Gå till innehåll

NLT - Syna all in med floppad låg färg?


Recommended Posts

** Bad Beat Table 1 [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- robster24 sitting in seat 1 with $110.45

- jompa_banan sitting in seat 2 with $112.10

- muggsyking sitting in seat 3 with $41.50

- gustafgw sitting in seat 4 with $48.52

- ImperialSF sitting in seat 5 with $129.95

- pokerweeny sitting in seat 6 with $64.89

- turtlepoker sitting in seat 7 with $131.10

- joker509 sitting in seat 8 with $114.20

- DreamRose311 sitting in seat 9 with $11.54 [Dealer]

- hinkonfire sitting in seat 10 with $129.30

 

hinkonfire posted the small blind - $0.50

robster24 posted the big blind - $1.00

** Dealing card to robster24: :4c: ,:Tc:

jompa_banan folded

muggsyking folded

gustafgw folded

ImperialSF folded

pokerweeny folded

turtlepoker called - $1.00

joker509 called - $1.00

DreamRose311 called - $1.00

hinkonfire folded

robster24 checked

 

** Dealing the flop: :3c: , :8c: , :2c:

robster24 bet - $4.00

turtlepoker raised - $8.00

joker509 folded

DreamRose311 folded

robster24 raised - $20.00

turtlepoker went all-in - $122.10

 

Vad göra här? Det lutar åt en syn eftersom han skulle kunna spela så här med ett set eller tvåpar men det finns ju en liten risk att han har en högre färg också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trådskaperen repressenterar ju minst ett set, möjligt en färg.

Möjliga händer Ac8x skulle nog bara syna 20$ bettet.

88 borde känns att han ligger efter och endast syna för att hoppas på klonk eller se vad som händer på turn.

Dock kan sannorlikheten att motståndaren sitter med lägre färg kanske vara tillräckligt hög för en syn här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade ingen speciell read på honom eftersom vi bara spelat ett par händer. Jag måste nog hålla med Psatiw kändes som en ganska klar syn.

 

robster24 went all-in - $90.45

turtlepoker shows: :Kc: , :Jc:

 

** Dealing the turn: :3d:

 

** Dealing the river: :Ks:

turtlepoker wins $221.90 from the main pot

 

Faktum är att i stort sett samma sak har hänt 3 gånger de senaste dagarna. Vad är egentligen oddsen att 2 spelare floppar färg? Det känns som jag fumlar i mörkret just nu. Har förlorat drygt 1000bb senaste dagarna på sådana här händer men också på mer självklara utdragningar. börjar fundera på om jag lirar för aggresivt. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, bad luck. Finns det nånting i handen som gör att du skulle komma undan så är det ju kanske hans minraise på floppen, men som sagt, med T-hög färg där så stopper jag iaf in pengarna mot hans ställ utan read på att han är monstertight. Sätt en note på honom hur han spelade den floppen, så har du iaf tjänat lite i framtida spel mot honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag inte haft en read på honom som säger att han är übertight, überaggro hade jag nog synat, känns mer som att han har träffat set och inte vill se 4e klövern falla på turn.

 

Varför skulle fi göra ett miniraise med set då och ge dragen schyssta odds ? Makes no sense...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag inte haft en read på honom som säger att han är übertight, überaggro hade jag nog synat, känns mer som att han har träffat set och inte vill se 4e klövern falla på turn.

 

Varför skulle fi göra ett miniraise med set då och ge dragen schyssta odds ? Makes no sense...

 

Det är sant att hans miniraise och sedan all in egentligen inte kan tolkas som ett set. Om jag skulle släppa handen så var det just på grund av detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle fi göra ett miniraise med set då och ge dragen schyssta odds ? Makes no sense...

 

Säger inte att du har fel, men utan read måste man vara medveten om att det finns hyffsat mkt fisk på de här nivåerna som kan spela ett set eller, framför allt, en lägre färg på exakt det där viset.

 

"Fitta, han kanske har färgen" (vid bet 1) "jag raisar mitt set lite för att se vart jag står---" (omslag till 20) "Neeeej, han HAAAR färgen, faaaan, okej, jag måste folda... Nej, vafan, jag har ju ett SET här....fan...fitta...äh, ALL-IN"

 

Som fi spelar nu, så spelar han ju faktiskt handen ganska ooptimalt (för att vara snäll). Att överbetställain med nästnöten där, mot nån som troligast ligger långt efter men som ändå har visat intresse för att spela om mkt pengar i potten tycker jag är ganska kasst (om inte annat så är ju "beviset" att han fick nån att allvarligt överväga att folda 4:e nöten med en hand som han hade svårt dominerad).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle fi göra ett miniraise med set då och ge dragen schyssta odds ? Makes no sense...

 

Säger inte att du har fel, men utan read måste man vara medveten om att det finns hyffsat mkt fisk på de här nivåerna som kan spela ett set eller, framför allt, en lägre färg på exakt det där viset.

 

"Fitta, han kanske har färgen" (vid bet 1) "jag raisar mitt set lite för att se vart jag står---" (omslag till 20) "Neeeej, han HAAAR färgen, faaaan, okej, jag måste folda... Nej, vafan, jag har ju ett SET här....fan...fitta...äh, ALL-IN"

 

Som fi spelar nu, så spelar han ju faktiskt handen ganska ooptimalt (för att vara snäll). Att överbetställain med nästnöten där, mot nån som troligast ligger långt efter men som ändå har visat intresse för att spela om mkt pengar i potten tycker jag är ganska kasst (om inte annat så är ju "beviset" att han fick nån att allvarligt överväga att folda 4:e nöten med en hand som han hade svårt dominerad).

 

Utan att räkna på det skulle jag tro att det finns klart fler högre färger möjliga än lägre på den där brädan. Och förutom lägre färger är det nog bara set som kan spelas lika aggressivt av FI, och dem finns det heller inte så många av.

Jag säger inte att jag skulle folda här, men vettefan om jag skulle vara så nöjd att syna heller. Så dåligt spelad är den väl inte heller i och med att han enligt dig inte "kan" ha en såpass stark hand som du har?

 

Kollade lite i Pokerstove också. Förutsatt att FI har färg eller set det inte så jättebra ut. Kanske kan detta kompenseras av att FI troligare har låga SC när han limpar än höga suitedkort eller trash som J5s.

 

Board: 2c 3c 8c

Dead:

 

equity (%) win (%) tie (%)

Hand 1: 39.4596 % 39.46% 00.00% { Tc4c }

Hand 2: 60.5404 % 60.54% 00.00% { 55, 33-22, AcKc, AcQc, AcJc, Ac9c, Ac7c, Ac6c, Ac5c, KcQc, KcJc, Kc9c, Kc7c, Kc6c, Kc5c, QcJc, Qc9c, Qc7c, Qc6c, Qc5c, Jc9c, Jc7c, Jc6c, Jc5c, 9c7c, 9c6c, 9c5c, 7c6c, 7c5c, 6c5c }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...