Gå till innehåll

Turneringspoker - Ett skott i dimman!


Notbadatall

Recommended Posts

Tycker att turneringspokern för varje dag blir mer av ett skott i dimman, beror detta på att WPT-events visas på TV och att vad de än gör för moves så är det "fantastic moves!" osv när de reraisar all in med marginella händer bara för att de också skall göra "fantastic moves", det blir mer och mer av ett lotteri för varje turnering man spelar tyvärr...en tråkig utveckling enligt mitt tycke.... :( Tyvärr så vill ju alla som håller i turneringar(både på nätet och live) ha det väldigt tidsbegränsat och det vill säkerligen de flesta spelare också men skicklighetsgraden blir bara mindre och mindre känns det som.

 

Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag kan hålla med om att det blir sämre och sämre.

 

Vi har en pokerboom just nu, vilket gör att deltagarantalet i turneringarna blir större och större.

Även om varje enskild nybörjare är underlägsen en mer erfaren pokerspelare så gör det stora antalet nybörjare att chansen ökar att bli utdragen.

Men jag vill inte påstå att detta betyder att turneringarna blir sämre på grund av detta.

 

När det gäller periodlängder så är det nog inte bara arrangörer som vill ha kortare events.

Om jag spelar en turnering som hålls varje vecka (eller t.o.m. varje dag) så vill jag att den ska vara slut efter max 5-6 timmar för mer tid än så är jag inte beredd att spendera på ett litet evenemang.

Eftersom turneringarna är så pass korta så kan jag i gengäld spela desto flera turneringar - och DÅ kommer skickligheten förr eller senare att synas.

 

Samma sak gäller online-turneringar - det är inte många som vill sitta framför datorn mer än 5 timmar i sträck.

 

När det gäller större turneringar som SM, WSOP och WPT så är periodlängderna väl tilltagna, om inte annat så märks det på att dessa turneringar brukar ta flera dagar att spela färdigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De där reportagen från (finalborden i) WPT är väl rätt missvisande genom att de bara visar de händer där nån gör ett "fantastic move". Just på grund av det spektakulära spelet blir given utvald av redigeraren efteråt. Själv skulle man väldigt gärna se ett heltäckande WSOP-reportage, från dag 1 och ända till sista given. Se proffsen spela sin robusta poker i fem dar för att ta sig fram till finalbordet (eller har jag fel?!) Men antagligen är vi som har såna preferenser ganska få. Fem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv skulle man väldigt gärna se ett heltäckande WSOP-reportage, från dag 1 och ända till sista given.

Det skullle säkert vara intressant att se highlights från hela WSOP - bara du kan förklara för mig hur man täcker en turnering som börjar med 100-tals bord. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...