Bernt Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Får steg samt flushdrag på turn, väljer att syna ist för att trycka, fel? ** Admetus [Hold em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money - VanillaTiger sitting in seat 1 with $17.89 [Dealer] - K-M-B sitting in seat 2 with $20.23 - mickybath sitting in seat 3 with $17.10 - wiloli sitting in seat 4 with $24.93 - Gordon81 sitting in seat 5 with $12.83 - EssKung sitting in seat 6 with $4.80 K-M-B posted the small blind - $0.10 mickybath posted the big blind - $0.20 EssKung posted to play - $0.20 ** Dealing card to K-M-B: , wiloli called - $0.20 Gordon81 called - $0.20 EssKung checked VanillaTiger folded K-M-B called - $0.20 mickybath folded ** Dealing the flop: , , K-M-B bet - $0.80 wiloli called - $0.80 Gordon81 raised - $1.60 EssKung called - $1.60 K-M-B called - $1.60 wiloli called - $1.60 Betar först ut, får raise mot mig, solklar syn. ** Dealing the turn: K-M-B checked wiloli checked Gordon81 bet - $2.00 EssKung folded K-M-B ?? Här antar ska jag ställa in honom med tanke på att han är shortstackad? Känns dock som jag har 0% foldequalty, när han raisar flop, betar turn. Hur spela om han täcker mig? Är synen mer motiverad då med tanke på att jag borde ha liten foldequalty om jag ställer, och får då dåliga ods mot en made hand? Citera
bzkt Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Bernt säger: ** Dealing card to K-M-B: , wiloli called - $0.20 Gordon81 called - $0.20 EssKung checked VanillaTiger folded K-M-B called - $0.20 Nu handlade ju inte tråden om det, men den hade inte existerat om du inte gjort det du gör här. Limpar in med J7s. Du limpar in bakom två stycken med en 3-gap sc. Varför? Citera
Djens Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 K-M-B called - $0.20 - misstag 1, J7s för 17. Du vet att din floppbetsekvens skriiker drag? Gordon har uppenbarligen NÅT, så din fold EQUITY borde vara låg om han har lite kvar. Dock så tycker jag en allin här verkar mer vara ett slowat monster än ett drag. Men eftersom han e short så haru ingen FE som sagt innan. Lägg dig inte i potten öht är mitt råd. Citera
Bernt Postad 30 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 30 Januari , 2006 bzkt säger: Bernt säger: ** Dealing card to K-M-B: , wiloli called - $0.20 Gordon81 called - $0.20 EssKung checked VanillaTiger folded K-M-B called - $0.20 Nu handlade ju inte tråden om det, men den hade inte existerat om du inte gjort det du gör här. Limpar in med J7s. Du limpar in bakom två stycken med en 3-gap sc. Varför? sitter i sb. Gör aldrig det annars! Citera
Wharic Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Nu orkar jag inte räkna ihop vad poten är på varje gata men du sitter på en draghand, du drar inte till nötterna och du har en större stack bakom dig. Om du vill spela sådana drag så tycker jag nog att du endast ska syna. Annars så hade en fold preflop varit enklare Citera
cOP Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Han har ju säkerligen en kung och kommer ju knappast släppa den. Du har ungefär 35% och med tanke på att han inte kommer folda skulle iaf jag hellre syna än gå all in. Sen varför du limpar J7s bakom två är ett mysterium. Citera
parre Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Hur kan man INTE limpa J7s ur SB för tio cent till är väl en mer berättigad fråga, sålänge man inte torskar för mycket på träffade knektar så är det ju en solklar limp IMHO. Pottoddsen är ju kanon, spelet är shorthandat och ingen har visat någon styrka preflop, alltså - stor chans att du för tio cent får se en flop mot tre motspelare, 1:7 i direkta pottodds och bra implicita. Att folda är enligt mig fel i alla fall. Tycker syn är det enda vettiga spelet på turn, på NL20 har du så pass liten fold equity att det är helt meningslöst att ställa in/höja. Om du inte har en speciell read på att Fi är weaktajt, men oftast så får du syn av alla kungar. Ta en syn, se vad spelarna bakom gör, kolla rivern, se vad som händer. Du borde allt som oftast ha tillräckligt många rena outs för att syn ska vara rätt spel. Citera
Tiggr Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Ditt bet först ut känns väldigt fixed limit. Du drar till en sunkig J high flush och du vinner potten här 0 / 100 ggr skulle jag säga. Nu känns det som det i princip är gratis bara för det är micro men du betalar 2.40 på flop istället för kanske $1. Det är heller inget direkt sneaky med spelet för det är så klassiskt spel med färgdrag från SB. Citera
spyse Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Citat K-M-B posted the small blind - $0.10 mickybath posted the big blind - $0.20 EssKung posted to play - $0.20 ** Dealing card to K-M-B: , wiloli called - $0.20 Gordon81 called - $0.20 EssKung checked VanillaTiger folded K-M-B called - $0.20 mickybath folded Låg limit klassiker Annars tycker jag att du ska checka på floppen och sedan folda om du inte får fina odds att dra. ur pos, utan nötdraget och många bakom dig vill du inte dra utan bra odds. Att det är ett K på floppen gör det ännu sämre att semibluffa då någon troligen sitter med K och då blir det bara dyrare för dig. Citera
Bernt Postad 30 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 30 Januari , 2006 E ju bara att hålla med Tiggr och Spyse, vinner alldrig potten där dirket och sitter ur position och får check -calla/folda turn. Dumt För övrigt spelade jag sen precis som parre förespråkade, blev dock osäker så här i efterhand. Får ta med mig att man inte ska beta flushdrag först ut mot 5st på micro Är så van att beta dragen i tidig/mellan position att de gick av bara farten... Citera
Recommended Posts