Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Min första tråd här så flama mig inte alltför mycket.. ;)

Iaf så har jag problem när en riktigt aggresiv spelare sätter sig ner vid bordet. Ni har säkert sett dem, de överbetar poten och skjuter på allt och alla. De får in några bluffar mot en och sen sitter man där i vissa lägen där man kanske bör syna men det maler i huvudet att denna gången kanske han faktiskt sitter på nötterna.

Jag hamnar helt enkelt i en alltför defensiv ställning då jag ej kan spela vissa draghänder och hela tiden får stora betar emot mig.

Vet att folk säger "bara sitta ner och vänta på nötterna", men ibland händer det inte och man kan i vissa fall blinda ihjäl sig.. :(

Så tips mottages varmt!

Postad

Spelar du passivt på floppen så är du körd mot sådana spelare och då är det bäst att du byter bord. Själv trivs jag bäst bland dessa lös-aggro spelare.Annars så får du väl dricka en 7-8 öl och bli likadan ;)

Postad
Byt bord, det gör jag.

Eller byt plats, om du sitter före. I position tycker jag de är överlägsna att spela emot, det som gäller då är att spela tillbaka ordentligt före floppen. Det du får vara beredd på är en ökad varians, men det kan vara grymt lönsamt om han är riktigt superaggro.

Att spela ur position mot en sån spelare suger förstås.

Postad

En aggro spelare som bluffar för mycket är guld värd. Lär dig hans bettings mönster brukar gå fort för att han är med i 90% av floparna sen ser du snart att han tex alltid betar pot vid bluff och mindre vid hand. Eller klassiska han betar mindre vid bluff och mer vid hand. Sen vänta in en hyfsad hand och våga hänga på, sen ser du på bettings mönstret om han är tom eller inte.

Vill du avancera i taktik så börjar du dubbel bluffa du återhöjer honom när hans mönster singnalerar tom.

Men det gäller att tro på sin egen read ( ett tips skulle han verkligen vilja beta så mycket med nötterna om han vet att du foldar :roll: )

Postad

Beror på hur han spelar. Är han en totalmaniac så är det bara att syna mycket preflop, checka till honom och låta honom överbeta all-in. Syna när du tror att du har en equitymässig fördel mot hans HD. Enklare pengar än så finns inte att hämta. För att dra mest nytta av det måste du vara beredd att syna stora överbetar all-in med t.ex. KT på JTx-floppar och liknande, eftersom du oftast har en equitymässig fördel mot hans HD när han ställer. Det känns jobbigt i början, men man vänjer sig.

Postad
En aggro spelare som bluffar för mycket är guld värd. Lär dig hans bettings mönster brukar gå fort för att han är med i 90% av floparna sen ser du snart att han tex alltid betar pot vid bluff och mindre vid hand. Eller klassiska han betar mindre vid bluff och mer vid hand. Sen vänta in en hyfsad hand och våga hänga på, sen ser du på bettings mönstret om han är tom eller inte.

Ja, han kan vara guld värd eller så är han en bra LAG-spelare. Vad får dig att tro att han skulle avslöja sin hand så uppenbart bara för att han är aggressiv? Bra LAG-spelare är jättejobbiga att möta, dels eftersom de ser ut att vara maniacs efter några få händer, så att man lätt blir otålig och stoppar in degen i fel ögonblick, och dels eftersom de har en tendens att inte vilja betala av när man väl har träffat. Om stackarna dessutom är djupa blir det riktigt jobbigt.

Postad
Min första tråd här så flama mig inte alltför mycket.. ;)

Iaf så har jag problem när en riktigt aggresiv spelare sätter sig ner vid bordet. Ni har säkert sett dem, de överbetar poten och skjuter på allt och alla. De får in några bluffar mot en och sen sitter man där i vissa lägen där man kanske bör syna men det maler i huvudet att denna gången kanske han faktiskt sitter på nötterna.

Jag hamnar helt enkelt i en alltför defensiv ställning då jag ej kan spela vissa draghänder och hela tiden får stora betar emot mig.

Vet att folk säger "bara sitta ner och vänta på nötterna", men ibland händer det inte och man kan i vissa fall blinda ihjäl sig.. :(

Så tips mottages varmt!

Du måste ju spela tillbaka ibland också. Bara för att han är superaggressiv betyder det inte att du får jättemycket betalt när du träffar så att sitta och vänta på nötterna räcker nog inte, då måste det vara en maniac vilket inte en aggressiv spelare alltid är.

Postad

Vill man uppleva dessa aggro tomtar live så skall man bege sig till Sviten och joina 5/10 Texas NL bordet. Höjningar på 20gg BB varje hand är helt normalt, sitter man och tightar där blir det inte många händer per kväll :D

Postad
Vill man uppleva dessa aggro tomtar live så skall man bege sig till Sviten och joina 5/10 Texas NL bordet. Höjningar på 20gg BB varje hand är helt normalt, sitter man och tightar där blir det inte många händer per kväll :D

Äh, det är ju bara att köpa in för en lax, vänta på en hand (dvs folda i typ fem-sex varv), ställa in degen preflop, få fyra syner och bli utköpt på rivern av 94o. Eller så köper man in för 5-6000 och spelar poker. :)

Postad

Äh, det är ju bara att köpa in för en lax, vänta på en hand (dvs folda i typ fem-sex varv), ställa in degen preflop, få fyra syner och bli utköpt på rivern av 94o. Eller så köper man in för 5-6000 och spelar poker. :)

1Lax? Muhahaha (Som du säger så får du se 1 flopp på din lax), Man är shortstacked med 5 lax på detta bord ;) Den berömda kvällen när legato var där så var det minst 45-50K på bordet :D

Postad

Man brukar tala om värdebet hit och värdebet dit, nuförtiden så har jag övergått till värdecheck som begrepp istället, klart lönsamt i varje fall i limit poker emot överaggresiva tomtar.

Nu snackar vi mestadels river men skulle nog våga påstå att jag drar in en big bet extra i timmen i varje fall på att valuechecka rivern, givetvis gäller det ju att ha en känsla för motståndaren som alltid. Att lukta sig till frustrationen. :) Handlar om 5/10-10/20 sh.