Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Party Poker 0.50/1 Hold'em (9 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is BB with 5:heart:, T:heart:.

1 fold, UTG+1 calls, MP1 calls, 4 folds, SB completes, Hero checks.

Inte mycket till hand preflop, så jag checkar.

Flop: (4 SB) 6:heart:, 7:spade:, J:heart: (4 players)

SB checks, Hero checks, UTG+1 checks, MP1 bets, SB calls, Hero calls, UTG+1 calls.

Träffar färgdrag, och synar 1 litet bet. Borde jag höja i det här läget?

Turn: (4 BB) 3:heart: (4 players)

SB checks, Hero checks, UTG+1 checks, MP1 bets, SB folds, Hero raises, UTG+1 calls, MP1 calls.

Träffar färgen och då MP1 bettade floppen så siktar jag in mig på en c/r här, och det går ju bra. UTG+1 kallsynar, så jag lurar på vad han kan ha. Varför kallsynar man i det här läget? Idéer?

River: (10 BB) 9:club: (3 players)

Hero bets, UTG+1 calls, MP1 folds.

River känns ofarligt, och jag kan väl inte göra annat än att betta ut här?

Final Pot: 12 BB

Postad

På floppen kan du ju knappast köpa frikort till turn med din position och equityn räcker nog inte till för två motståndare, så det logiska borde vara att syna. Men å andra sidan kanske UTG+1 synar två bet och du kanske får någon som har en bättre tia att folda på turn som annars hade slagit dig om en tia föll på rivern. Jag tror det är ganska lika, men jag hade synat.

Turn:

Ah är en rimlig förklaring för UTG+1's syn.

River:

9an är ett mycket bra kort eftersom det kan ha gett någon en stege. Du ska definitivt beta ut och syn en höjning. Kanske t o m 3-beta pga det timida turnspelet (men jag hade synat).

Postad

Flop: (4 SB) 6:heart:, 7:spade:, J:heart: (4 players)

SB checks, Hero checks, UTG+1 checks, MP1 bets, SB calls, Hero calls, UTG+1 calls.

Träffar färgdrag, och synar 1 litet bet. Borde jag höja i det här läget?

Tycker du skall betta ut direkt här. Dels kan det finnas en liten chans att vinna potten direkt och dels kan det köpa extra outs till senare gator. Och skulle man få syn av två eller fler motståndare så är det ju för värde.

Du har ju heller inget imot om händer med J, Q, K, A i hjärter lägger sig eller starkare tior de gånger ingen har topparet. Det finns ju också många händer som slår eller splittar mot dina runner-runner stegar som ju gärna också får lägga sig.

Resten av handen känns rätt så självspelande. De få gånger du är slagen av en högre färg är ju inte mycket att göra åt, speciellt inte i och med att det finns många möjliga stegar ute.

/Bjorn

Postad
Tycker du skall betta ut direkt här. Dels kan det finnas en liten chans att vinna potten direkt och dels kan det köpa extra outs till senare gator. Och skulle man få syn av två eller fler motståndare så är det ju för värde.

Jag kunde inte sagt det bättre själv. Dessutom har postaren en bakvägsstege.

Postad
De få gånger du är slagen av en högre färg är ju inte mycket att göra åt, speciellt inte i och med att det finns många möjliga stegar ute.

Och precis så blev det...

Jag: 5:heart: T:heart:

UTG+1: K:heart: 2:heart:

Någon kommentar om hur Fi (UTG+1) spelar på turn? Borde han inte 3-bettat hellre än att bara syna min höjning?

Turn: (4 BB) 3:heart: (4 players)

SB checks, Hero checks, UTG+1 checks, MP1 bets, SB folds, Hero raises, UTG+1 calls, MP1 calls.

Postad
De få gånger du är slagen av en högre färg är ju inte mycket att göra åt, speciellt inte i och med att det finns många möjliga stegar ute.

Och precis så blev det...

Jag: 5:heart: T:heart:

UTG+1: K:heart: 2:heart:

Någon kommentar om hur Fi (UTG+1) spelar på turn? Borde han inte 3-bettat hellre än att bara syna min höjning?

Det finns två möjliga alternativ.

i) Han är en svag passiv synstation som är rädd för nörfärgen eller bara inte vet var höjningsknappen sitter.

ii) Han tänker att han kan få in fler bets på s.k. översyn från MP1 än han kan få av dig om han höjer.

Som det är nu får han ju in 3 big bets (2 från MP1 och 1 från dig), hade han trebettat och MP1 foldat hade han ofta bara fått in 2 här (1 när du synar turn och ett till om du checksynar eller bet-foldar rivern). Som en extra bonus sparar han en bet de få fall du har nötfärgen...

/Bjorn