Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag söker nu en eller flera duktiga skribenter som är kunniga inom poker och beredda att skriva bokrecensioner till de mer populära pokerböckerna. Betalning bestäms utifrån längd och kvalitet, men kommer att bestå av minimum 150 kr, ofta mer.

Skicka ett PM med lite kort information om dig själv, vilka böcker du kan tänka dig att recensera och ett stycke text som du har skrivit själv (runt ett A4).

Med Vänlig Hälsning,

Eric

Postad

Vad för kvalitet förväntar du dig på dessa recensioner?

Med tanke på att det tar "minst" 4-6 tim att läsa igenom så pass mycket av en "medel bok" att det går att skriva en bra recension. Och att sen recensionen tar nån timme att skriva så är allt under 4-5ggr vad du erbjuder rent vansinne om du bryr dig om kvaliteten på recensionen.

Bara ett vänskapligt tips.

Postad

I sammanhanget kan nämnas att den lägsta frilanstaxa som journalistförbundet rekommenderar sina medlemmar att arbeta för är 485 kronor per timme. Arvode utgår dock alltid för minst två timmar, alltså 970 kronor.

Dessa siffror gäller vid A-skatt, vilket man får förmoda är fallet även i erbjudandet ovan eftersom det inte står något om F-skattsedel.

Postad

Som så många påpekat så är det väl knappast någon som är hyfsad på att skriva och koncentrera bokens essens till ett par A4 som går med på att göra det för mindre än ett par tusenlappar i alla fall. Trots allt så går det ju åt rätt mycket tid ifall man ska läsa en bok och skriva en seriös recension.

När du utlovar så pass lite betalt finns risken att de svar du kommer få kommer bestå av mer eller mindre copy-paste-översättning från befintliga engelskspråkiga recensioner. Och jag antar att det inte är det du söker.

Postad

Det verkar som att majoriteten tyvärr har misstolkat mig. Jag ber om ursäkt för min otydlighet. Det jag vill ha skrivet är alltså recensioner till de mer klassiska böckerna; Pokerhandboken, Theory of Poker, Hold'em Poker for advanced players, Super System etc. Alla förslag är naturligtvis välkomna. Böcker kommer inte att skickas hem till er som ansökt om att få skriva.

Angående betalning är 150 kr som sagt minimum och kan sträcka sig betydligt högre, utöver det anser jag inte att den tid som lagts ner på att läsa boken kan räknas in i arbetstiden då det handlar om böcker som personen ifråga redan läst, och sedermera gjort det för att bli en bättre pokerspelare, inte för att sedan kunna skriva en recension och tjäna ett par hundra kronor.

Recensionerna kommer att användas på en mycket populär informationell svensk pokersajt. Du väljer själv om du vill gå ut med ditt riktiga namn eller använda dig av ett alias som författarnamn av recensionen.

De som, efter detta klargörande, ännu är intresserade ber jag skicka ett nytt PM. För övrigt kul att se att så många skickat PM.

Postad
Angående betalning är 150 kr som sagt minimum och kan sträcka sig betydligt högre, utöver det anser jag inte att den tid som lagts ner på att läsa boken kan räknas in i arbetstiden då det handlar om böcker som personen ifråga redan läst, och sedermera gjort det för att bli en bättre pokerspelare, inte för att sedan kunna skriva en recension och tjäna ett par hundra kronor.

Inte för att vara taskig, men varför skulle någon ägna sig åt välgörenhet bara för att personen i fråga läst boken för att bli en bättre spelare?

Postad

Angående betalning är 150 kr som sagt minimum och kan sträcka sig betydligt högre, utöver det anser jag inte att den tid som lagts ner på att läsa boken kan räknas in i arbetstiden då det handlar om böcker som personen ifråga redan läst, och sedermera gjort det för att bli en bättre pokerspelare, inte för att sedan kunna skriva en recension och tjäna ett par hundra kronor. .

Aha, då förstår jag. Det är lite som När och Fjärranreportrarna och så. Dom får ju bara betalt för den timme då programmet visas. För den övriga tiden är ju liksom rolig ändå. Dom får ju resa och så.

Jag tycker det är en bra deal! Kör i vind!

Postad

Parre; Jag håller inte med om att det är välgörenhet. Att få säg 300kr (förmodligen mer om det gällt dig) för att skriva ett A4 tycker jag är en rätt hyfsad lön. Låt oss säga att det tar dig 1,5 h att skriva ett A4 så har du dig en timlön på 200kr....

Sagge; Jag förstår din poäng. Då skulle du dock kunna tillgodoräkna dig minst 12 års svenskalektioner som du använt för att lära dig skriva just den här recensionen...

Postad

Sagge; Jag förstår din poäng. Då skulle du dock kunna tillgodoräkna dig minst 12 års svenskalektioner som du använt för att lära dig skriva just den här recensionen...

Du, när jag skrivit inlägget så slog det mig att ju faktiskt är upp till var och en att nappa på detta om den personen tycket att det är en bra deal. Ni tvingar ju ingen.. Så jag ber om ursäkt för mitt ngt syrliga inlägg.

Men varför är det så hemligt vilken sida det rör sig om?

Hur som: Lycka till och ursäkta mitt förra inlägg!

Postad

Jag skulle gärna göra det för 150 om jag inte vore förhindrad. Men det är nog få som dels skriver så snabbt (och slarvigt) som jag, dels har "intresset" att skriva och lära ut.

Det är dock lite beroende påvilken mottagaren är. Är det ett bolag (lexempelvis en pokertidning) så hade de fått lägga på en nolla på priset. Är det en hemsida som en klubb knåpat ihop så hade jag kunnat tänka mig göra det gratis.

Postad

Sagge; Absolut ingen skada skedd.

gdaily; Dina artiklar håller mycket hög klass. Att få recensioner författade av dig vore en stor ära. Synd att du är förhindrad.

Tiggr; Släng iväg ett PM med ett stycke text som prov på din författarförmåga så har vi en deal!