Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fick hem ett papper från banken att mitt konto/kort varit utsatt för ett bedrägeriförsök och jag får ett nytt kort istället som jag ska använda och riva mitt gamla. Någon annan som vari med om detta eller har erfarenhet av detta? ingen på banken kan heller säga vad som hänt.

Känns ju som en teori att någon läst av mitt kortnummer och kod på nått sätt och försökt länsa det?! otäckt iaf....

* Flytt till OT - QoS *

Postad
Vet inte om det är samma, men jag fick också ett nytt kort idag det stod dock att mitt kort "KAN" ha förekommit.

umeå du också? annars måste det ju vara nått skit på nätet....

stod förövrigt "kan" också ha förekommit på mitt brev.

Postad

Fick ockå nytt kort häromdagen. "Kan ha förekommit i bedrägeriförsök..". Sparbanken ringde upp VISA åt mig, de sa att det inte var någon som hade försökt använda mitt kort men att man spärrar kortet när man tycker att användingen av det frångår det normala. Jag hade flyttat runt en del pengar med VISA-kortet mellan pokersajter under några dagar, så de spärrade kortet då de misstänkte att det kanske var ett bedrägeriförsök på gång.

Men nu när det verkar som att många får nya kort verkar det ju ändå som att det varit nån större grej, känns som ett lite för stort sammanträffande annars.

Postad

Kan väl tycka att banken gör rätt genom att blockera era kort om dessa kan ha varit med i en bedrägerihärva, eller att någon har sett era kort och skrivit ner numrena. Från bankens sida så är väl inte kortens kostnad (jag tänker på plastbiten) särskilt stor om man jämför med om era kort verkligen hade blivit stulna eller liknande!

Dock hade det varit väldigt irriterande att vara på stan och fixa typ kläder eller något när kortet blir blockerat. Pinsamt om det är en lång kö och man har väntat länge med en massa saker som tar tid att registrera för kasören/kasörskan och sedan när man drar kortet så fungerar det inte.

Banken gjorde ialla fall rätt, enligt mig!

Postad
..datumet på mitt gamla kort var på väg att gå ut.

Mitt kort var inte på väg att bli utgånget. Du menar att det skulle ha nåt samband om det var det?

Det menar jag inte. Det är bara lite lös fakta.

Å andra sidan blev inget kort spärrat, så jag fattar inte varför jag fick brevet överhuvudtaget