TheJack Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Låt säga att en spelsession i mitt fall är på totalt 4h och sträcker sig över 2 dagar. I min sista spelsession gick jag back 50xBB (big bet) Gången innan vann 50xBB. Gången före det förlorade jag 50xBB. Spelet är FL 1/2 på Martins. Det känns ju givevis väldigt upp och ner. Jag är en semiloose aggresive/passive enl PT. Det är alltså 2,5 inköp eller 100 euro som det svänger, känns inte det lite mycket på så kort tid eller är det en ren tillfällighet? Det vore intressant att höra liknande resultat... Citera
Ruterkung Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Min värsta downswing är på 180BB på 600 händer. Har väl haft något liknande upp också, detta var på 1/2 6max på party Citera
Knapp_0 Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Om du spelar SH så är det ganska normalt med de svängningarna. Om du spelar fullbord och är det heller inget konstigt med den spelstil du har. Är man passiv efter flop med hög procent till showdown så vill man ha svängningar. (Nedåt mest) Citera
allt Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Fixed Limit Shorthanded har otroliga (enligt mig då) svägningar. Själv orkar jag knappt med det, utan har nu försökt lära mig spela No Limit Shorthanded lite bättre. Men om det är bonusclearande så är det fortfarande fixed som gäller. Går mycket fortare att få vip poäng (eller motsvarande) där. Citera
Hjort Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Jag har torskat typ 400BB under två på varandra följande sittningar (6-max), men jag är väldigt tveksam till att jag skulle ha spelat med positiv förväntan under större delen av den tiden. För övrigt rätt bra argument för en stop-loss (dvs att man själv kanske inte alltid kan bedöma sitt väntvärde så bra). Citera
Barry Seven Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 +- 15 BB/100 FR FL ~100 BB down på 200ish händer FR är nog värsta extremhändelsen över kort tidsintervall. Citera
Svinto Postad 26 Januari , 2006 Rapport Postad 26 Januari , 2006 FR: Typiskt sessionsresultat +-15-20 BB, väldigt sällan mer än 50 BB. SH: Oftast mer än 50 BB upp eller ner. Vid upp förundras jag över hur lätt det är att vinna pengar på poker, vid ner förundras jag över hur jävla omöjligt det är att slå folk som bara synar och är beredd att skriva under på att siten måste vara riggad. Mina mardrömssessioner utspelar sig för det mesta på pokerstars SH-bord och brukar resultera i 150-200 BB back på en timme eller så. En session för mig är annars typiskt 1-3 timmars sammanhängande spel. Tillyxat och uppskattat mer eller mindre rakt ur minnet Citera
Recommended Posts