Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

NL100 på eurbet, jag har inga speciella reads.

Jag har [ AD,10D ] och är eeken.

Texas Hold'em $1-$1 NL (Real Money), #41,434,698

Table Stockton, 25 Jan 2006 7:25 AM ET

Seat 1: Angen63 ($31.55 in chips)

Seat 3: eeken ($89.10 in chips)

Seat 6: woodo88 ($120.10 in chips)

Seat 9: jordang1983 ($229.50 in chips)

Seat 10: Eldpojken ($101.60 in chips)

ANTES/BLINDS

jordang1983 posts blind ($0.50), Eldpojken posts blind ($1).

PRE-FLOP

Angen63 folds,

eeken bets $4,

woodo88 calls $4,

jordang1983 calls $3.50,

Eldpojken folds.

FLOP [board cards 10H,5D,6D ]

jordang1983 checks,

eeken bets $8,

woodo88 folds,

jordang1983 calls $8.

TURN [board cards 10H,5D,6D,7C ]

jordang1983 checks,

eeken bets $16,

jordang1983 bets $32,

Hur göra här? Tacksam för era tankar om hur ni hade gjort. Jag har nu ca 60 kvar i stacken och det ligger ca 70 i potten.

Postad

Med 14-18% (med set/stege) och med lite implicita (du kan ju inte räkna med fullt om färgen kommer) så får du ju syna iaf. F/E:n är ju typ 0 så att pusha känns ju B och att folda känns för vekt.

Sen vill det till att riverbettet ska vara jävligt litet om jag ska syna om utfallet blev som Djens skrev. Ett "hyggligt bet" synar jag inte.

Edit: det är 16 för att syna, inte 32, eller hur? If 32 måste du ju folda förstås.

Postad

länge sen jag lira på nl100, men gör ett försök.

du har position på honom o hans svaga (dubblingen) checkraise skriker ju en bättre hand. preflop behöver han inte ha ngn monsterhand direkt då de flesta spelbara kort synas i det läget. (ännu mer sant på högre nivå)

floppen är en monsterflopp för den handen, du kan ha varit uppe mot bättre ess då AT är typ lägsta av spelbara ess (om ens spelbart). vad säger hans syn? har han toppar typ 9T, JT, QT synar han nog bara, likaså med stegdraget 87 o förgdragen. trol synar han med mellanpar el inte träffat pp typ 77, 88, 99.

vilka händer höjer han med på floppen? de flesta slowar riktiga nötter typ triss, men höjer med tvåpar 56, steg färgdrag, el JJ, QQ. de händerna vill man inte ska förstöras med en dålig turn. han har ju en kille som limpat emellan er o vill väl inte skrämma iväg honom om han har bra hand, alt skrämma iväg om han har qjs.

miniraise på turn e så sjukt spelat, men ett lockbete som ofta funkar då man synar den o helt plötsligt e potten stor o man synar en halvpottbet på river för oddsen. han har dig slagen 95% med 5% split chans.

i position skulle jag syna den 100% o räkna ess, tior och färgen som dina outs (fullt medveten att ess o tior kan dra dött o färgen kan torska mot kåk om fel färg kommer.)

river blir tveksam, men han måste ju sätta dig på tia högre par, el ess högt förgdrag. trol överpar för vill han ha syn med sin lilla raise tror han nog du har 2-5 outs max. beroende på vad han bear foldar jag nog många blanka rivers. kommer färgen är väl inte raise/bet så svårt o träffar jag tvåpar triss blir det nog oftast syn om det kommer en större bet, raise el hyffsad bet om han mesbetar/checkar.

hoppas det var ngn hjälp

Postad

Tack så mycket för svaren, jag spelade liknande som rosen och djens sa.

Väldigt tråkig river dock.

eeken calls $16.

RIVER [board cards 10H,5D,6D,7C,10C ]

jordang1983 bets $29,

eeken calls $29.

SHOWDOWN

jordang1983 shows [ 3S,4C ]

eeken mucks cards [ AD,10D ]

jordang1983 wins $149.

SUMMARY

Dealer: woodo88

Pot: $151, (including rake: $2)