Sladdis Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 Tänkte posta en hand som förbrylar mig lite. Satt och lirade HU med playmoney iofs men ändå. 1/2 i blinds och 70 marker i startstack. Efter X antal spelade händer, jag är liten chipleader, får jag 10,8 off och dubbla blinden med den. Andra killen synar och floppen kommer 5,6,8 varav två Jag öppningsbetar pott på 8 och får efter lite tänkade all in emot mig. Visst har jag topparet men ändå, efter en stund funderande synar jag. Han visar K9 i och vilket är en fin hand. Min fråga är som vanligt, hur hade ni gjort? Är det fel att syna? Resultat visas senare! Citera
thekid Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 Gå i fängelse. Gå direkt till fängelse utan att passera gå. Citera
snudde Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 skulle satt honom på den handen eftersom han bara synar betten preflop och sen går all in på floppen, självklar fold då han har dig med 60/40, kanske bättre att folda utg på den floppen för att inte ge information i onödan då han verkar veta vad han gör. jag skulle inte riskera mina playmoney när jag ligger under såpass mycket, skulle du? väntar med spänning på upplösningen Citera
Sladdis Postad 4 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 4 Februari , 2006 skulle satt honom på den handen eftersom han bara synar betten preflop och sen går all in på floppen, självklar fold då han har dig med 60/40, kanske bättre att folda utg på den floppen för att inte ge information i onödan då han verkar veta vad han gör. jag skulle inte riskera mina playmoney när jag ligger under såpass mycket, skulle du? väntar med spänning på upplösningen Förmodligen skulle jag väl det i och med att jag efter funderingar hit och dit synade ner honom. Blir ju inte direkt en sämre pokerspelare av att göra misstag. Resultatet kommer här iaf. Turn gav mig otroligt nog triss i åttor och min motståndare började koka av ilska. Sen när ytterliggare en 6 kom på river, fullbordades mitt fulla hus och potten var min. Så här i efterhand är min hand "sådär" spelad men utgången gick ju min väg den här gången. I längden förlorar man.. Citera
iller Postad 4 Februari , 2006 Rapport Postad 4 Februari , 2006 Detta är ingen lätt situation, huruvida du ska syna eller inte har mycket att göra med din read på motspelaren och hur du tror att han ser på dig. Hade varit lättare om du skrivit lite historik om vad som hänt i de tidigare händerna under HU-matchen. Hade han skrivit någonting i chatten som kan ge dig ledtrådar om hur han tänker. Vad hade han för nickname (detta ska man dock inte ta för stor vikt vid då om någon t ex heter MrLoose kan han i själva verket vara väldigt tight) osv är också viktiga saker att ha i åtanke. Var han desperat? Förmodligen inte eftersom du bara var liten chipleader. Omöjligt att svara på om det var rätt eller fel att syna med andra ord, spontant ser hans all-in mycket ut som K9 vilket gjorde dig till underdog, och därför skulle du foldat. Men det är mycket möjligt att jag är påverkad av resultatet nu eftersom jag vet hur det slutade. Citera
Sladdis Postad 4 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 4 Februari , 2006 Detta är ingen lätt situation, huruvida du ska syna eller inte har mycket att göra med din read på motspelaren och hur du tror att han ser på dig. Hade varit lättare om du skrivit lite historik om vad som hänt i de tidigare händerna under HU-matchen. Hade han skrivit någonting i chatten som kan ge dig ledtrådar om hur han tänker. Vad hade han för nickname (detta ska man dock inte ta för stor vikt vid då om någon t ex heter MrLoose kan han i själva verket vara väldigt tight) osv är också viktiga saker att ha i åtanke. Att han skrivit nåt i chatten som kunde mig var ganska omöjligt efter som det var Live HU det handlade om. Glömde nog att skriva det. Var han desperat? Förmodligen inte eftersom du bara var liten chipleader. Det tror jag inte att han var, det var en bra chans att ta hem matchen. Omöjligt att svara på om det var rätt eller fel att syna med andra ord, spontant ser hans all-in mycket ut som K9 vilket gjorde dig till underdog, och därför skulle du foldat. Men det är mycket möjligt att jag är påverkad av resultatet nu eftersom jag vet hur det slutade. Beror ju på hur mycket tomte man är, nerå men om det hade varit annan form än playmoney och HU är den väl ganska lättsläppt. eller? Citera
martenmania Postad 4 Februari , 2006 Rapport Postad 4 Februari , 2006 Detta är ingen lätt situation, huruvida du ska syna eller inte har mycket att göra med din read på motspelaren och hur du tror att han ser på dig. Hade varit lättare om du skrivit lite historik om vad som hänt i de tidigare händerna under HU-matchen. Hade han skrivit någonting i chatten som kan ge dig ledtrådar om hur han tänker. Vad hade han för nickname (detta ska man dock inte ta för stor vikt vid då om någon t ex heter MrLoose kan han i själva verket vara väldigt tight) osv är också viktiga saker att ha i åtanke. Att han skrivit nåt i chatten som kunde mig var ganska omöjligt efter som det var Live HU det handlade om. Glömde nog att skriva det. Var han desperat? Förmodligen inte eftersom du bara var liten chipleader. Det tror jag inte att han var, det var en bra chans att ta hem matchen. Omöjligt att svara på om det var rätt eller fel att syna med andra ord, spontant ser hans all-in mycket ut som K9 vilket gjorde dig till underdog, och därför skulle du foldat. Men det är mycket möjligt att jag är påverkad av resultatet nu eftersom jag vet hur det slutade. Beror ju på hur mycket tomte man är, nerå men om det hade varit annan form än playmoney och HU är den väl ganska lättsläppt. eller? Släppa toppar Heads Up med 35bb i stacken? Inte en chans! Citera
Sladdis Postad 4 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 4 Februari , 2006 Släppa toppar Heads Up med 35bb i stacken? Inte en chans! Det var väl lite så jag resonerade kring min syn men jag gick ju in med hela stacken som "underdog". Sen är det väl lite fel vinklat o skriva 35bb eftersom startstacken var det. Citera
Recommended Posts