Gå till innehåll

Ruterkung pottar PLO och spelar lite FLT


Ruterkung

Recommended Posts

Hand 12: Fold preflop om inte Fi. är en notorisk donator av sin blind.

 

Hand 11: Bra spel. Du har pos och kan checka bakom på river. Ett VB där tror jag inte på då SB cc:ar hela vägen och mkt väl kan ha en svag dam.

 

Hand 10: Stealen ser jag inget fel i. Jag hade foldat flop direkt dock, eller lagt mig mot hans trebet om man nu ska visa onödiga muskler. Tror inte dina två överkort mår så bra här mot Fi. som vill ha kvar sin bb. På 2/4 är det inte många som vill försvara sig onödigt mycket, och framförallt inte trebetta. Hade du varit i BB hade jag spelat handen annorlunda. Position is da sheijt.

 

Hand 9: Varför bråka om en pott på 5sb?!? En pott där du tillräckligt många gånger drar dött. De gånger du inte drar dött har du sjukt många redraws mot dig iaf. Om du nu ska bråka, som du ju gör här, så är det väl lika bra att calla ner när du väl träffar andra-paret på turn. Folda på river känns ju långt bort då iaf och är typ det sämsta du gör i handen.

 

Hand 8: Hoppas du satte notes på dina kära Fi. efter detta. "postar i MP" "Postar i CO" för mig är det = muppstämpel. Jag gillar det där preflopspelet. Handen kanske är marginell, men just tack vare att sb höjer så kan du kanske isolera i position då det ligger så mycket mycket döda pengar i potten.

 

Hand 7: Wp. Hade checksynat river där också OESD på flop som kan ha träffat på turn. Mupparna vill ofta vara deceptive och vänta med sin raise till river eftersom de av någon anledning tror att de får ut maximalt värde då genom att tjäna ett extra BB och klappar sig själva på axeln efter spelet samtidigt som de tänker "damn...i'm good.." Folden finns iaf inte på river så CC är min linje.

 

Orkar inte fler händer, återkommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu skickar jag mina åsikter innan jag läser igenom de andras (såg inte att folk svarat ens), så får vi se om någon håller med mig på åtminstone en punkt... ;)

 

Hand 2 (AJo):

Nån mening att betta turn här? Det är ju mer eller mindre bara färgdrag och Kx som du slår.

 

Hand 3 (ATs):

Vad händer pre egentligen, du 3-bettar, knappen synar och blir all in, varför/vad måste du syna efter det?

Jag skulle iaf ha spelat som dig.

 

Hand 4 (A7s):

Check/call flop, check/raise turn skulle jag satsa på, större risk att han kastar handen på turn, samt att det känns lite tryggare när det inte kommer en ruter på turn.

 

Hand 5 (A4s):

Check/fold turn? Med färgdrag/möjlig (nåja...) stege ute så är inte näst-bottenparen nån höjdare va? :)

 

Hand 6 (KJo):

I min mening - ja. :oops:

Är det ens värt att syna på floppen?

 

Hand 7 (K9s):

Där är det nog fegt att inte betta ja, säger jag som antagligen skulle köra check/call själv. Jag jobbar på det dock.

 

Hand 9 (QTs):

Folda mot trebettet, tveksamt att du har några bra outs (som du själv säger, en tia gör inte att man känner sig säker alls).

Resten är väl svårt att komma undan om man väl synat på floppen.

 

Hand 11 (TT):

Här skulle jag betta river med rätt read, på en tight/vettig motståndare skulle jag låta bli då han antagligen bara synar med Q eller bättre.

 

Hand 12 (96o):

Kasta preflop, ingen vidare hand att sno med IMHO. På turn är det väl bara att ge upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får tacka alla för att ni tog er tid att svara. Jag vet att det är jobbigt med så många händer men jag kände att jag verkligen behövde få mycket feedback. Tack så mycket alla!

 

 

Ska jag värdebeta river? Fi är ingen mupp(av det jag har sett)

 

 

 

Party Poker 2/4 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is BB with 4diamond.gif, 4heart.gif. CO posts a blind of $2.

2 folds, CO (poster) checks, 1 fold, SB raises, Hero calls, CO folds.

 

Flop: (5 SB) 6spade.gif, 3diamond.gif, 7heart.gif(2 players)

SB bets, Hero raises, SB calls.

 

Bra flop för mig, antingen har han överpar eller överkort

 

Turn: (4.50 BB) 9diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

 

River: (6.50 BB) 7club.gif(2 players)

SB checks, Hero ???

 

Ska jag beta här??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fisk är gott, stör mig lite på att jag inte tog mer betalt bara. Fi är en känd fisk...

 

 

 

Party Poker 2/4 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is SB with Adiamond.gif, Jspade.gif. UTG posts a blind of $2.

MP raises, CO calls, 1 fold, Hero 3-bets, 1 fold, MP caps, CO folds, Hero calls.

 

Flop: (11 SB) Aclub.gif, 4diamond.gif, 6spade.gif(3 players)

Hero bets, MP raises, Hero 3-bets, MP caps, Hero calls.

 

Turn: (9.50 BB) Kclub.gif(3 players)

Hero bets, MP raises, Hero calls.

 

River: (13.50 BB) 2spade.gif(3 players)

Hero checks, MP bets, Hero calls.

 

Final Pot: 15.50 BB

 

Results in white below:

Hero has Ad Js (one pair, aces).

BB doesn't show.

MP has Th Ts (one pair, tens).

Outcome: Hero wins 15.50 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag glad! plussade idag(!), $153 blev det på 270 händer.

 

Är det här ett dumt spel?

 

 

Party Poker 2/4 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is MP with Jheart.gif, Jdiamond.gif.

UTG raises, Hero 3-bets, CO calls, 1 fold, SB calls, BB calls, UTG calls.

 

Flop: (15 SB) 9heart.gif, 2diamond.gif, Kdiamond.gif(5 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, Hero bets, CO calls, SB raises, BB calls, UTG folds, Hero calls, CO folds.

 

Inte direkt jätterolig flop men jag betar när de andra checkar till mig. Blir höjd men potten är så stor och jag har ändå bakdörrsfärgdraget också.

 

Turn: (11 BB) Tdiamond.gif(3 players)

SB checks, BB bets, Hero raises, SB 3-bets, BB folds, Hero calls.

 

Får färgdraget och när Bb betar tror jag han kanske har en svag K som kanske inte är omöjlig att få bort, försöker också få bort SB men till min fövåning trebetar han. BB foldar och jag känner att jag måste syna här.

 

River: (18 BB) 9club.gif(2 players)

SB bets, Hero calls.

 

Missar färgen men potten är ju hutlöst stor, jag måste syna här va?

 

Final Pot: 20 BB

 

Results in white below:

SB has 9s 7h (three of a kind, nines). Ja, jag har not på honom nu...

Hero has Jh Jd (two pair, jacks and nines).

Outcome: SB wins 20 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turn är aggrotomtigt spel, du blir inte av med båda två där och du ligger bakom 99 gånger av 100.

 

Jag hade haft svårt att folda river men jag tror att det är det rätta spelet om inte SB är mongo.

¨

 

Du har ju väldigt rätt, det är bara att syna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde en session där jag backade $5. Inledde strålande med att plussa $94 på 70 händer, men vad händer då? Jo, då ska party starta om sina servrar eller nåt och jag får vänta lite, spelet sätts igång igen och jag inleder strakt med att backa 25BB. Ligger sedan och kryper i leran i 300 händer till...

 

Vi tar en hand idag med:

 

 

AA vs ?

 

vad ska jag göra på river? Raise eller syn?

 

Party Poker 2/4 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is MP with Aheart.gif, Aclub.gif.

1 fold, Hero raises, 2 folds, BB calls.

 

Flop: (4.50 SB) Qclub.gif, 6club.gif, 2heart.gif(2 players)

BB bets, Hero raises, BB calls.

 

Turn: (4.25 BB) 8diamond.gif(2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

 

River: (6.25 BB) Jheart.gif(2 players)

BB bets, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevlig dag idag. Börjar med att få reda på att vårat bordtennislag ska lira i div 3 nästa säsong, det är iofs blandade känslor då man måste träna lite mer och inte bara spela så kallade "slant matcher" som jag och brosan kör nu :)

 

Spelade en minisession på 60 händer nyss och plussade $100, mycket tack vare denna snälla spelare.

 

Gör jag rätt som betar river? Känns som att om jag har dom på turn så har jag dom på river.

 

Party Poker 2/4 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is UTG with Theart.gif, Tdiamond.gif.

Hero raises, MP calls, 1 fold, SB calls, 1 fold.

 

Flop: (7 SB) Qclub.gif, 2spade.gif, Tclub.gif(3 players)

SB checks, Hero bets, MP raises, SB calls, Hero 3-bets, MP caps, SB calls, Hero calls.

 

Turn: (9.50 BB) 9heart.gif(3 players)

SB checks, Hero bets, MP calls, SB calls.

 

River: (12.50 BB) Kspade.gif(3 players)

SB checks, Hero bets, MP raises, SB folds, Hero calls.

 

Började nästan gråta här

 

Final Pot: 16.50 BB

 

Results in white below:

Hero has Th Td (three of a kind, tens).

MP has Ac 2c (one pair, twos).

Outcome: Hero wins 16.50 BB.

 

 

 

:club::diamond::heart::spade:

 

 

Ska till körskolan nu och sen ska man pimpla öl och kolla på champions leauge-finalen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle check-callat river, men då är jag för passiv på både turn och river.

 

De ända händerna som slår mig på river men inte på turn är ju AcJc och J9 och hade de mig på turn borde de göra väsen av sig då tycker jag. Feltänk kanske?

 

Självklart rätt tänkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var lite seg idag och var tvungen att klara reloaden på party. Vad gör man då? Jag satte iallafall igång 8st 0.5/1 FR bord och lekte lite. Klarade iallafall bonusen men backade $40 på spelet :x FR är verkligen ett tråkigt spel...

 

Ungefär som när jag drog igång 9 FR 1/2 bord för nån vecka sen, jag backade typ det tredubbla mot vad du gjorde. Jag kan verkligen inte förstå hur jag orkade lira FR förrut, hur tråkigt som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var lite seg idag och var tvungen att klara reloaden på party. Vad gör man då? Jag satte iallafall igång 8st 0.5/1 FR bord och lekte lite. Klarade iallafall bonusen men backade $40 på spelet :x FR är verkligen ett tråkigt spel...

 

Ungefär som när jag drog igång 9 FR 1/2 bord för nån vecka sen, jag backade typ det tredubbla mot vad du gjorde. Jag kan verkligen inte förstå hur jag orkade lira FR förrut, hur tråkigt som helst.

 

Ja, eller hur är det tråkigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jippi! Jag ska dela ut en massa s.k kyrkoblad idag åt lokalposten där jag jobbar, enda kruxet är att det ösregnar och jag ska upp i alla trappuppgångar med bladen. Frågan är då vad man ska göra? Ge sig ut nu och dela ut bladen, bli genomblöt, vara allmänt förbannad på sig själv och hata livet, eller, sitta hemma och grinda? Gör jag det inte idag så måste jag dela ut imorgon...

 

okej, då har vi dessa alternativ:

 

Dela ut idag

 

Plus:

Jag har gjort det och slipper tänka på det imorgon.

Har inte fotboll idag.

Är inte bakis idag.

 

Minus:

 

Det ösregnar och jag kommer få cykla i 3-4h.

Perfekt dag att grinda för mig.

 

Dela ut imorgon:

 

 

Plus:

 

 

Det regnar kanske inte då.

 

 

Minus:

 

 

Ska spela fotboll på eftermiddagen/kvällen.

Kanske inte är i topform imorgon om jag ska ut idag.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Vad tycker ni att jag ska göra? Kom med bra förslag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skill?

 

 

Party Poker 2/4 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is SB with 4heart.gif, 7heart.gif.

4 folds, Hero raises, BB 3-bets, Hero caps, BB calls.

 

Flop: (8 SB) Qdiamond.gif, Qheart.gif, 5heart.gif(2 players)

Hero bets, BB calls.

 

Turn: (5 BB) 5diamond.gif(2 players)

Hero bets, BB folds.

 

Final Pot: 6 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...