Gå till innehåll

8-11/2 - Kommentera EPT French Open!

gdaily

Recommended Posts

• Svars 711
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Grattis Mats!!!

Fråga 1: Ångrar du dealen när du i handen direkt efter tittar på KK?

Fråga 2: Spelet efter dealen blev ju genast betydligt lösare. Var det någon /några av er som gav tusan i förstaplatsen och började slaska med korten? (Ryssen och Dansken åkte ju ganska snabbt).

Lycka till i Monte Carlo! Se till att sopa hem det också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis Mats!!!

Fråga 2: Spelet efter dealen blev ju genast betydligt lösare. Var det någon /några av er som gav tusan i förstaplatsen och började slaska med korten? (Ryssen och Dansken åkte ju ganska snabbt).

1. Nej. Men jag småskrattar lite åt det :)

2. Nej upplevde inte det som att folk började slaska speciellt mycket. Var väl snarare så att alla genast ville ha förstaplatsen och sket i om de kom tvåa eller fyra.

Länk till kommentar

Hur exakt gick handen som alla pratar om till. Hittar man den nånstans eller orkar nån sammanfatta?

Och ett stort grattis såklart! :)

Jag har lite drygt 400k i stacken vad jag minns. Hittar A9c med 5 pers kvar. Ryssen är short på BB och jag frågar vad han har kvar. Får till slut reda på att han har 209k kvar efter BB, blinds 20/40 uppenbarligen... så jag höjer till 249k. Mark säger call, han tror alltså jag är all in. Ryssen foldar. Marker säger att han är all in blint på floppen.

Jag sätter nu Mark på AA-99 samt AK,AQ,AJ,KQ.

Flop Q72 eller nåt.. två låga samt en dam iaf, två ruter.

Jag har nu alltså cirka 150k att syna hans all in i en pott med 700k ungefär.

Mot alla händer jag sätter Mark på har jag max 3 outs. Jag väljer därför att lägga. Gör jag fel är alltså frågan.

Jag vill ju visa styrka genom att committa mig och förväntar mig inte en syn. Mark räknar ju uppenbarligen fel när han bara synar.

Länk till kommentar

Grattis Mats!!!

1. Nej. Men jag småskrattar lite åt det :)

2. Nej upplevde inte det som att folk började slaska speciellt mycket. Var väl snarare så att alla genast ville ha förstaplatsen och sket i om de kom tvåa eller fyra.

Tack för svaren!

Kanske de skulle ha en platt prisstruktur på finalbordet och bara ge extra betalt för en förstaplats (ex. 1:a ger 5 ggr mer än ett finalbordspris). Borde väl ge mer skjutande från höfterna och publikvänligare poker? Om man laborerar mer med prisstrukturer kanske man kan hålla ner på blindsnivåerna och undvika bingo-poker?

Tillägg: varför inte bygga in en "deal" i turneringar där finalbordet får pris efter hur mycket chips man har med sig (och sen har ett rejält extrapris för förstaplatsen)? Skulle ju göra det lite mer intressant att bygga stack innan finalbordet och motverka tajtandet innan.

Länk till kommentar

• 3 weeks later...