Gå till innehåll

Nån som behöver nytt jobb kanske?


magik77

Recommended Posts

Förstår inte varför man skall betala en del av det man vinner till ett företag vilken det egentligen blir. Varför inte spela själv och ta alla pengarna själv....

 

Om du spelar tex. 0.25/0.50 i vanligt fall och drar in x antal dollar.

Sen om du blir stejkad så kanske du får spela säg 5/10, men får bara en viss procent på vinsten. Men den totalt vinstsumman kanske blir större.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klistrar in ett par inlägg ifrån wsop.info-forumet:

 

Jag tog mig friheten att ringa upp för att höra vad det handlar om. De är ett företag som utvecklat en snarlik programvara som Poker Office fast svensk då. Och de vill ha några som spelar för dem för att testa programvaran och sedan de som gör bra ifrån sig kommer att åka på live turneringar, med tröjreklam eller keps eller så...

 

Lönen är 80% av inspelat kapital, utbetalas var 14:e dag... De andra 20% ska gå till turneringar live...

 

Klart som korvspad...

 

Båda killarna som sitter Buzzters ABs styrelse har precis kursat ett bolag som heter "Meant to be AB", skuldsaldo hos fogden är just nu 611 804 kr.

Samma två killar sitter även i ett bolag som heter "Svensk Behovsanalys AB", ett företag som hittils bl.a. dragit på sig 17 betalningsanmärkningar för obetalda skatter.

 

Är det en ny "hit n run" på gång måntro?

Kanske läge att kräva förskottslön för er som är intresserade av deras jobb...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns inte särskilt seriöst. Jag skulle passa mig.

 

Ja, och dessutom tycker jag att det är i högsta grad anmärkningsvärt att det finns utlagt på arbetsförmedlingens hemsida!

 

Hela upplägget tycker jag påminner otäckt mycket om importfirmornas råa metoder där de låter de anställda slita ut sig och ta all risk själv.

 

Dessutom: SKULLE man vinna och verkligen få 80% av inspelat kapital innan de kursar igen så kommer ju skattefrågan in i bilden igen...

 

Och skulle man bråka med dom om man inte får ut sina pengar så kan de ju börja hota med att skvallra för skattmasen...eller ännu värre, ta till riktig råa metoder....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klistrar in ett par inlägg ifrån wsop.info-forumet:

 

Jag tog mig friheten att ringa upp för att höra vad det handlar om. De är ett företag som utvecklat en snarlik programvara som Poker Office fast svensk då. Och de vill ha några som spelar för dem för att testa programvaran och sedan de som gör bra ifrån sig kommer att åka på live turneringar, med tröjreklam eller keps eller så...

 

Lönen är 80% av inspelat kapital, utbetalas var 14:e dag... De andra 20% ska gå till turneringar live...

 

Klart som korvspad...

 

Infon jag fick var att du får en rulle på upp till $2K och får 90% av vinsten som lön och att 10% måste användas till att bygga rullen. Sedan har de ett bankrullekrav på 3000bb för NL

De skulle anställa typ 10 pers i 6 månader för att få ihop 100K händer till sitt lilla program... Vafan, ge hela rullen på $20K till mig så kirrar jag det på 3 månader... skicka mig till WSOP med så har vi en deal. :P

 

Skattebiten är väl det som är mest intressant... Om pengarna man får ut räknas som lön från företaget så är det ju skatt på det, oavsett om sajten man spelar på är skattefri eller inte... så om man har egen rulle för NL50 eller bättre så är det ju en förlustaffär att ta "jobbet"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...