gnurfen Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 En hand jag gått o funderat på hur jag borde ha agerat. NLT, 0,1/0,2 på Expekt. Jag har ca 25 dollar Fi 2 har cirka 30 dollar Fi 1 har cirka 15 dollar F2 tycker jag haft en tendens att betta hårt när han väl börjat satsa, dock har han vid de showdowns som varit visat upp bra händer. Verkar en helt OK spelare för nivån. Fi 1 har jag klassat som tomte, som jag faktiskt bara väntar på rätt läge att plocka pengarna av. Min egen image, jag är lite osäker där. Jag ser betydligt färre floppar än resten av gänget, men jag är osäker på om nån egentligen noterar det. Så själva handen. Jag sitter på SB o får Ako spelare x synar Fi 1 synar spelar x fold Fi 2 höjer till 1 dollar Jag synar (resonerar som så att jag inte vill återhöja, eftersom jag då avslöjar att har har en bra hand. Han kan mycket väl ha AQ, och då ligger jag mil före. Dessutom kan folk syna en dollar med Q7s på den här nivån , så att jag bara synar behöver inte betyda speciellt mycket) BB fold spelare x fold Fi 1 Synar tre spelare med till floppen alltså, potten är på 3,4 dollar Flopp 10d, Jd, Qc (KLONK!!) Där floppade jag en trevlig stege. Äckligt färgdrag ute, men men. Nåväl. (jag har inte nåt av korten i färgerna på bordet) Jag börjar, o checkar. Tänker mig antingen en checkraise (beroende på bettets storlek från Fi 2, som ju lär betta) Jaha, ett mesigt bet på 0,8. Antingen har han träffat han med, o vill mjölka in mer stålar i potten, eller så har han missat o hoppas att vi ska vara veka o lägga dassiga händer på en farlig flopp. Jag väljer att bara syna, eftersom jag inte vill skrämma bort honom, och inte heller Fi 1. Rätt eller fel? Jag check Fi1 check Fi 2 bet 0,80 Jag syn Fi 1 syn tre spelare till turn, pott 5.2 dollar Turn 7c känns ganska ofarligt, ett bra kort för mig. Nog för att två färgdrag är ute, men just nu är jag inte så rädd för det vad gäller Fi2, däremot skulle Fi 1 kunna ha två klöver. Jag bestämmer mig för att köra en checkraise. Jag check Fi 1 check Fi 2 bet 1,60 Jag raise till 10 Fi 1 fold Fi 2 call Hoppsan, han synar min raise till 10. Det betyder att han nog har bättre än toppar med A kicker. Men vad? Han skulle ju kunna sitta på AK han med, men ha det i samma färg. Ellr så har han set. Två spelare till river, pott 25 dollar River Jc riktigt, riktigt dåligt kort för mig. Satt han på set, så har han fyrtal eller kåk. Satt han på AKc, så har han färg. Å andra sidan, sitter han på nåt annat, så kan det ju vara ett skrämselkort för honom med. Vad bör jag göra här? Jag sätter honom på en hand, jag har satsat 12 dollar i potten, har 13 kvar. Han har 17 kvar. Checkar jag, så är jag i princip bergis på att han bettar, och det säger egentligen inget. Bettar jag, så är ju risken att jag bara får syn av händer som slår mig, vilket skulle kunna vara ganska många. Check-fold, finns det på kartan här? Vilka händer kan han spela här, som jag slår? KQ kanske, Q10 kanske, men jag är tveksam. Kunde jag undvikit läget genom att spela aggressivare? Citera
psatiw Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 Höj innan floppen, betta ut hårt på floppen - vid omslag, ställ in. Annars ställ turn. Nu får du checksyna. Citera
Nidson Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 Du har bara ett halvpottbett kvar, ställ in på river och ta betalt av AA, KK KQ, AJ mfl. Hade han set och rivrat kåk skulle han rimligtvis gått all in på turn. Citera
Recommended Posts