lallaren Postad 23 Januari , 2006 Rapport Postad 23 Januari , 2006 Snälla tala om alla fel jag gjort här. Jag känner mig som en värdelös NL-spelare eftersom jag har spelat 99.98% FLT. Men det är ju alltid kul att lära sig nåt nytt så jag spelar lite fpp-satelliter och billiga turneringar ibland. Det här är en 300fpp-satellite till en större satellit. 19 priser jag ligger typ på 5-10 plats med cirkus 100-150 spelare kvar. PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t50 (8 handed) converter UTG+1 (t2202) MP1 (t2052) MP2 (t2660) Hero (t6145) Button (t1795) SB (t2865) BB (t12253) UTG (t1230) Preflop: Hero is CO with 9:club:, 9:heart:. UTG calls t50, UTG+1 calls t50, MP1 calls t50, 1 fold, Hero calls t50, Button calls t50, SB completes, BB checks. Fin hand som jag vill spela, men jag vill inte höja eftersom ett omslag från tidig position skulle vara jobbigt. Flop: (t350) 5:diamond:, 9:diamond:, 4:diamond: (7 players) SB checks, BB checks, UTG checks, UTG+1 bets t550, MP1 folds, Hero calls t550, Button folds, SB folds, BB folds, UTG folds. Ja, jag träffade men ush vad många som har sett en billig flop. Min plan med synen är att ställa in på turn om det inte blir fyrfärg på brädet. Skulle jag hitta kåken så får jag väl försöka lura in degen. Turn: (t1450) 6:club: (2 players) UTG+1 bets t650, Hero raises to t5545, UTG+1 calls t952 (All-In). Den här turnen var ju inte heller kul. Men jag tänker att han kanske kan lägga en låg flush eller en stege eftersom jag täcker honom. Och har han nåt annat på handen så har jag några kåkouts att hoppas på och i värsta fall så har jag en ok stack kvar att jobba med. Fast å andra sidan kanske detta är supertokigt med tanke på att ingen kan syna med en sämre hand. Men det är ju mesigt att lägga topset. och man kan ju inte bara sitta och syna hela tiden. Eller? Han tänker ganska länge innan han synar. Han är ju pot-comittad. Varför tänkte jag inte på det lite tidigare? River: (t8597) T:club:(2 players, 1 all-in) Final Pot: t8597 Citera
ruter2 Postad 24 Januari , 2006 Rapport Postad 24 Januari , 2006 Hej, Jobbigt läge du fick. I mitt tycke är 99 inte särskilt jättefin hand. Typiskt jobbig hand som är svårspelad. Själv skulle jag absolut bettat rejält PF! Se till att få ut så många som möjligt och bli glad om det blir ett blindsköp av det hela. Får du omslag PF så är du troligtvis uppe mot högre Pocketpar eller AK. Får du syn på en kraftig bet PF så är du troligtvis också uppe mot bättre händer eller 50/50 (om det är någon av småstackarna). Betänk att du är kraftig näst-chipleader och småstackarna vill inte gå upp mot dig om de inte har riktigt bra händer. Så om någon av de små slår om - lägg dig eller gå allin och hoppas på 50/50. Om sb (ca 12000chips) slår om skulle jag lägga mig till 90% alternativt gå allin. (turneringspoker handlar mycket om att spela med stackarna!) Floppen är ju riktigt läskig med tanke på att det blev familjeflop (6 händer emot dig!). De andra kan ha lite vad som hellst. Du har ingen info. Som näst-chipleader kan du försöka rädda ditt misstag från PF genom att direkt gå allin och sedan hoppas att de andra läser dig på ruter A. Annars lägg dig mot varje bet. UTG+1 bettar rejält i tidig position med massor av spelare i potten - det lär inte vara en bluff. Som jag ser det är din enda chans att han bara sitter med en hög ruter. Vill du ta den chansen så gå allin direkt efter flopen. UTG+1 bettar även på turn som inte är ruter. Troligtvis har han träffat färgen redan på floppen. Ser ut som han mjölkar dig. Vad hade han?? Citera
Totte Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Med tre limpare och bra position tycker jag en raise (300 typ) är på sin plats PF. Du måste utnyttja din stack och sätta press på de andra. Om du får omslag från BB får du väl lägga dina nior. Efter flop känns det mindre roligt med en tidig, kraftig bet från fi. Antingen sitter han på Adx (el likn) i vilket fall du e favorit med 2:1 eller en färdig flush då du är dog med samma odds. Din syn har egentligen bara effekt om turn kommer ruter eller parar brädan. Alla blanks kommer troligen innebära bet/AI från fi (potcommited oavsett vilket han väljer). Hade nog valt en raise till 2200 eller så (tvinga honom AI) på flop. Då tvingar du honom att riskera turneringen på alla låga flushar och drag. På turn finns bara AI/fold efter hans bet. Han kommer att ställa in resten på river oavsett kort och du kommer att syna i förhoppningen att han missat draget pga gigantiska potodds. Vilket som är bäst spel är svårt att säga, men du har inte potodds om han sitter med en färdig flush iaf. Och nej, han kommer aldrig att lägga stege eller låg flush med 952 i stacken och 5 ggr fläsket Citera
Kenny_Roger Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Som näst-chipleader kan du försöka rädda ditt misstag från PF genom att direkt gå allin och sedan hoppas att de andra läser dig på ruter A. Annars lägg dig mot varje bet. Så antingen riskerar vi hela vår stack och hoppas att ingen har nån färg eller så lägger vi oss mot alla bets för att någon kan ha det? Makes no sense to me. Såg först nu att UTG+1 betade nästan dubbel pott! Vad kan det betyda? Antagligen har han en hyfsat stark hand men jag tror inte att han har floppat en färg. Nog för att man inte behöver slöspela sina monster, men dubbel pott? Hade inte UTG också limpat in hade jag nog satt honom på svarta ess eller liknande. Ser inget fel i att syna floppen här. På så sätt kommer du undan hyfsat billigt om någon höjer (de har nästan säkert en färg isåfall) samtidigt som du kan få lite mer värde av UTG+1 från händer som du slår. Citera
lallaren Postad 27 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 27 Januari , 2006 Tack för synpunkterna men jag känner mig inte direkt klokare eftersom alla verkar tycka olika. Bra med synpunkten att jag ska använda min stack att trycka på med, jag är lite dålig på sånt. Citera
pokerponkass Postad 27 Januari , 2006 Rapport Postad 27 Januari , 2006 Reraise prflop är vanskligt..jag har själv lirat FPP turneringar på pokerstars och 95% av spelarna e tokdåliga.. dom synar allt som e under 4BB raise med va som... ofta ja serfolk som synar två all ins pre med AQos och liknande... jag själv hade gjort som du pre.. limpat med.. sen hade jag ställt rakt av på hans bet på flop.. har han flushen (el stege) så betala av.. du täcker han gasnka väl och är bra med om du loosar... du har gott om marker till o ta tillbaka dom sen.. Citera
Recommended Posts