parre Postad 23 Januari , 2006 Rapport Postad 23 Januari , 2006 5/10 NLT på Sviten. I'm running daaaamn good. Sitter med ett berg av marker och täcker bordet. Min image? Lösaggro maniac slasknisse, typ. Har raisat friskt preflop först in i position samt tagit en hel del floppar. Fi har lite över 2500 i stacken. Jag täcker, har väl mellan 6-9 lax, minns inte exakt. Jag skulle klassificera Fi som en tajt och kompetent spelare - enligt mig så är Fi den bästa vid bordet, i alla fall vad jag sett. Vi har mötts i en stor pott tidigare för rätt länge sedan. Jag synade en PFR från Fi som höjde UTG med A5s på BB, floppade nötfärgdrag+hålstegdrag, checkade till Fi som betade ut, jag checkraisade pott, Fi ställde in mig för ca halvpott till, jag blixtsynade. Fi hade KK och jag hade 15 outs, klonkade och vann. (Floppen var Q43, körde en snäv HD på Fi, AQ+ och QQ+ i Pokerstove, mot den HD'n har jag 46%). I alla fall. Jag sitter på SB. Fi i CO. Preflop: Fi höjer till 60. Jag tittar ner på AA. Och slår om till 200 tot. Fi synar. Resten foldar. Om jag minns rätt så har jag gjort en saftig re-raise ur position enbart en gång tidigare - då hade jag QQ och hamnade all-in mot en mindre stack som också hade QQ och vi splittade. Jag antar att Fi har uppmärksammat att jag trots mitt enorma slaskande oftast slaskar i position. Re-raises preflop har jag öht varit relativt sparsam med. Flop: (Pott: ca 500.) Txx. Jag betar 400, Fi synar. Turn: (Pott: ca 1300). Txx T Jag checkar, Fi checkar bakom. River: (Pott: ca 1300). Txx T x (totalblank) Jag betar 800. Fi steker i ca 1 minut innan han synar. Anledningen till min turncheck var att jag hoppades få Fi att beta ut och pottcommitta sig själv. Jag skulle antingen check-raisa eller syna och ställa in på rivern. Fi är som sagt tajt, den enda någorlunda rimliga handen som slår mig är AT (förutom den smått osannolika TT). På rivern så värdebetar jag ca 2/3 pott. Ska jag beta ut redan på turn? I så fall hur mycket? Fi var som sagt tajt och hade gjort ett par bra laydowns tidigare. Jag hoppades att han skulle ta min check som svaghet och beta ut - ett bet från honom hade varit rätt committande och hade ökat chansen att jag får hela hans stack. Betar jag ut, ja, jag vet inte - vilka händer kan han passa? Vilka måste han betala av med? Jag tror att han kanske synar ett 800-bet, men tveksamt om han sedan betalar av en sämre hand på rivern mot en open-push. Vad säger ni om mitt tankesätt och spel i denna hand? Citera
psatiw Postad 23 Januari , 2006 Rapport Postad 23 Januari , 2006 En grej om turnchecken. Om vi antar (rimligt) att fi passar sina T-händer preflop (förutom TT förstås) så ser jag inte riktigt vilken hand han skulle betta där? Är han observant så lär han ju sätta dig på QQ-AA och kanske AK, eller? Om hans "spelbara HD" (med spelbara menar jag händer som han kommer vara intresserad av att stoppa in mer pengar i potten med överhuvudtaget) är typ 88-AA, så är det väl typ bara KK/AA han skulle kunna tänkas betta, eller? Och de i sin tur är väl ganska troligt att han skulle trebettat preflop? Alltså, om han är tight och sitter på 99-QQ lär ju hans resonemang vara att om han bettar kommer det betyda 1, fold om du har AK eller 2, omslag om du har AA/KK. Med en check kan han istället få dig att kanske bluffa en extra gång på river med AK, på bekostnad av att han kan bli utdragen av 6 outs förstås. Citera
eeken Postad 23 Januari , 2006 Rapport Postad 23 Januari , 2006 Fan parre utnyttja din image. Bomba turn, ställ/värdebetta river. Han kommer antagligen syna ner med JJ-KK om du nu har slaskat som du säger. Citera
Blado Postad 23 Januari , 2006 Rapport Postad 23 Januari , 2006 det e så bra att vissa bombar när dom är tomma å spelar långsamt när de har nåt Citera
parre Postad 23 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2006 En grej om turnchecken. Om vi antar (rimligt) att fi passar sina T-händer preflop (förutom TT förstås) så ser jag inte riktigt vilken hand han skulle betta där? Är han observant så lär han ju sätta dig på QQ-AA och kanske AK, fold om du har AK eller 2, omslag om du har AA/KK. Varför tänker jag aldrig på sånt vid borden? Nästa gång lär jag väl göra det. Han hade i denna hand QQ - han stekte i nästan en minut innan han synade. Jag vet inte om han hade passat den på turn om jag betat - det skulle vara svårt. Blado: Du vet ju att jag är en fisk som bara betar tom och nötknackar mina bra händer! Citera
Recommended Posts