matte med slice Postad 24 Januari , 2006 Rapport Share Postad 24 Januari , 2006 Jag tycker strukturen för bonussnacktrådarna kan göras bättre. Istället för att skapa en ny tråd för varje vecka föreslår jag att det skapas en tråd för varje bonus. På så sätt får man allt om en bonus samlad i en tråd istället som för idag i flera olika. Idag kan man få läsa om tex Martins $600 bonus i tre, fyra trådar och jag vet inte heller i vilken tråd den började och i vilken den slutar vilket gör att jag kanske förlorar viktig information. Ett exempel på struktur: Huvudforum/Spela Poker/Bonusar/[skin]/[bonus] I praktiken: Huvudforum/Spela Poker/Bonusar/Martinspoker/$600 sign up Huvudforum/Spela Poker/Bonusar/Martinspoker/NOVRELOAD Huvudforum/Spela Poker/Bonusar/Martinspoker/Crazy christmas Varje ny bonustråd kan tex börja med den struktur som finns i de sammanfattningar som finns här: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=20972 och avslutas med tex "Bonusen gäller ej längre" och kanske datum när den upphörde att gälla. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Doc Postad 24 Januari , 2006 Rapport Share Postad 24 Januari , 2006 Låter som en kanonidé! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 24 Januari , 2006 Rapport Share Postad 24 Januari , 2006 Börjar med att flytta denna till "Om POKERFORUM.nu". Det är ett bra förslag, dock tungt att moderera, vi ta in i listan över förslag som vi ska titta på. - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
matte med slice Postad 24 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 Januari , 2006 Man kan ju också tänka sig att sturkturen är: Huvudforum/Spela Poker/Bonusar/[skin]/[tråd] och att det är vi icke admin/moderatorer som skapar ny tråd för varje specifik bonus under valt "skin". Det var så jag hade tänkt men jag är osäker på om det framgick. Blir det enklare att moderera då? //Matte Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 24 Januari , 2006 Rapport Share Postad 24 Januari , 2006 Jag tror att en bonusgrupp kommer att generera en massa idioter som spammar, och att det därför blir svårmodererat. Menman vet ju inte säkert. Jag ska försöka övertala QoS att köra ett test under februari med en bonusgrupp, . Funkar det inte så är det ju inte värre än att man går tillbaks, eller hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 24 Januari , 2006 Rapport Share Postad 24 Januari , 2006 Är tveksam som sagt, redan idag så genererar en bonustråden en massa spam, frågan är om 29 trådar genererar 29 ggr mer? För visst är spam linjärt? - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 25 Januari , 2006 Rapport Share Postad 25 Januari , 2006 Jag tycker idén är skitbra, ibland är det ju stort omöjligt att leta rätt på den information man vill ha, så då får man posta en ny fråga, varpå alla lackar ur på en... "men för i helvete, läs i de samlade bonustrådarna (35 veckor á 25 sidor styck... ) :evil:" Men hur kommer det sig att allt bonussnack samlas i en tråd och inte får vara i respektive sajt-tråd? Kan man inte göra så här: Alla sajt-specifika bonusar hålls kvar i respektive sajt-tråd. Sedan har man kvar "bonussnack för vecka 63"-tråden, där folk kan skriva mer allmänna saker, som "vilken bonus ska jag ta?" "vilken bonus är bäst av X o Y?" eller "Varför har Qos loafers?" En annan sak angående bonusar: Det finns en "bonuskoder" för varje månad... Hade det inte varit bättre att ha en klistrad med sign-up koder (dessa förändras ju väldigt sällan ändå) och en för varje månad med bara reload-bonusar? Det finns ju mängder med bra sign-up koder i äldre trådar som folk helt enkelt bara inte har pallat föra över så fort det startas en ny "bonuskoder för oktember". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
matte med slice Postad 25 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 Januari , 2006 En annan sak angående bonusar: Det finns en "bonuskoder" för varje månad... Hade det inte varit bättre att ha en klistrad med sign-up koder (dessa förändras ju väldigt sällan ändå) och en för varje månad med bara reload-bonusar? Det finns ju mängder med bra sign-up koder i äldre trådar som folk helt enkelt bara inte har pallat föra över så fort det startas en ny "bonuskoder för oktember". Lägg också en länk från varje signup erbjudande från denna "klistrade tråd" till respektive skins plats på forumet. Alltså en länk till: Huvudforum/Spela Poker/Bonusar/[skin]/ På så sätt blir det lite av en innehållsförteckning. //Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 25 Januari , 2006 Rapport Share Postad 25 Januari , 2006 En annan sak angående bonusar: Det finns en "bonuskoder" för varje månad... Hade det inte varit bättre att ha en klistrad med sign-up koder (dessa förändras ju väldigt sällan ändå) och en för varje månad med bara reload-bonusar? Det finns ju mängder med bra sign-up koder i äldre trådar som folk helt enkelt bara inte har pallat föra över så fort det startas en ny "bonuskoder för oktember". Lägg också en länk från varje signup erbjudande från denna "klistrade tråd" till respektive skins plats på forumet. Alltså en länk till: Huvudforum/Spela Poker/Bonusar/[skin]/ På så sätt blir det lite av en innehållsförteckning. //Mathias Samt en länk till varje sajt-tråd i den första posten i "allmänt snack om bonusar och QoS loafers"-tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 25 Januari , 2006 Rapport Share Postad 25 Januari , 2006 Vi har snackat lite inom ledningsgruppen och vi kör en test under nästa månad... hoppas verkligen inte spam ökar linjärt! Och nej, det kommer ingen egen grupp om mina Loafers... - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 25 Januari , 2006 Rapport Share Postad 25 Januari , 2006 Vi har snackat lite inom ledningsgruppen och vi kör en test under nästa månad... hoppas verkligen inte spam ökar linjärt! Låter finfint, vilken struktur kommer ni testa? Och nej, det kommer ingen egen grupp om mina Loafers... Äsch... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Albert Postad 25 Januari , 2006 Rapport Share Postad 25 Januari , 2006 Skulle hellre se en finslipning exempelvis så här: Huvudforum/Spela Poker/Bonusar/B2B/Martinspoker/RELOAD Huvudforum/Spela Poker/Bonusar/Tain/Expekt/30% SIGN UP Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eloge38 Postad 25 Januari , 2006 Rapport Share Postad 25 Januari , 2006 Skulle hellre se en finslipning exempelvis så här: Huvudforum/Spela Poker/Bonusar/B2B/Martinspoker/RELOAD Huvudforum/Spela Poker/Bonusar/Tain/Expekt/30% SIGN UP Tror inte det är tekniskt möjligt än. Mjukvaran stöder inte underkategorier till grupperna. Eller har det kommit en ny version av PhP eller vad det nu heter? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 Strukturen är inte satt än, men eftersom version 2 av phpBB inte stöder sub-grupper så komme det bli (som vanligt) keativa trådrubiker på något sätt. - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 Strukturen är inte satt än, men eftersom version 2 av phpBB inte stöder sub-grupper så komme det bli (som vanligt) keativa trådrubiker på något sätt. - QoS Kommer de att vara rättstavade? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 Kommer de att vara rättstavade? Whiiiiine! Planen är att dom ska vara det, men med min hobbydyslexi så lär det bli en hel del fina stavfel. - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 31 Januari , 2006 Rapport Share Postad 31 Januari , 2006 Vi prövar! Alright då, vi försöker med en hel grupp för bonussnacket! Please http://pokerforum.nu/forum/viewforum.php?f=51 Enjoy! - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
deadfish Postad 1 Februari , 2006 Rapport Share Postad 1 Februari , 2006 Ett förslag är att lägga till: NÄTVERK: i bonustrådarnas struktur Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
matte med slice Postad 1 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 1 Februari , 2006 Vad roligt! Hoppas det går bra och att ni moderatorer inte får det för svårmodererat när det gäller spam. //Matte Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 1 Februari , 2006 Rapport Share Postad 1 Februari , 2006 Ett förslag är att lägga till:NÄTVERK: i bonustrådarnas struktur Rubrikerna tenderar att bli lite långa då men det är jättebra om ni skriver det i själva inlägget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 3 Februari , 2006 Rapport Share Postad 3 Februari , 2006 Kanske är ovanligt mycket bonustrafik just nu, men det verkar som över hälften av alla inlägg handlar om bonusar. Eftersom det nu är fler trådar som handlar om bonusar, svämmas listan över senaste inlägg nästan över av dessa. Tidigare märktes det ju inte av lika mycket, eftersom alla inlägg hamnade i en tråd. Skulle man inte kunna dela av bonusgruppen till ett eget delforum, ungefär som pokerklubbar idag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elvis Postad 3 Februari , 2006 Rapport Share Postad 3 Februari , 2006 Alright då, vi försöker med en hel grupp för bonussnacket! Det här var en mycket bra idé!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Havet Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 De nya bonustrådarna är helt ok. Men jag saknar den bästa tråden. "Bonuskoder" för varje månad. Då kan man lätt se vad som e på gång ang. reloads o nya signups. Sen är det ju bara att gå in på den tråd man vill få info om. Finns kanske redan en sån tråd fast den är omdöpt, har varit på semester i en månad och inte hängt med riktigt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts