Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag satt och lirade lite texas hold'em med mina polare.

Jag satt med klöver dam och 7, BB sitter med klöver K och 6. På floppen kmr 3 klöver. På rivern kmr det en till klöver, jag går all-in, BB tvekar och säger att det finns ett kort i hela leken som jag kan vinna på. Det är klöver ess. Alltså har han avslöjat vad han har för kort. Man får väll inte visa sina kort, handen läggs väll automatiskt då. Och om man säger som han gjorde så är det som att visa korten.

Får man göra så, eller dör hans hand?

Postad
Jag satt och lirade lite texas hold'em med mina polare.

Jag satt med klöver dam och 7, BB sitter med klöver K och 6. På floppen kmr 3 klöver. På rivern kmr det en till klöver, jag går all-in, BB tvekar och säger att det finns ett kort i hela leken som jag kan vinna på. Det är klöver ess. Alltså har han avslöjat vad han har för kort. Man får väll inte visa sina kort, handen läggs väll automatiskt då. Och om man säger som han gjorde så är det som att visa korten.

Får man göra så, eller dör hans hand?

Jag har nötterna så jag måste syna... fan nu dog min hand!

Postad

Han får göra så, ni är två personer kvar, varav han är den enda kvar som skall agera. Han försöker få dig att avslöja vilken hand du har. Synar han så förlorar du alltså handen. Dumt av dig att gå all in på en fyrfärgsbräda där du endast får syn av händer som slår dig.

Postad

Tänkter inte argumentera mot experter eftersom jag inte har någon särskilt stor erfarenhet inom live poker(ingen sarkasm). Men om motståndarn muckar handen trodde jag inte man behövde visa.

Postad

Pokerförbundets tävlingsregler kräver att en vinnande hand visas.

Cashgame omfattas inte av tävlingsreglerna, och detta är en regel som varje klubb kommer att ha olika åsikter om. Vissa kräver visning, vissa kräver inte.

Postad
Pokerförbundets tävlingsregler kräver att en vinnande hand visas.

Cashgame omfattas inte av tävlingsreglerna, och detta är en regel som varje klubb kommer att ha olika åsikter om. Vissa kräver visning, vissa kräver inte.

Ok, tänkte att det kanske räknades på samma sätt som om jag höjt och han

lagt sig.

edit: Följdfråga: Om jag nu skulle bluffsyna och visar min hand, kan han då

plocka upp korten igen och vinna handen med high card?

Postad
edit: Följdfråga: Om jag nu skulle bluffsyna och visar min hand, kan han då plocka upp korten igen och vinna handen med high card?

Nej. Först skall dealern "döda" hans hand genom att låta den vidröra mucken. Därefter visar du din hand. Om någon vill se hans hand så kan dealern därefter visa upp den (dödade) handen.

• 4 weeks later...
Postad
edit: Följdfråga: Om jag nu skulle bluffsyna och visar min hand, kan han då plocka upp korten igen och vinna handen med high card?

Nej. Först skall dealern "döda" hans hand genom att låta den vidröra mucken. Därefter visar du din hand. Om någon vill se hans hand så kan dealern därefter visa upp den (dödade) handen.

Men då måste den som lade handen vara med på dett väl?