Gå till innehåll

Flerbords Sit'n'Go, flera personer samma IP?


Loooser

Recommended Posts

@Kenana83: Jasså? OK, det kan jag tåla men vad händer sen?

 

@Hejsaan: Minsann, brukar dom kolla upp sånt?

 

de hade ju lite problem med några ryssar som fuskade på higstakes sit´n´go förut så jag är ganska säker på att de låser era konto!

 

Sen så står det säkert i reglerna som man accepterar i början att sånt inte är tillåtet och sen kommer de vara jättejobbiga ;) Och när du tror att allt är över så............................ boooooom *nakenbilderna kommer på postet*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man väldigt ofta spelar på samma bord som någon annan användare så flaggas man och hamnar inte från början på samma bord, det vet jag av egna erfarenheter.

Om det -går- att sätta sig vid samma turnerning från samma ip så bör det också vara ok.

 

Ni kan spela på olika bord, men kommer ni på samma så kickas en av er eller så blir kontona avstängda, beroende på vilken client ni spelar på.
uhm, mindre troligt?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man väldigt ofta spelar på samma bord som någon annan användare så flaggas man och hamnar inte från början på samma bord, det vet jag av egna erfarenheter.

Om det -går- att sätta sig vid samma turnerning från samma ip så bör det också vara ok.

 

Ni kan spela på olika bord, men kommer ni på samma så kickas en av er eller så blir kontona avstängda, beroende på vilken client ni spelar på.
uhm, mindre troligt?

 

 

Hörde nån som blivit det, vet dock inte vilken klient.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förr när jag hade 2 datorer på bbb och en hub så hade dom olika IPnummer. Hade olika varje gång jag startade datorn, visst dom var snarlika men olika på datorerna. Förekommer inte sånt mer?

 

Alla kör ju routrar nu förtiden men det funkar ju om man vill fuska =/

 

Dock så kan man ju bara köra via en hub eller stänga av NAT-funktionen på Råtern ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det här låter ju helt sjukt. Kan någon enkelt förklara för mig hur det ligger till med det här för jag fattar inte. Om man sitter uppkopplad på samma trådlösa nätverk hemma hos en kompis, kan man då alltså spela på samma bord/turnering utan att sidan "känner av det".

 

Går det över huvud taget att rent tekniskt se att man sitter vid samma uppkoppling?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här låter ju helt sjukt. Kan någon enkelt förklara för mig hur det ligger till med det här för jag fattar inte. Om man sitter uppkopplad på samma trådlösa nätverk hemma hos en kompis, kan man då alltså spela på samma bord/turnering utan att sidan "känner av det".

 

Går det över huvud taget att rent tekniskt se att man sitter vid samma uppkoppling?

 

Går att göra på många sidor. När jag spelar med sambons lillebror på Unibet, playmoney, så går det alldeles utmärkt. Och han kan köra samma turneringar, vips, som jag osv. Men att sitta på €50/100 och lira två från samma ip kommer nog leda till en enormt snabb banning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kunde göra det på Prima, vet inte om man fortfarande kan, jag talade med supporten och de sa att det va mot reglerna att sitta på samma uppkoppling och spela på samma bord, det va till och med mot reglerna att spela i samma turnering även om man va vid olika bord, även i freerolls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...