Gå till innehåll

Allt om snus!


Albert

Recommended Posts

  • Svars 99
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har någon glömt berätta vad som händer med en snusförrädare?

 

Mest positiva saker som jag har förstått det, i alla fall på lite längre sikt.

 

Det har jag svart att tanka mig. Snus ar inte det minsta farligt. Mojligtvis kan en snusare sjalv bli lite farlig under sin abstinens-period. Snus ar som heroin i mildare form (dvs ofarligt). Sa det ar ju bara dumt att sluta, du kan avlida av abstinensen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har någon glömt berätta vad som händer med en snusförrädare?

 

Mest positiva saker som jag har förstått det, i alla fall på lite längre sikt.

 

Det har jag svart att tanka mig. Snus ar inte det minsta farligt. Mojligtvis kan en snusare sjalv bli lite farlig under sin abstinens-period. Snus ar som heroin i mildare form (dvs ofarligt). Sa det ar ju bara dumt att sluta, du kan avlida av abstinensen!

 

Jag håller tummarna för att du inte tror på det där riktigt själv Jennez.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det har jag svart att tanka mig. Snus ar inte det minsta farligt. Mojligtvis kan en snusare sjalv bli lite farlig under sin abstinens-period. Snus ar som heroin i mildare form (dvs ofarligt). Sa det ar ju bara dumt att sluta, du kan avlida av abstinensen!

 

Jag håller tummarna för att du inte tror på det där riktigt själv Jennez.

 

Varfor skulle jag inte gora det? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varfor skulle jag inte gora det? :shock:

 

För att nikotin är ett gift.

Effekter såsom ökad hjärtfrekvens är knappast hälsosamt.

Din munhälsa (tandkött) blir ju inte heller direkt förbättrad av snus.

 

Hihihi... klart att jag var ironisk HH ;) Overvagde ett tag att forsoka tilta dig ordentligt men jag avstod... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte sluta med detta otyg att snusa den 1 juni.

Är det någon som försökt sluta?

Eller går i sådana tankar?

Gjorde det fatala misstaget för ca 7 år sen. På en månad gick jag upp 10 kg (!). Från att varit smärt och stilig hade jag plösligt kula med ringar. Efter ca 6 månader kom jag till sans och insåg att hälsan kommer först och började således snusa igen. Tyvärr innebar inte det per automatik att kula med tillhörande ring försvann, så det är något jag fick kämpa med genom ledförstörande motioneringsaktiviteter...ett tag i alla fall...man kan väl säga som så att jag fortfarande kämpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte sluta med detta otyg att snusa den 1 juni.

Är det någon som försökt sluta?

Eller går i sådana tankar?

Gjorde det fatala misstaget för ca 7 år sen. På en månad gick jag upp 10 kg (!).

Haha, känner igen det där. Även jag har testat sluta snusa men det resulterade bara i att jag började dricka nått sex-pack folk-öl varje dag i stället. Det är ingenting jag rekomenderar för formen. Så, HH14 för din egen hälsas bästa rekomenderar jag dig att fortsätta snusa! Hellre snusare än fet. Det är ju betydligt lättare att bleka tänderna sen än att träna bort övervikten som kommer om det är gula tänder du är rädd för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sonderat lite till i denna snus-djungel som poppat upp och jag har nu snusat ett nikotinfritt snus. Har glömt bort vad det heter men kalsongkungen Börje Salming är på bild på locket. Känns som att stoppa in lite örter och prisen blir aldrig fuktig. Snuset känns även som motsvarighet när man var liten och gick i mellanstadiet och tog "pennvässet" (flisorna som blir kvar i en pennvässare) och sedan en bit A4:a och rullade ihop pappret med pennvässet i mitten och sedan tejpade om och rökte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sonderat lite till i denna snus-djungel som poppat upp och jag har nu snusat ett nikotinfritt snus. Har glömt bort vad det heter men kalsongkungen Börje Salming är på bild på locket. Känns som att stoppa in lite örter och prisen blir aldrig fuktig. Snuset känns även som motsvarighet när man var liten och gick i mellanstadiet och tog "pennvässet" (flisorna som blir kvar i en pennvässare) och sedan en bit A4:a och rullade ihop pappret med pennvässet i mitten och sedan tejpade om och rökte.

 

Det känns inte som om du rekommenderar denna produkt eller gillar du flisor från pennvässare :-o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Catch Eucalyptus snusar jag, o såååååå go.

 

Har snusat snart 1 år och försökt sluta men icke. Finns det nåt bättre med en prilla direkt efter en god måltid, det förtjänar man!!! eller? :roll:

 

Jo, men då vill man väl stoppa in något som inte smakar tigerbalsam?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Catch Eucalyptus snusar jag, o såååååå go.

 

Har snusat snart 1 år och försökt sluta men icke. Finns det nåt bättre med en prilla direkt efter en god måltid, det förtjänar man!!! eller? :roll:

 

Jo, men då vill man väl stoppa in något som inte smakar tigerbalsam?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänner,

 

Sedan förra gången jag läste tråden, har jag provat Granit portion och Kronan portion. Granit är helt ok. Inte mycket att klaga på. Kronan är däremot något av det värsta jag smakat. Fy tusan!

 

När jag köpte min senaste stock med LD, såg jag att LD satt kombilock på dosorna. Mycket bra initiativ! LD är fortfarande mitt favoritsnus.

 

Priser hos Tutti frutti (vid Systembolaget på väster i Jönköping):

Stock LD portion 105 kr.

Stock Kronan portion 89 kr (erbjudande i två veckor, sa killen bakom disken).

 

Finns det lägre priser i Jönköping?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...