spyse Postad 24 Januari , 2006 Rapport Postad 24 Januari , 2006 Standard spel för mig fram till floppen hur ska jag göra här? Att han minihöjer känns ju lite konstigt, sitter han kanske på en dam eller en åtta och vill se vart han står? Ska jag slå om igen? Då får jag väl bara syn av en dam. Samtidigt är det såhär tomtar spelar just träffat set, alt c/r på turn. - benjouetlulu sitting in seat 1 with $18.90 - spyse sitting in seat 3 with $23.50 [Dealer] - clb74 sitting in seat 4 with $15.95 - Keku sitting in seat 5 with $12.75 - spinkel sitting in seat 6 with $10.05 clb74 posted the small blind - $0.10 Keku posted the big blind - $0.20 ** Dealing card to spyse: , spinkel folded spyse raised - $0.60 clb74 called - $0.60 Keku folded ** Dealing the flop: , , clb74 checked spyse bet - $1.00 clb74 raised - $2.00 spyse ? Citera
styris Postad 24 Januari , 2006 Rapport Postad 24 Januari , 2006 de sjuka är att på dom där nivåerna har oftast snubben damen.. men jag skulle re-raisa till 5 dollar alt. in med degen på turn om jag har reads lr har klonken med mej och sätter topkåk jag skulle re-rasie iofs av den lätta anledningen att jag hatar gayraise plus att du får veta vars du står i handen. plus han kan smygraisa med ett flushdraw iom att inte vill ha in så mycket pengar innan han sätter de. och varför höjjer du inte till 1 $ lr en blind mer sätter på att du spelar 0.1/0.2 va? du får för ofta syn av skräphänder som du får ta av dom på flop. med 0.60 rasie preflop synar då jag med tokigt många händer som jag anser vara trevliga.. Citera
gnurfen Postad 24 Januari , 2006 Rapport Postad 24 Januari , 2006 Min erfarenhet av microlimit är att den som bettar tillbaka där sitter på åttan, o har tvåpar. Tror han skulle slowplaya den synliga trissen. Syna o betta ut efter turn. Citera
psatiw Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Syna och kolla vad som händer på turn. men jag skulle re-raisa till 5 dollar Och bara få syn av händer som har dig slagen, menar du? jag skulle re-rasie iofs av den lätta anledningen att jag hatar gayraise plus att du får veta vars du står i handen. För att " få veta vart du står" i den här handen kostar det alltså 25 BB att ta reda på, för att få informationen 1, att du ledde när han foldar en bättre hand eller 2, han slår om igen / synar, bettar turn, med en hand som har dig dragandes på som bäst 4 outs (88)? plus han kan smygraisa med ett flushdraw iom att inte vill ha in så mycket pengar innan han sätter de. Mincheckraisa ett färgdrag där, ur position, tror jag är föga sannolikt, ens på den här sjuka nivån. Citera
Recommended Posts