Gå till innehåll

NL - SH, hur hantera TT vid 6 bords CG

Recommended Posts

Postad

gillar pocket 10 men tycker den e lite knepig brukar höja 3-6 ggr bb (hellre högt )med den och det floppar alltid känns det som minst 2 över kort så synar någon CB på runt potten minst är jag oftast slagen men kan inte låta bli att försöka skrämma bort dom på turn men men . tycker nästan bättre om all in innan flopp om det finns pengar i potten redan men det för mycket gambling för mig med 1010 i CG spel.

Hur kör ni pcoket 10 på ett vanligt cg bord låt oss säga utan ngn read på ngn.

* FLytt till THe - QoS *

Postad

Min favvohand :D Raise, call, reraise allt funkar :D Floppar ofta set med den(inbillar jag mig) och då brukar det bli riktigt roligt :D Höja ska du definitivt göra i en ohöjd pott. Gillar dock inte systemtänkade i poker, det beror på är en analys som alltid funkar :D Var det med TT kniven vann sista handen under WPT? En kall mellis borde den heta :D Har nog aldrig skrivit med så här mycket smilies förrut, men..

TT I LOVE U :heart::heart::heart:

Postad

Höj den ur alla positioner, reraisa med den i position om den som höjde innan inte är värsta rocken. Betta de flesta floppar med den, får du syn och det ligger två överkort är du dock klar med den på turn. På en låg, inte allt för farlig flop och ett inte så skrämmande turnkort kan du ofta betta den igen.

gillar pocket 10 men tycker den e lite knepig brukar höja 3-6 ggr bb (hellre högt )

Och så gör du likadant med AK, eller hur? Men med AA-QQ höjer du "normalt"? Höj istället antingen likadant på alla händer, eller kör ett HELT random schema för storleken på dina höjningar - anpassar du höjningarna efter såna där regler (att TT är svårspelad postflop, att KJo inte så asstark men ändå måste höjas, därför minraise, etc) så kommer du bli jävligt lätt exploaterad av nån som bara är hyffsad på att spela.

För övrigt har MJ fel: 99 är den bästa handen. Punkt.

Postad

Och så gör du likadant med AK, eller hur? Men med AA-QQ höjer du "normalt"? Höj istället antingen likadant på alla händer, eller kör ett HELT random schema för storleken på dina höjningar - anpassar du höjningarna efter såna där regler (att TT är svårspelad postflop, att KJo inte så asstark men ändå måste höjas, därför minraise, etc) så kommer du bli jävligt lätt exploaterad av nån som bara är hyffsad på att spela.

För övrigt har MJ fel: 99 är den bästa handen. Punkt.

Jag har ingen bestämd form för mina höjningar, allt beror på bordet och hur jag spelat tidigare händer på det bordet. jag kan spela 36o som om det vore AA eller tvärtom om jag tycker det känns rätt vid det bordet beror mycket på hur jag känner för bordet och hur bra det gått mot dom som sagt.

Postad

Okej, tolkade

(hellre högt)

i samband med ditt statement att du tyckte det var en svårspelad hand som att du hellre höjde lite högre med den (och var nöjd med att ta potten direkt) för att du tyckte den var svårspelad efter floppen. My bad då.

Postad

Jo det har du rätt i att jag hellre gör jag vill absolut inte ha med för mycket folk i potten , men det beror också lite på hur galet bordet är som jag sitter på.

Men jag kör mer eller mindre den taktiken du beskrev som ändå funkar ganska bra men som sagt det beror mycket på typ av folk floppen och hur jag spelat tidigare,, svåraste för mig är ändå att släppa en hand även om man vet att man är slagen.