NeutroN Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Relativt löst bord stora potter ! Har inte sett FI i så många dessvärre! Game # 226339828 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Vadstena" Game ended 2006-01-23 01:23:49 GMT+01:00 Players: ProBetz (EUR 23,00 in seat 1) fiskmamma (EUR 77,30 in seat 2) supaah_fly (EUR 50,54 in seat 3) Trappatony (EUR 60,39 in seat 4) ty_river (EUR 65,15 in seat 5) $HARLOFF$ (EUR 28,20 in seat 6) Dealer: fiskmamma Small Blind: supaah_fly (0,25) Big Blind: Trappatony (0,50) fiskmamma was dealt: 9d - 9h ty_river Call (0,50) $HARLOFF$ Call (0,50) ProBetz Fold fiskmamma Raise (3,00) supaah_fly Fold Trappatony Call (2,50) ty_river Fold $HARLOFF$ Call (2,50) Flop 8h - 3d - 5h Trappatony Bet (5,75) $HARLOFF$ Fold fiskmamma Raise (15,00) Trappatony Raise (18,50) Detta blev inget lätt beslut * RP, lite kortare - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juster Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Har lite svårt att tolka vissa HH's när det gäller raisar. Han lägger till 18 ovanpå dina 15 antar jag? Isf hade jag knutit näven i fickan o tryckt på fold. Lär väl vara ett set? Fast den lilla erfarenhet jag har av SH är att folk gör mkt mer moves än vid fullring, men då ska man nog ha reads för o syna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Höj pott på floppen...som nu har vi ingen aning om nåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokershark Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Du visar styrka preflop. Du visar styrka på floppen och fi är inte rädd... Kan bara innebära att du är slagen de flesta gånger på denna nivå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NeutroN Postad 23 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Höj pott på floppen...som nu har vi ingen aning om nåt. Raisar han pott som du kanske ser Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nicklas Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 edit nevermind jag e mongo och morgontrött . sorry ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nicklas Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 men du är nog slagen iaf. om han nu spelat så tight tidigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Skulle tippa på (givet att det inte är en tomte vilket man inte kan utesluta) antingen en färdig hand som set/tvåpar, alternativt ett bra drag (ex. hjärterdraget med två överkort, färg+stegdrag, A8 i hjärter eller liknande). Alla dessa händer har du som bäst coinflip mot, eller så ligger du långt efter. Sedan kan man väl inte utesluta ett passivt spelat överpar typ TT/JJ heller. Även hjärterdraget med bara ett överkort har i praktiken en coinflip mot dig. Utan specifika reads (förutom att han "inte varit med i så många potter") känns det som en relativt enkel fold. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jna Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Om inte fi är maniac är du helt säkert slagen. Han borde ha ett högre överpar (troligast) eller set. Jag tycker du spelat helt ok, men nu är det dags att vika. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Höj pott på floppen...som nu har vi ingen aning om nåt. Raisar han pott som du kanske ser Nej, du raisar cirka halv pott. En höjning på 9.25 i en pott på typ 21. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NeutroN Postad 23 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Höj pott på floppen...som nu har vi ingen aning om nåt. Raisar han pott som du kanske ser Nej, du raisar cirka halv pott. En höjning på 9.25 i en pott på typ 21. haha såg det .. la upp en annan hand här på pf nyss va den jag syftade på. Ursäkta mig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LtPayne Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Trappatony sätter dig nog på högt PP och har inga som helst besvär med att höja ytterligare på floppen trots din re-raise. Möjliga händer han kan ha är set, TT, JJ , A8 eller möjligen 6h7h. I detta fall hade jag nog foldat om jag inte har en ordentlig read. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iller Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Tycker du spelade helt ok fram tills nu, lätt fold. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts