Gå till innehåll

Köp DVD-filmer var?


Machista

Recommended Posts

Tja, eftersom man kan få svar på allt på detta eminenta forum vill jag nu veta var man kan köpa DVD-filmer till min fantastiska DVD-spelare som ni betalat så frikostigt... :heart:

 

Har varit inne på CDON och markerat en drös klassiska mästerverk som Gudfadernboxen och så vidare men har ännu inte handlat. Behöver ett ännu större utbud av filmer eftersom rätt många saknas.

 

Nån som kan rekommendra en butik i Stockholm eller nåt annat pålitligt ställe på nätet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte sett Sans soleil, men La jetée är rätt överskattad prettofilm imo.

 

Det är klart, du verkar ju ha lite smak eftersom du gillar giallo, men ändå. :)

 

Jag läste att Himmel över Berlin skulle vara ännu mer prettoarty. (Dock skulle fotot vara kanon i den!). Var sugen på Steamboy av någon anledning men sket i den. Så det fick bli Sans Soleil :) Var sugen på att köpa Steam boy på UMD så att man kunde kränga den snabbt om den visade sig vara skit.

 

Giallos och Klaus Kinski är fina grejer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köper nästan alla mina filmer på http://www.discshop.se.

Sveriges största sortiment, grym service och blixtsnabba leveranser.

Rekommenderas varmt.

 

När man handlat för mer än 3000:- under en sexmånadersperiod blir man guldkund med erbjudande varje månad.

Jag köpte bla gudfadernboxen nyss för 299 kr.

Hur bra är dessa erbjudanden? Kan du ge lite exempel?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst.

Gällande erbjudanden är tex:

Crash 149:-

Nattens Väktare - Nochnoi Dozor 99:-

Die Hard 1 & 2 Special Edition Box (Import Sv.Text) 129 kr

Fantastic 4 (2-disc) 189:-

Kingdom of heaven 189:-

Star Wars Trilogy BOX (4-Disc) 299:-

Oftast är det inga märkvärdiga rabatter, brukar ligga på ca 30 kr/ film för premiärfilmer men ibland dyker det upp några guldkorn.

 

 

Medlem i Guldklubben

När du har handlat för 3.000 kr under den senaste 6-månadersperioden och betalt dina fakturor i tid blir du medlem i Discshops Guldklubb. Observera att endast kunder i Sverige kan bli silver- och guldkunder. Medlemmar i Discshops Guldklubb är en grupp av våra allra bästa och mest filmintresserade kunder. Uppgraderingen till medlem i Guldklubben sker med automatik. Om du är medlem i Guldklubben framgår på sidan "Mitt konto" och du får också en ny länk i menyn som heter "Din Guldsida".

 

Som medlem i Guldklubben får du följande förmåner:

 

1. Lägre frakt. Som medlem i Guldklubben betalar du endast 10 kr i frakt om du beställer 1 film, 20 kr om du beställer 2 filmer eller fler upp till vår fraktfria gräns (600:- för samleverans).

2. Specialerbjudanden. Som medlem i Guldklubben får du kontinuerligt specialerbjudanden av olika slag. Exempelvis verkliga specialpris på vissa utvalda topptitlar endast för Guldklubben. Att ta fram så bra erbjudanden som möjligt är ett sätt för oss att belöna våra trognaste kunder.

3. Tjuvstart på reor. Som medlem i Guldklubben kommer du att få tillgång till vissa av våra reor och specialkampanjer före andra kunder.

4. Förmånligare kreditvillkor. Som medlem i Guldklubben har du 3.000 kr i kredit hos Discshop och 20 dagar på dig att betala fakturorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Vad har ni för erfarenheter av cd-wow.com ?

Jag blev sugen att beställa några säsonger av Simpsons när jag såg vilka sjukt bra priser dom hade.

Men region 10 ? Är det nån "thaiversion" som saknar själva boxen och istället kommer i vanliga DVD-fodral?

 

Jag har handlat där några gånger och alltid fått det jag beställt till buspris, vilket är en bra början.

 

Det är original-DVD, oftast i internationella versioner, som fungerar utmärkt. Däremot kan det vara lite struligt med leveransinfo. I julas beställde jag två DVD-boxar och började vänta. Efter några dagar fick jag mejl om att en tyvärr inte kunde levereras och att jag skulle få tillbaka pengarna. Dagen efter kom ett nytt mejl där det stod att samma box var skickad och jag mejlade kundtjänst och frågade vad som gällde eftersom det var en julklapp.

 

Fick då till svar att de inte heller viste - men om det kom en box ändå kunde jag behålla den om jag lovade att inte berätta vem på kundtjänst som sa så. Några dagar senare kom gratisboxen...

 

Sammanfattning: Om du vill ha låga priser och kan vänta några dagar extra - beställ där. Annars inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...