvar hos A (för 3:e gången i rad) och jag åkte ut när jag hade sb. Stannade kvar och tittade och knappen stannade för 4e gången hos A som så klart hade dröm position där han foldade till sig goa vinstpengar. Kan tilläggas att 4e plats ej gav ngt . Är detta riktigt?? Att knappen stannar om ngn framför åker ut? Det kändes konstigt... * Flytt till Nybörjarfrågor - QoS * Citera
MacDaddy Postad 4 Februari , 2006 Rapport Postad 4 Februari , 2006 knappen flyttas vl bara fram till närmaste gubbe. tex om man ska betala blinds i nästa hand o så åker någon av de 2 som är till höger om en ut, så betalar du bara sb. Citera
aglo Postad 4 Februari , 2006 Rapport Postad 4 Februari , 2006 Det är BB som flyttas runt, inte dealer-knappen. Så det var helt rätt. Sen finns det kanske speciella regler i vissa turneringar, men det där är standard iaf. Citera
Steel Postad 4 Februari , 2006 Rapport Postad 4 Februari , 2006 Principen är att alla ska betala en bb och en sb per varv. Då måste det bli som du beskrev. Citera
Recommended Posts