Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

5/10 Tx NL på Sviten. Har suttit vid bordet ett antal timmar nu, and I'm running good baaabyyy... Bordet består av den vanliga blandningen spelare på fredagkvällar på Sviten. Några tajtnissar, ett par fylleslaskare och några mittemellan. På grund av vit månad så är jag spiknykter.

Fi i denna hand sitter på ca 2700 i marker om jag minns rätt. Jag täcker hela bordet, har mellan 5-7000 i stacken.

Fi i denna hand är på småtilt på just mig verkar det som - framförallt efter en hand där jag tog en oerhört marginell (ev. rent felaktig) turnsyn för 1000 med färgdrag+hålstegdrag och fick in mina sista 6-700 på rivern när färgen kom. Fi har också slaskat runt en hel del och spelat många händer.

Bordet ser mig garanterat som en lösaggro galning. I position höjer jag väl med de flesta händer och litar på att mitt postflopspel ska få mig att klara mig ur diverse knipor, samt att jag kan köpa en del potter postflop, samt att jag får bra betalt de gångerna jag träffar hårt. Hittills har det fungerat alldeles utmärkt. Jag har raisat och re-raisat och satt press på motståndarna hela vägen. Särskilt då flera verkar vara rädda att spela tillbaka eftersom jag täcker bordet och inte är rädd för att stoppa in degen. I alla fall.

Jag får K8 efter nån/några limpare på CO. Jag raisar till 50 pre. Knappen (Fi) synar, någon/några syner till.

Flop: (Pott: ca 150)

T86 - om jag minns rätt.

Knack till mig, jag betar 100, Fi synar.

Turn: (Pott: ca 350)

T86 8

Jag knackar, Fi betar 250, jag synar.

River: (Pott: ca 850)

T86 8 x (x var en totalblank om jag minns rätt)

Jag knackar, Fi betar 550, jag väntar ca 2 sekunder innan jag går all-in (ca 1500 till för Fi att syna).

Vad tycker ni om detta spel? Om jag minns rätt så hade jag hittills aldrig "nötknackat" - speciellt inte på två gator. Det kändes dock som om Fi hade en hand och skulle beta ut på rivern, varför jag valde att checka även på rivern. Det kändes även som om jag spelade min K8 väldigt oortodoxt givet hur jag spelat innan - särskilt riverknacken med en stark hand var något jag tror att jag aldrig gjort förut på detta bord. Min riverraise var alltså enbart för värde - jag tror att Fi kan syna med en sämre hand tillräckligt ofta för att spelet ska vara +EV, men jag tror att Fi aldrig kommer släppa ex. en stege.

* RP, lite kortare - QoS *

Postad

Jag antar att du knackar turn för att lättare får in degen med en check-raise på river, eller vad är planen? Annars ser jag ingen större anledning att inte beta typ 70-80% av pott även på turn, åttan ser väl knappast ut att ha hjälpt dig. Nu funkar ju planen klockrent, men i snitt är frågan om du inte får in mer pengar i potten totalt genom att beta ut även på turn.

Postad
Jag antar att du knackar turn för att lättare får in degen med en check-raise på river, eller vad är planen? Annars ser jag ingen större anledning att inte beta typ 70-80% av pott även på turn, åttan ser väl knappast ut att ha hjälpt dig. Nu funkar ju planen klockrent, men i snitt är frågan om du inte får in mer pengar i potten totalt genom att beta ut även på turn.

Jag knackar turn för att jag dels tror att Fi rätt ofta betar turn (dvs - jag continuationbetar även missade floppar väldigt ofta, däremot saktar jag ner på turn om jag är tom/har skit), dels för att dölja min hand litegranna, dels för att variera mitt spel, dels för att sätta upp rivercheckraisen.

En blandning av diverse faktorer alltså. Jag vill även att motståndarna ska veta att jag mycket väl kan knacka på en eller flera gator med en grym hand, liksom jag kan göra det tom. Det känns rätt viktigt i ett spel med djupa stackar.