Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Här känns det läskigt måste vara iaf någon som sitter på draget, eftersom dom bakom mig var aggro så c/r jag. På turn så väljer jag att ge fi väldigt dålig pott odds för att syna med färgdraget. Att jag inte smäller till pre har helt enkelt att göra med att jag varit väldigt tight och skulle knappast få syn av någon annan hand än en hand dom skulle bettat pre, och hade dom haft någon av dom som jag dominerar så hade dom bettat pre, plus att jag inte vill avslöja min styrka riktigt ännu, hade dock någon höjt så hade jag skjutit på ordentligt.

En sak som slår mig är att kanske c/r hårdare på floppen men då måste jag nästan ställa på turn och då skulle det vara svårt att få syn = dåligt EV.

En positiv sak i det hela är ju att det bara är han som höjde på floppen som är kvar men han kan fortfarande sitta på drag som han semi-bluffade.

Hur ska jag göra på rivern?

- norbix sitting in seat 1 with $17.65

- julgrana sitting in seat 2 with $30.92

- Bobo6 sitting in seat 3 with $21.90 [Dealer]

- todagers sitting in seat 4 with $20.40

- spyse sitting in seat 5 with $21.05

- kuutralis sitting in seat 6 with $21.45

todagers posted the small blind - $0.10

spyse posted the big blind - $0.20

** Dealing card to spyse: King of Clubs, Ace of Diamonds

kuutralis folded

norbix folded

julgrana called - $0.20

Bobo6 called - $0.20

todagers folded

spyse checked

** Dealing the flop: Jack of Spades, Queen of Diamonds, 10 of Spades

spyse checked

julgrana bet - $0.60

Bobo6 called - $0.60

spyse raised - $2.00

julgrana called - $2.00

Bobo6 called - $2.00

** Dealing the turn: 2 of Clubs

spyse bet - $6.00

julgrana called - $6.00

Bobo6 folded

** Dealing the river: 5 of Spades

spyse ??

Postad

Dra på trissor. Du checkar AK på bb preflop och sen när du floppar nöten så checkraisar du? Raka motsatsen till vad jag skulle gjort. In med lite deg pre, betta ut flop. Nu när du väl checkat preflop, så betta ut ordentligt på floppen. Det lär ju inte vara många som anar att du har nötstegen.

Postad

"Att jag inte smäller till pre har helt enkelt att göra med att jag varit väldigt tight och skulle knappast få syn av någon annan hand än en hand dom skulle bettat pre,"

hur jävla tajt då!? Alltså du spelar inte NL400. Dom fattar inte sånt!!! Smacka på, iaf 3bb!