Gå till innehåll

Struktur på bonustrådarna

Recommended Posts

Jag tycker strukturen för bonussnacktrådarna kan göras bättre. Istället för att skapa en ny tråd för varje vecka föreslår jag att det skapas en tråd för varje bonus. På så sätt får man allt om en bonus samlad i en tråd istället som för idag i flera olika. Idag kan man få läsa om tex Martins $600 bonus i tre, fyra trådar och jag vet inte heller i vilken tråd den började och i vilken den slutar vilket gör att jag kanske förlorar viktig information.

Ett exempel på struktur:

Huvudforum/Spela Poker/Bonusar/[skin]/[bonus]

I praktiken:

Huvudforum/Spela Poker/Bonusar/Martinspoker/$600 sign up

Huvudforum/Spela Poker/Bonusar/Martinspoker/NOVRELOAD

Huvudforum/Spela Poker/Bonusar/Martinspoker/Crazy christmas

Varje ny bonustråd kan tex börja med den struktur som finns i de sammanfattningar som finns här:

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=20972

och avslutas med tex "Bonusen gäller ej längre" och kanske datum när den upphörde att gälla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju också tänka sig att sturkturen är:

Huvudforum/Spela Poker/Bonusar/[skin]/[tråd]

och att det är vi icke admin/moderatorer som skapar ny tråd för varje specifik bonus under valt "skin".

Det var så jag hade tänkt men jag är osäker på om det framgick.

Blir det enklare att moderera då?

//Matte

Länk till kommentar

Jag tror att en bonusgrupp kommer att generera en massa idioter som spammar, och att det därför blir svårmodererat. Menman vet ju inte säkert. Jag ska försöka övertala QoS att köra ett test under februari med en bonusgrupp, . Funkar det inte så är det ju inte värre än att man går tillbaks, eller hur?

Länk till kommentar

Jag tycker idén är skitbra, ibland är det ju stort omöjligt att leta rätt på den information man vill ha, så då får man posta en ny fråga, varpå alla lackar ur på en... "men för i helvete, läs i de samlade bonustrådarna (35 veckor á 25 sidor styck... :? ) :evil:"

Men hur kommer det sig att allt bonussnack samlas i en tråd och inte får vara i respektive sajt-tråd? Kan man inte göra så här:

Alla sajt-specifika bonusar hålls kvar i respektive sajt-tråd. Sedan har man kvar "bonussnack för vecka 63"-tråden, där folk kan skriva mer allmänna saker, som "vilken bonus ska jag ta?" "vilken bonus är bäst av X o Y?" eller "Varför har Qos loafers?"

En annan sak angående bonusar: Det finns en "bonuskoder" för varje månad... Hade det inte varit bättre att ha en klistrad med sign-up koder (dessa förändras ju väldigt sällan ändå) och en för varje månad med bara reload-bonusar? Det finns ju mängder med bra sign-up koder i äldre trådar som folk helt enkelt bara inte har pallat föra över så fort det startas en ny "bonuskoder för oktember".

Länk till kommentar

En annan sak angående bonusar: Det finns en "bonuskoder" för varje månad... Hade det inte varit bättre att ha en klistrad med sign-up koder (dessa förändras ju väldigt sällan ändå) och en för varje månad med bara reload-bonusar? Det finns ju mängder med bra sign-up koder i äldre trådar som folk helt enkelt bara inte har pallat föra över så fort det startas en ny "bonuskoder för oktember".

Lägg också en länk från varje signup erbjudande från denna "klistrade tråd" till respektive skins plats på forumet. Alltså en länk till:

Huvudforum/Spela Poker/Bonusar/[skin]/

På så sätt blir det lite av en innehållsförteckning.

//Mathias

Länk till kommentar

Lägg också en länk från varje signup erbjudande från denna "klistrade tråd" till respektive skins plats på forumet. Alltså en länk till:

Huvudforum/Spela Poker/Bonusar/[skin]/

På så sätt blir det lite av en innehållsförteckning.

//Mathias

Samt en länk till varje sajt-tråd i den första posten i "allmänt snack om bonusar och QoS loafers"-tråden.

Länk till kommentar

Skulle hellre se en finslipning exempelvis så här:

Huvudforum/Spela Poker/Bonusar/B2B/Martinspoker/RELOAD

Huvudforum/Spela Poker/Bonusar/Tain/Expekt/30% SIGN UP

Tror inte det är tekniskt möjligt än. Mjukvaran stöder inte underkategorier till grupperna.

Eller har det kommit en ny version av PhP eller vad det nu heter?

Länk till kommentar

Kanske är ovanligt mycket bonustrafik just nu, men det verkar som över hälften av alla inlägg handlar om bonusar. Eftersom det nu är fler trådar som handlar om bonusar, svämmas listan över senaste inlägg nästan över av dessa. Tidigare märktes det ju inte av lika mycket, eftersom alla inlägg hamnade i en tråd. Skulle man inte kunna dela av bonusgruppen till ett eget delforum, ungefär som pokerklubbar idag?

Länk till kommentar

• 1 month later...

De nya bonustrådarna är helt ok. Men jag saknar den bästa tråden. "Bonuskoder" för varje månad. Då kan man lätt se vad som e på gång ang. reloads o nya signups. Sen är det ju bara att gå in på den tråd man vill få info om. Finns kanske redan en sån tråd fast den är omdöpt, har varit på semester i en månad och inte hängt med riktigt 8-)

Länk till kommentar