Gå till innehåll

FL - Mer statestik på borden?


Bjorn_

Recommended Posts

Följande stats brukar ju finnas på pokersiterna i någon form

 

Players per flop %

- En sak jag funderat på här är hur givar som inte går till floppen hanteras, kan komma på minst tre sätt man skulle kunna räkna. Antingen räknar man det som en flopp som 0 spelare ser, som en flopp som 1 spelare ser (han som vann handen) eller så räknar man inte med den alls. Det är ju inte heller säkert att alla siter gör lika, någon som vet.

 

samt

 

Average pot

 

Om ni kunde få tillgång till fler statistiska variabler, antingen direkt i klienten eller från ett fristående program, vad skulle i så fall vara intressant? Själv har jag kommit på två saker jag tycker beskriver bordets "karaktär" ganska bra.

 

Showdowns %

Helt enkelt andelen av alla potter där någon "tvingas" visa upp bästa handen för att vinna.

 

No flop %

Andelen potter som tas hem preflop. (Antingen för att någon höjer och inte får syn eller för att det foldas till BB.)

 

Finns det förslag på annat som vore av intresse?

 

Om de två extra stats som jag föreslår skulle finnas vad tror du (ungefär) de skulle ha för värden på den limit och site du brukar spela?

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du ute efter variabler för table selection?

 

Jag kollar i huvudsak på average pot och det vore ju fint om den var nedbruten på aggressionsvariabler (pre och post), så man lättare kan skilja löspassiva bord från tightaggressiva. Fast å andra sidan får man en ganska snabb uppfattning om spelet när man satt sig ner och sett chipsstackarna och följt ett par givar (vilket ju ändå alltid har ett värde i sig).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...