Gå till innehåll

Ruterkung pottar PLO och spelar lite FLT

Ruterkung

Recommended Posts

Waggho, är det verkligen så dåligt spel? Iofs är ju Q9 inte speciellt vacker, det får jag hålla med om. Men K3 handen, det känns som att han är totaltom där, är det verkligen så dåligt att syna ner?

Som sagt, JTs och QJ är väl de enda rimliga händerna som du slår om han inte är jätte-LAG och höjer med skräp UTG. Kan du sätta honom på någon av dessa så pass säkert att det är värt att investera 2 BB för att vinna 4, så grattis, men jag är tveksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spela in en videosession och dela ut. Hjälper gärna till i analysen av den. Mkt bra verktyg för att förbättra sitt spel imo.

Det kan jag kanske göra om nån hjälper mig hur jag ska göra bara :P

Säg till på MSN så kan jag skicka program och säga hur du gör.

lol, som att jag behöver hjälp för att fixa nåt sånt? ;)

Länk till kommentar

Backade $150 idag... Får verkligen hoppas att ni tycker jag spelar som en kratta när ni ser videon för annars blir jag rädd om jag spelar ok och backar minst $100 per session. Har snart backat $1K på senaste tiden.

F.ö hoppas jag att ni uppskattar videon och att ni kan skratta åt allt elände som händer. T7o i inledningen behöver ni nog inte kommentera... :D

Länk till kommentar

Backade $200 till. Kommer ta ett uppehåll på obestämd tid nu, kanske kommer in och läser era andras dagböcker då och då. Ha det bra!

Tråkigt men antagligen ett bra beslut! Passa på och läs en pokerbok eller något om du får abstinens 8-)

Länk till kommentar

Ok har kollat filmen nu och har några synpunkter. Speciellt på en AJo hand.

03:50

Du plockar upp AJo i CO och höjer, Button 3-betar och SB cappar. Ok vi pausar här och tänker lite. Vad kan en okänd fi cappa med i SB? Jag skulle sätta upp hans HD i stil med { AQs+, JJ+ }. Tycker du kan vika här direkt, det finns inga flopar du kommer tycka om förutom AJx, och du kommer inte ens tycka om AQJ eller AKJ. Dessutom har du Button som också kan ha dig dominerad/slagen.

12:40

Du höjer med TT i MP och får syn av CO och Button. Flopen kommer KJx, tycker du kan spara din CB här, tror inte de kommer vika tillräckligt ofta.

17:40

Du foldar QJs i MP, lite weak-tight på den tycker jag.

20:40

AQo, allmänt överspelad.

24:10

Här hittar du AKs i BB. Button höjer och du synar bara? Tiltade du och tänkte "jag träffar ändå aldrig och förlorar"? Eller var det någon uttänkt strategi du hade? Synat preflop och check-raisat på flopen kunde du lika gärna gjort med 72o.

Länk till kommentar

100BB är inget att haka upp sig för. Är ju ingenting. Bara jobba vidare, du kan börja oroa dig runt -300BB.

Det är mer än 300BB...

24:10

Här hittar du AKs i BB. Button höjer och du synar bara? Tiltade du och tänkte "jag träffar ändå aldrig och förlorar"? Eller var det någon uttänkt strategi du hade? Synat preflop och check-raisat på flopen kunde du lika gärna gjort med 72o.

Jag tänkte helt fel där...

hmm hur gjorde du filmen Ruter ?

ett intressant sätt att visa upp och få kommentarer känns det som

Inte en jävla aning, det var bzkt som hjäpte mig hela tiden :P

Programmet hette iallafall camtasia eller nåt sånt.

Första intrycket. Skaffa PT och PAHUD.

Har PT och har tänkt att skaffa PAHUD men har inte blivit av. Är först på senare tid jag har varit sugen på att testa det.

Länk till kommentar

Verkligt att tre FL spelare bestämmer sig för att ta en paus samtidigt. Jag, mogge och Nesta_...

Iofs tror jag inte jag hade kunnat spela så mycket nu på sommaren ändå då jag ska jobba och sedan är det ju fotboll. Jag kommer nog inte lira något mer i juni iallafall. Det viktigaste är ändå att vara i form när man ska krossa Miami och bzkt om vi fixar något game till sommaren :)

Det ända jag går och funderar på är om jag ska spela eller inte spela på VM. Lovade mig själv att bara spela på VM/EM i fortsättningen efter EM 2004. Kanske kommer lägga upp tipsen här isåfall så nån mer än jag vinner STORA pengar 8-)

Det säkraste under VM måste nog ändå vara att Angola tar mindre än 3 poäng i gruppspelet. Jag anser nog att Angola kan vara det sämsta laget i årets VM tätt följt av Togo och Trinidad och med 1.67 i odds så får man inte missa det. Sen tror jag ingenting på Argentina, även om det är Chris Härenstam/Malin Swedbergs favoritlag. Jag förstår inte vad de ser i Argentina men som tur är får de alla skit matcher vilket vi får vara tacksamma för. Gillar verkligen inte de två...

Kan f.ö någon berätta storheten i Riquelme?

Nu skulle ju detta inte bli en hatattack här så jag får prata om det roliga i VM istället.

Det kommer bli väldigt intressant att se brassarna lira boll. Med spelare som Kaká, Ronaldinho och världens bästa anfallare, Ronaldo (ger 10 ggr pengarna på att han vinner skytteligan, väldigt intressant!). Blir också intressant att se Hollands nya lag och särskillt England. Får England igång sitt mittfält så ahr de ett ruggigt starkt lag. Tänk er följande, Cole, Gerrard, Lampard (gör ont att säga det men hna är fan i mig bra) och Beckham. Vilket mittfällt! Tror att Gerrard kan bli en av de största stjärnorna i detta VM. Jag hoppas att Svennis väljer att lira med Gary Neville mot Sverige, då borde vi ha ett poäng. Att spela med Gary är det sämsta man kan göra. Ska England gå långt så släng in Carragher på högerbackan. Han har varit den bästa backen i Premier League de senaste två åren tillsammans med John Terry.

Fortsättning följer, måste dra nu!

Länk till kommentar

Då var Isaksson skadad. Men tur i oturen är det trinidad matchen han missar. Hoppas hoppas att han kan stå i resten av matcherna.

Inledde lite smått i mitt VM spelande med att göra en fyrling och ett stryktips. Fyrlingen är följande:

Tyskland - Costa Rica 1

Behövs inga kommentarer här. Odds 1,17

Trinidad - Sverige 2

Bjud odds på Sverige då de kommer krossa Trinidad. Odds 1,20

Sydkorea - Togo 1

Sydkorea har 1,95 i odds vilket jag tycker är helt ok, tror de har kapacitet att ta sig vidare från gruppen. Vet inte så mycket om Togo men har svårt att se att de ska kunna knipa poäng här.

Iran - Angola 1

Tog denna matchen mest på Angolas styrka men jag tycker inte Iran är jättedåliga ändå, tror att de kan skaka om Mexico/Portugal även om jag inte tror de tar sig vidare. Odds 2.40!

Mitt tips till er är att sätta en slant på Iran!

Stryktipset:

Tyskland - Costa Rica 1

Polen - Ecuador 1X

Ser Polen som favoriter men tror inte de är så säkra och det är inte omöjligt att Ecuador kan knipa en pinne.

England - Paraguay 1

Spikade ettan fast man är lite rädd. Paraguay är faktiskt bra och ska inte underskattas men England är det starkare laget och jag tror de kommer vinna.

Trinidad - Sverige 2

Argentina - Elfenbenskusten 1X

Här ser många Argentina som solklara favoriter men jag är lite skeptiskt. Tror att Elfenbenskusten kan få med sig ett X med lite tur men Argentina får ju självklart bära favoritskapet.

Serbien & Montenegro - Holland 1X2

Ojojoj, denna matchen känns som den kan sluta hursomhelst och jag helgarderar. Serbien är ett bra lag och Holland är fullt av ungdomar som vill ta för sig. Holland får bära favoritskapet men bli inte överraskade om Serbien tar poäng eller rent av vinner!

Mexico - Iran 1X

Vid första anblicken en given etta och även vid andra kanske ;) Men jag tror Iran har kapacitet att skrälla och det kan bli lite pengar om det gör det så jag tar med ett chanskryss på Iran.

Angola - Portugal 2

Jag är egentligen inte ett stort fan av Portugal men kan inte se hur de inte kan slå Angola med klara siffror.

Australien - Japan 1X2

Ja, vad ska man säga? Australien är inte dåliga och det är inte Japan heller. Den svåraste matchen tillsamans med Hollands match och en helgardering känns som ett måste.

USA - Tjeckien 1X2

Varför skulle inte USA kunna slå Tjeckien? Nä, helgardera och hoppas på etta säger jag!

Italien - Ghana 1

Italien har ett lag sprängfyllt av stjärnor och visst ska väl inte Ghana kunna plocka poäng mot dom? Egentligen tror jag det men plånboken räcker inte till och jag hoppas på ettan men är allt annat än säker.

Frankrike - Schweiz 1X

Jag blir inte klok på Frankrike. Ett världslag på pappret men jag tycker de inte har övertygat så enormt mycket i de senaste matcherna. Nu är också Cissé borta även om jag inte tror han hade kunnat peta Trezeguet - Henry. Ska Henry lyckas i nåt stort mästerskap någon gång? Frankrike kommer givetvis ta sig vidare från gruppen tillsamans med Sydkorea/Schweiz men frågan är vilket. Schweiz är inte så dåliga och Alexander Frei är faktiskt en helt okej spelare där fram. jag måste gardera känner jag.

Brasilien - Kroatien 1

Kroatien är verkligen inte dåliga men Brasilien är ju magnifika. För att citera Tommy Söderberg: " Acceptera Brasilien, acceptera deras offensiv och plita ner ettan". Du har ju haft rätt för Tommy så varför inte nu? Jag litar iallafall på dig.

Länk till kommentar

Ok. Lite kommentarer från det jag orkat titta igenom hitills.

T7o BB – första handen : Fold preflop eller flop. Checkraise mot 2 pers med A på bordet. Slöseri med pengar.

66 first in från knapp: Bra spelat!

Sätt fler notes på spelarna då du inte kör några statsprog what so ever. Vilka som openlimpar, vilka som postar åt höger å vänster

Callen med Q6s när du floppar draget på turn är horribel. FOLD. Inga odds för den synen.

KJo. Från knapp: Du försöker stjäla , får syn av sb + bb flop 567 med två ruter. Continuation bets är bra, i Rätt lägen. Där har du ett perfekt läge att få se gratisturn och försöka förbättra. Den där floppen är sjukt farlig och är allmänt otrevlig för dig. Du Ger inte gratiskort där, du tar ett. Du sparar ett sb, ser turn, och spelar därifrån sen.

47o: Floppade stegen, inte mkt att göra åt, slowspela inte, bra. Men sätt NOTE på tomten som synar med K5o ffs!

A5o i BB mot steal från knappen på QTT brädan. Okänd Fi. Vadskahanhaliksom. Testa en checkraise!

T9o BB. Sb completar du floppar set. När han donkar river kan du inte raisa där. Övertydligt att han har färgen

Sätt note på petpaws (han som träffade färgen mot din T9o): Tomte som openlimpar i alla pos, ser för mkt floppar och är allmänt kass. Eller nåt. Börja isolationsraisa och sänk starthandskraven mot honom

Q4s på BB: du har två openlimps innan och sb raisar. Syna där preflop. Du har odds.

QJs,: Du foldar som UTG, fem pers totalt vid bordet…

66 i bb flop JJ3 – bra spel!!

KK i bb: Bra spel! Sätt note på tomten som maniacraisar också!

AQo: Gillar inte flopcappen. Mot två pers – uppenbart att nissen bakom sitter på något, du leder inte där. Syna trebettet på flop och checkfolda turn. Nu när du spelar som du gör är det ok med turncallen osv.

Länk till kommentar

Sätt fler notes på spelarna då du inte kör några statsprog what so ever. Vilka som openlimpar, vilka som postar åt höger å vänster

Jag tycker nästan alla spelare gör det, men kanske borde börja med det. Iofs förutsätter jag att alla är muppar tills de har bevisat motsatsen.

T9o BB. Sb completar du floppar set. När han donkar river kan du inte raisa där. Övertydligt att han har färgen

Jag tycker man ser många som donkar där med pockets men det kanske är bättre att bara syna för jag vinner en extra BB när jag har rätt men förlorar 2 BB när jag har fel.

:club::diamond::heart::spade:

Tack för att du tog dig tid!

Länk till kommentar

.... Ronaldo (ger 10 ggr pengarna på att han vinner skytteligan, väldigt intressant!).

Ronaldo är ju bara tjock, trött och långsam. Inte fan vinner han skytteligan.

Och ändå stänker han in minst 20 mål per säsong...

Det är bara media som lagt ut den bilden men killen öser ju in mål. Får han ett läge så sätter han dit den. Jag skiter i hur idrottsmän ser ut eller är, bara de presterar. Ronaldo som alla säger är tjock gör mål. Peter Crouch som alla säger är ful och dålig är jävligt nyttig för varje lag.

Länk till kommentar