Gå till innehåll

Har jag varit dum o okunnig?


svenberg

Recommended Posts

Tjenixen!

Har spelat sedan i augusti 2005 och satt in ungefär 500 kr sammanlagt fördelat på 3ggr de första 3 månaderna. För en månad sen tog jag ut 500kr till mitt bankkonto och hade kvar 50 euro, vilket ju innebär en liten vinst :D .

I samband med detta så började jag prova nl 0.10/0.2 istället för fixed limit på samma nivå. Jag började också med att spela fler sit`n goes jämfört med förut. Jag har också försökt bli mer aggresiv preflop.

Jag spelade snabbt upp mig till 85 euro och nu lika snabbt är jag nere på 15 euro. Har haft dålig tajming en miljon ggr dvs foldat för att sedan se de perfekta korten komma på brädan , slarvat/tiltat ca 10 euro, resten är väl dåligt spel och otur....min fråga är:ska jag räkna med den här variansen och ha större bankrulle för det jag spelar? nåt annat jag ska tänka på förutom att läsa på mer i böcker såklart 8-) ? spelar väldigt tight för övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har många kompisar som tvunget måste ta ut pengar så fort de kan för att få tillbaka sin insättning.

Detta anser jag vara ett tecken på två saker.

 

Bland det värsta du kan göra är att spela med "scared money" det kan då underlätta att veta att du inte kan gå back genom att ta ut pengar men detta ger dig väldigt litet svängrum i exemplet du beskriver.

 

Man kan också få en förvrängd inställning om sitt spelade och tro att man ligger plus när man i själva verket ligger back efter flera insättningar och uttag.

Skulle säga, ta inte ut några pengar under en gräns du bestämmer.

Kan vara överskottet på 10 inköp på din nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela tight och aggresivt och värdebeta, värdebeta, värdebeta.

 

Vaddå "värdebeta"?

 

Har du 77 och brädan är A73r så bettar du för att få betalt för din hand, dvs vinna pengar på en bra hand.

Från tråden Vad betyder olika pokertermer?

Value betting

Ett value bet är när du bettar i syfte att bli synad, dvs du har bäst hand och vill ha betalt av en sämre. Motsatsen till bluff alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkelt kan man säga att variansen e högre desto längre ner man spelar. Eftersom folk med mycket större sannolikhet callar ner mycket mer saker inside straight 2 outters etc etc. Samma sak när det gäller FL folk callar ner mycke mycke mer. Detta gör att du upplever mer varians emellan du vinner.

 

Du har för liten rulle mer eller mindre 100$ e inget tycker jag iallafall. 99% av alla svenskar anser sig vara tight aggresiva, 99% av alla svenskar jag möter spelar tight passivt.

 

500 kr va e det och förlora ? du verkar ju spela på en hobby nivå inrikta dig på att lära dig spelet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...