Gå till innehåll

Vilket är lättare att vinna på, Cashgames eller SnG?


Pokemonn

Recommended Posts

Omröstning... Nä visst. Det fungerar ju inte här. :roll:

 

OK. Vilket tycker Ni är lättast att vinna pengar på: Cashgames eller Sng?

 

Jag föredrar SnG men ibland känns det som om man spelar bra och kommer långt så blir det ett lotteri när småstackar går all-in med skit för att ta in blinds... Går man inte med så blindas man bort. Får man marginella kort så torskar man väldigt ofta (känns det som).

 

Så är det någon som har KK eller AA till slut och man åker på däng, eftersom man måste gå all-in eller blindas bort.

 

Fått sdåligt med kort och åkt ur 2 turneringar och X antal SnG idag... :(

Fast med samma skräpkort kanske det hade blivit dyrare med Cashgames...

 

* RP, bort med ett halv ord :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig har jag en bra mycket stabilare tillväxt hos min (o)vän BR när jag spelar SNG jämfört med när jag spelar cashgame.

 

Jag blev inspirerad av Gigabets projekt om att klättra i SNG-nivåer [url=]http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=22211[/url] och bestämde mig för att försöka med mina sista $14 på Everest (eftersom dom inte direkt duger till nåt annat). Börjar på 1+.10 och har spelat 50 stycken hittils med mycket bra resultat.

 

Det som dom flesta glömmer är att SNG och cashgame måste spelas på helt olika sätt, och jag har kommit fram till att SNG passar min stil perfekt. I cashgame ska man tänka på hur handen ska spelas för att bli vinnande i det långa loppet, medan en hand i en SNG ska spelas för att ta dig till prisplats i just den turneringen du spelar här och nu. Jag tar mycket färre risker i en SNG, och det har visat sig lönsamt. Rätta mig om ni tycker jag har fel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som är lättast att vinna på beror ju helt och hållet på ens styrkor som spelare.

 

jag tror du missuppfattat frågan. "OK. Vilket tycker Ni är lättast att vinna pengar på: Cashgames eller Sng?"

 

inte vilket som ÄR

 

Precis, det beror liksom lite på... :)

 

Men det blir en krock med rubriken ochså, det blir för långt att skriva "Vilket tycker Ni är lättare att vinna pengar på om man jämför Cashgames och SitNGo turneringar, en liten omröstning..." Får inte plats i rubriken... 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cashgame alla dagar i veckan. Sng's tar så lång tid jämfört med utdelningen. Nu kanske jag är dålig på att spela många sngs samtidigt men jag tycker jag kan lira 2 max 3 samtidigt om jag ska lira optimalt.

Det kan jämföras med tex 8 full ring FL bord eller 5 NL full ring bord utan problem.

 

Allra enklast att vinna på är nog party full ring FL bord, men där finns ju ingen rakeback :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket tycker ni är godast clementiner eller satsumas? Vad är meningen med tråden? :?

 

kan hålla med om vad du säger. det hjälper inte mig särkskilt mycket att veta om olle23 plussar asbra på SNG.

 

Men måste allt man gör ha ett djupt och genomtänkt syfte beskrivet i en helt eget 15sidors PM. får man inte längre vara nyfiken på vad folk gillar allt spela/tjänar på att spela. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket tycker ni är godast clementiner eller satsumas? Vad är meningen med tråden? :?

 

Meningen var att vara lite nyfiken, och hade det funnits en funktion som heter "poll" där man kan lägga till om röstningar om saker och ting i trådar så hade det varit kul att se om majoriteten anser sig tjäna mest pengar på Cash (vilket jag tror) eller om det är SnG som gäller.

 

Själv tycker jag att SnG känns roligare (känns mer som en prestation om man vinner/får cash), men jag vet inte om det är en bra mjölkkossa för pengar egentligen. (känns mest som om det är jag som är kossan i bägge fallen faktiskt, men så har jag kanske spelat max 20 timmar på nätet).

 

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att cash-games är trevligare då det känns som att man börjar på minus när man spelar sitändgos. Det är dessutom lugnare och skönare att spela på i jämn lunk med samma motståndarantal och samma insatser hela tiden. Och så har jag tusen gånger mer erfarenhet av cgs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...