RaMz Postad 12 Februari , 2006 Rapport Share Postad 12 Februari , 2006 Vid 89 ställde jag med lite mer än 300k efter att Theo raisat 150k om jag minns rätt. Kände att jag inte hade tid att vänta längre. alltså 300 totalt eller 300 till? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 12 Februari , 2006 Rapport Share Postad 12 Februari , 2006 Vid 89 ställde jag med lite mer än 300k efter att Theo raisat 150k om jag minns rätt. Kände att jag inte hade tid att vänta längre. alltså 300 totalt eller 300 till? 300k totalt. Jag vet att det är en autosyn från honom. Jag ville gambla i det läget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
grannby Postad 12 Februari , 2006 Rapport Share Postad 12 Februari , 2006 Grattis! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HasseA Postad 13 Februari , 2006 Rapport Share Postad 13 Februari , 2006 Grattis Mats! vissa klagar på spel men kom ihåg att mats inte är någon erfaren livespelare(vad jag vet) så självklart kommer det tvivelaktiga beslut. Det som är kul är att en 2/4-5/10 spelare kan gå och vinna en storturnering. Detta ger alla andra hopp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ruter2 Postad 13 Februari , 2006 Rapport Share Postad 13 Februari , 2006 Grattis Mats!!! Fråga 1: Ångrar du dealen när du i handen direkt efter tittar på KK? Fråga 2: Spelet efter dealen blev ju genast betydligt lösare. Var det någon /några av er som gav tusan i förstaplatsen och började slaska med korten? (Ryssen och Dansken åkte ju ganska snabbt). Lycka till i Monte Carlo! Se till att sopa hem det också! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 13 Februari , 2006 Rapport Share Postad 13 Februari , 2006 Hur exakt gick handen som alla pratar om till. Hittar man den nånstans eller orkar nån sammanfatta? Och ett stort grattis såklart! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 13 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 Februari , 2006 Fråga 1: Ångrar du dealen när du i handen direkt efter tittar på KK? Jag tror inte att det hade blivit samma spel på den handen om inte det varit gjort en deal... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 13 Februari , 2006 Rapport Share Postad 13 Februari , 2006 Grattis Mats!!! Fråga 1: Ångrar du dealen när du i handen direkt efter tittar på KK? Fråga 2: Spelet efter dealen blev ju genast betydligt lösare. Var det någon /några av er som gav tusan i förstaplatsen och började slaska med korten? (Ryssen och Dansken åkte ju ganska snabbt). Lycka till i Monte Carlo! Se till att sopa hem det också! 1. Nej. Men jag småskrattar lite åt det 2. Nej upplevde inte det som att folk började slaska speciellt mycket. Var väl snarare så att alla genast ville ha förstaplatsen och sket i om de kom tvåa eller fyra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 13 Februari , 2006 Rapport Share Postad 13 Februari , 2006 Hur exakt gick handen som alla pratar om till. Hittar man den nånstans eller orkar nån sammanfatta? Och ett stort grattis såklart! Jag har lite drygt 400k i stacken vad jag minns. Hittar A9c med 5 pers kvar. Ryssen är short på BB och jag frågar vad han har kvar. Får till slut reda på att han har 209k kvar efter BB, blinds 20/40 uppenbarligen... så jag höjer till 249k. Mark säger call, han tror alltså jag är all in. Ryssen foldar. Marker säger att han är all in blint på floppen. Jag sätter nu Mark på AA-99 samt AK,AQ,AJ,KQ. Flop Q72 eller nåt.. två låga samt en dam iaf, två ruter. Jag har nu alltså cirka 150k att syna hans all in i en pott med 700k ungefär. Mot alla händer jag sätter Mark på har jag max 3 outs. Jag väljer därför att lägga. Gör jag fel är alltså frågan. Jag vill ju visa styrka genom att committa mig och förväntar mig inte en syn. Mark räknar ju uppenbarligen fel när han bara synar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ruter2 Postad 14 Februari , 2006 Rapport Share Postad 14 Februari , 2006 Grattis Mats!!! Fråga 1: Ångrar du dealen när du i handen direkt efter tittar på KK? Fråga 2: Spelet efter dealen blev ju genast betydligt lösare. Var det någon /några av er som gav tusan i förstaplatsen och började slaska med korten? (Ryssen och Dansken åkte ju ganska snabbt). Lycka till i Monte Carlo! Se till att sopa hem det också! 1. Nej. Men jag småskrattar lite åt det 2. Nej upplevde inte det som att folk började slaska speciellt mycket. Var väl snarare så att alla genast ville ha förstaplatsen och sket i om de kom tvåa eller fyra. Tack för svaren! Kanske de skulle ha en platt prisstruktur på finalbordet och bara ge extra betalt för en förstaplats (ex. 1:a ger 5 ggr mer än ett finalbordspris). Borde väl ge mer skjutande från höfterna och publikvänligare poker? Om man laborerar mer med prisstrukturer kanske man kan hålla ner på blindsnivåerna och undvika bingo-poker? Tillägg: varför inte bygga in en "deal" i turneringar där finalbordet får pris efter hur mycket chips man har med sig (och sen har ett rejält extrapris för förstaplatsen)? Skulle ju göra det lite mer intressant att bygga stack innan finalbordet och motverka tajtandet innan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
martenmania Postad 14 Februari , 2006 Rapport Share Postad 14 Februari , 2006 Lite sent men: Tack för bra rapportering! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aceshigh Postad 3 Mars , 2006 Rapport Share Postad 3 Mars , 2006 Grattis så in i hel*ete Mats !! Har inte sett rapporteringen men såg bilden och namnet på pokerstars. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts