Gå till innehåll

Ruterkung pottar PLO och spelar lite FLT

Ruterkung

Recommended Posts

Tycker det är rätt att vika, du kommer inte att isolera någon med en cap och du har som bäst en coinflip förmodligen. Du kommer förmodligen på syn av 4 överkort, eller kanske 2 överkort och ett överpar. Det enda du kan spela den för är set-värde och du har inte odds för att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Backade ca $70 idag. Testade även ett 2/4 FR bord och det gick ju åt helvete liksom de andra borden. Att jag inte stängde av 15 min tidigare utan skulle tilta bort lite extra pengar...

Jag vet att jag alltid tjatar om otur så det är nog lite störande men man blir fan tiltad på detta!

1. Idag satte jag ETT steg- eller färgdrag. Hade minst 10 st iallafall.

2. Detta händer också alltid mig. Fick 4 set idag! Jippii, men tro fan att alla lägger sig på flop, även killen som synar ned med 8 högt!

3. Blir själv utdragen av hålstegar och det som knäcker mig mest mentalt är att idioten inte kan höja mig på rivern när han får nötstegen utan ska syna. Det gör ju att man känner sig så fruktansvärt värdelös att man inte kan spöa sånt folk. Fick även en finfin rr kåk när jag floppar nötstegen med KQ. Fi sitter med A4 och drar in A4 på turn och river. Kul att han ska cappa flopp och turn och sen träffa.

Nu låter det som om jag alltid har haft oförskämd otur men så är ju givetvis inte fallet. Jag måste erkänna att jag hade snuskigt med tur när jag började lira på party poker men nu har jag inte haft nån jävla tur sen 9 april då allt vände. Det värsta är ju att man sitter där och ser så jävla dum ut hela tiden när man inte kan träffa nån jävlaflopp elelr något drag + att alla ska dra ut en varenda gång man råkar träffa.

Länk till kommentar

Blir inget lir idag. Ska lira tenis nu och sedan blir det att bänka sig framför tv:n med några kalla öl och en pizza och bara njuta av fotbollen!

Hoppas Tyskland slår ut Argentina och att Ukraina leker ut Italien så kan de åka hem och vara med på deras rättegång istället. Hoppas Juve blir nedflyttade. Tror inte förbundet vågar det, hade ju varit mycket skönare för förbundet om det hade handlat om Siena eller något sånt lag...

Det roligaste under denna soppan var ju helt klart när Silvio Berlusconi, trevlig prick förresten, gick ut och sa att han minsann tyckte de två senaste ligatitlarna skulle gå till Milan då Juve har fuskat och då ska de bestraffas. En vecka senare är Milan också misstänkta :D jo, tjenare berlusconi, vem fuskade sa du?

Länk till kommentar

plus $50 idag. Gjorde några tveksamma spel men överlag var det ganska ok spelat tycker jag.

Vi tar en hand där jag tror jag spelar fel.

:Ah::Tc:

Preflop:

1 fold, Jag höjer, 1 fold, kanppen trebetar, blinds fold, jag syn

Flop: :Ad::Jh::5c:

Jag check, knappen bet.

Turn: :9s:

checksyn

River: :8d:

checksyn

Gör jag rätt som bara synar ner? Själv tycker jag denna linjen känns jäkligt vek i efterhand.

Länk till kommentar

plus $50 idag. Gjorde några tveksamma spel men överlag var det ganska ok spelat tycker jag.

Vi tar en hand där jag tror jag spelar fel.

:Ah::Tc:

Preflop:

1 fold, Jag höjer, 1 fold, kanppen trebetar, blinds fold, jag syn

Flop: :Ad::Jh::5c:

Jag check, knappen bet.

Turn: :9s:

checksyn

River: :8d:

checksyn

Gör jag rätt som bara synar ner? Själv tycker jag denna linjen känns jäkligt vek i efterhand.

tycker det är rätt att spela handen passivt iaf om du möter en hyfsat aggresiv spelare. man får oftast lika mycket betalt som om man slår om OM man är före och blir billigare då man är efter.

mot en mer passiv callingstation kan man slå om på floppen och beta på själv och torska mot A8 på river.

Länk till kommentar

Blev en liten session, bara runt 100 händer och jag plussade $30.

Var en hand i blindsen jag är lite osäker över.

Preflop:

:8h::2h:

Det är bara 3 vid bordet.

Knappen fold, Jag (SB) höjer, BB synar.

BB har nyss satt sig vid bordet och bara spelat en hand och då pangade han på friskt hela vägen och tog potten osynad när han höjde river och fi vek sig.

Flop:

:Th::9d::8c:

Jag bet, BB syn

Turn:

:As:

Jag bet, BB syn

River:

:9h:

Jag check, BB bet, Jag syn

Det var nog dumt av mig att höja pre mot en ganska okänd fi plus att jag hade sett han köra på innan. På flop får jag bottenparet och betar självklart. Är lite jobbigt när man får syn. På turn kommer :As: vilket är bra för mig då jag borde få lite mer information av fi om jag betar. Han måste ju vara rädd för det och om han då synar borde jag väl vara slagen? på river parar sig bordet vilket också är bra för mig då det är mindre chans att han har träffat. Är check/syn ett bra spel eller är Bet/fold, Bet/syn eller kanske check/fold bättre?

Länk till kommentar

hur lirar ni denna handen?

:Jd::8c: i BB. Alla foldar till SB som höjer, jag synar

Flop: :7h::9d::5h:

Fi betar jag höjer, han synar.

Turn: :Qc:

fi check, jag checkade, rätt?

River :5d:

fi check, jag betade. Ska jag beta turn och ska jag försöka ta potten på river? Fi är halvmuppig

Länk till kommentar

Tveksam syn pre i mina ögon men tycker du spelar den bra. På 2/4 (antar att det är det?) synar ju muppar gärna allt så det kanske kan vara svårt att skaka av honom men din enda möjlighet är att beta sådär och hoppas att han inte träffat sin Ax och lägger sig. :)
Länk till kommentar

Tveksam syn pre i mina ögon men tycker du spelar den bra. På 2/4 (antar att det är det?) synar ju muppar gärna allt så det kanske kan vara svårt att skaka av honom men din enda möjlighet är att beta sådär och hoppas att han inte träffat sin Ax och lägger sig. :)

Jupp, det var 2/4. Försvarar inte du med J8o? Jag som alltid tyckt det är en helt ok hand, jag måste vara live skadad :)

Länk till kommentar

Lirade 250 händer och plussade $40. Är nöjd med det ändå med tanke på inledningen. Den största fisken klonkade sin dumma triss med A2 när jag hade KQ på K2x bräda + att jag fick en färg emot mig när jag hade AQ på A8xQ bräda :( . Tror jag spelade den lite konstigt så jag får nog banne mig lägga upp den.

Till saken. När det går dåligt på pokern så tappar man självförtroende har jag märkt. Jag har t.ex inte vågat lira 74:an längre och då är något fel. Idag igen så visade den för mig varför jag sak spela den. Förstår inte hur jag inte kan lita på den, så sjukt fiskigt av mig!

Jag har :4d::7s: i CO. (var bara 4 med)

Jag höjer, blir trebetad av knappen (som gjort det två händer innan när jag har höjt) och jag cappar givetvis.

Flop: :8s::Ks::5c:

Jag betar, fi synar.

Turn: :Jd:

Jag värdebetar igen.

River: :6s:

Ovanligt :D Jag betar och han viker, det var lite tråkigt för det är skönt att ha en tight image :)

Länk till kommentar

Jupp, det var 2/4. Försvarar inte du med J8o? Jag som alltid tyckt det är en helt ok hand, jag måste vara live skadad :)

Det beror nog på vem jag är uppe emot men på sistone slänger jag hellre såna händer än fastnar med dem. Jag kanske är för restriktiv, ser att jag faktiskt ligger +$42 efter att ha fått den 79 ggr i BB, försvarat den 31% och vunnit 55% vid showdown... Märker att jag teoretiskt kan tänka en sak och praktiserar en annan. :)
Länk till kommentar

J8o är en rätt schysst hand att försvara BB med mot en killen som kan tänkas stjäla. När det dessutom är SB som höjer, alltså att du har position resten av händer, gör det till en nobrainer.

Fast jag begriper inte riktigt din flopp CR om du inte fortsätter din semibluff på turn. Han viker ju knappast sina överkort mot din flopp CR men mycket väl mot ett turnbett.

Annars kan jag tänka mig att bara syna floppen här och utvärdera på turn. Du har 10 outs mot många händer och genom att bara syna floppen förstör du inte dina implied odds med stegen på samma sättt som du gör med en höjning. Träffar du J eller 8 kan du billigt ta dig till showdown.

Länk till kommentar

Fast jag begriper inte riktigt din flopp CR om du inte fortsätter din semibluff på turn. Han viker ju knappast sina överkort mot din flopp CR men mycket väl mot ett turnbett.

Annars kan jag tänka mig att bara syna floppen här och utvärdera på turn. Du har 10 outs mot många händer och genom att bara syna floppen förstör du inte dina implied odds med stegen på samma sättt som du gör med en höjning. Träffar du J eller 8 kan du billigt ta dig till showdown.

En klassisk höjning för gratiskort. När han sen betar river ser det ut som att han träffade floppen så har fi missat foldar han kanske. Ett billigare (passivt) alternativ kan vara att check folda river.

Länk till kommentar

En klassisk höjning för gratiskort. När han sen betar river ser det ut som att han träffade floppen så har fi missat foldar han kanske. Ett billigare (passivt) alternativ kan vara att check folda river.

När han sen bettar river ser det ut som hela handen spelades som en semibluff som missade och motståndaren synar ner med massor.

Jag hade iaf check/synat river som motståndare med typ allt som har showdown-värde. En färdig hand som höjer floppen bettar nästan alltid på turn också, just därför är frikortspelet så uppenbart.

En normal TAGish spelare foldar sin överkort till ett turnbet, och det tror jag utan att räkna på det, gör vi vinner mer än vid gör på att ta frikortet.

Länk till kommentar

Jag C/R inte flop, hade ju position på honom :)

Jag är lite inne på Gyres linje att han troligtvis kommer vika turn vid bet då han kändes löjligt vek för tillfället. På river så kan min bet uppfattas som desperat (vilket den är) men när fi checkar river igen så är han ju riktigt tom och jag tror jag kan sno den.

Vad gör man om man betar turn och fi synar. River blankar och han checkar till dig igen, vad gör ni?

Länk till kommentar

En hand jag lirade igår.

Preflop:

Jag: :Ad::Qd:

UTG syn, 3 fold, Jag (SB) raise, BB syn, UTG syn

Flop:

:As::7c::6s:

Jag bet, BB syn, UTG syn.

Turn:

:Qs:

Jag bet, BB syn, UTG raise, Jag syn, BB syn

River:

:2d:

Jag check, BB check, UTG bet, Jag syn, BB fold.

Blir jag för rädd för färgen på turn eller spelar jag rätt?

Länk till kommentar

Jag C/R inte flop, hade ju position på honom :)

Jag är lite inne på Gyres linje att han troligtvis kommer vika turn vid bet då han kändes löjligt vek för tillfället. På river så kan min bet uppfattas som desperat (vilket den är) men när fi checkar river igen så är han ju riktigt tom och jag tror jag kan sno den.

Vad gör man om man betar turn och fi synar. River blankar och han checkar till dig igen, vad gör ni?

CR eller inte, min punkt är den samma :)

Om han synar turn så får man hoppas på att klonka. Om jag inte räknar fel får du 6:1 på en riverbluff. Om det räcker eller inte är det svåra att bedömma.

Länk till kommentar

Tycker du spelar handen bra.

Varför inte trebeta turn? kan ju ha massa tvåpar eller ett sämre A tex. Inte så kul om han cappar iof men tror han höjer med händer vi ofta slår här+det finns en kille till med så det blir en bra pott.

1. Ligger vi efter och det blir cappat så suger det.

2. Ligger vi före och trebettar så är risken stor att BB foldar för 2BB och vi missar bets av honom på turn och förhoppningsvis på river. (hade han suttit på färgdraget hade han träffat det på turn, varför draghänder för just BB blir mindre intressanta att skydda sig mot på turn).

Det ultimata är självklart de gånger vi ligger före och båda synar både turn och river. Då detta långt ifrån alltid (förmodligen mer sällan än 50%) kommer att inträffa, ser jag ingen anledning att trebetta här.

Länk till kommentar

Tycker du spelar handen bra.

Varför inte trebeta turn? kan ju ha massa tvåpar eller ett sämre A tex. Inte så kul om han cappar iof men tror han höjer med händer vi ofta slår här+det finns en kille till med så det blir en bra pott.

1. Ligger vi efter och det blir cappat så suger det.

2. Ligger vi före och trebettar så är risken stor att BB foldar för 2BB och vi missar bets av honom på turn och förhoppningsvis på river. (hade han suttit på färgdraget hade han träffat det på turn, varför draghänder för just BB blir mindre intressanta att skydda sig mot på turn).

Det ultimata är självklart de gånger vi ligger före och båda synar både turn och river. Då detta långt ifrån alltid (förmodligen mer sällan än 50%) kommer att inträffa, ser jag ingen anledning att trebetta här.

OK, tyckte det kändes så passivt bara.

Länk till kommentar

Plussade $100 till slut. Låg ett tag på $180 plus men förlorade på slutet. Det är iofs ok med tanke på att jag bara lirade 1 2/4 bord och 1 1/2 då det inte fanns några andra. Har ockås blivit "bronze VIP" vad nu det innebär... Ska fixa fram några HH's!

Länk till kommentar