Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Säg att ni spelar NL cashtable och synar ett 3-4 ggr bb-raise preflop med ett lågt pp. 3-4 personer är med och ser floppen. Låt oss säga att du har 33 och floppen visar 3h,6d,10s. Pre-flop raisaren bettar och du raisar med din triss. Du blir sedan reraisad all-in av en tredje person. Synar du då detta bet?

Jag fick en liknande hand igår och synade med min triss, det visade sig att den personen som gick all-in hade triss i sexor så jag förlorade denna pot. Man skulle ju kanske misstänka att han en bättre triss nu när det inte låg några bra drawkort ute, men många ggr kan de lika gärna ha ett högt pp så jag foldar nästan aldrig en floppad triss. Skulle ni ha foldat lägsta trissen i detta fall?

Hur hade ni gjort om ni hade floppat triss i sexor hade ni övervägt att folda mot en möjlig triss i tior (har varit med om att floppat näst högsta trissen och förlorat mot en som floppat högsta).

Själv tycker jag att det är en given syn om nån går all-in. Chansen är ju så pass liten att nån floppar en högre triss.

Postad

I detta fallet bör personen bakom dig som höjer efter två raise ha dig slagen. Hade du istället fått omslag ifrån bettor 1 hade jag nog övervägt en all-in trots risk för TT. Stor chans att han överspelar ett högt PP (om det är lägre nivåer vi pratar om).

Mended

Postad
AA-JJ? Njae! AA och KK hade förmodligen raisats redan preflop. Återstår möjligen QQ och JJ som du kan slå!

Tycker det ser ut som om det hade raisats preflop:

Säg att ni spelar NL cashtable och synar ett 3-4 ggr bb-raise preflop med ett lågt pp. 3-4 personer är med och ser floppen.

Jag tycker inte det är rätt att syna en 3-4 bb raise med ett så lågt par som 33. Risken är mycket stor att du ligger låååångt efter. Möjligtvis kan det vara rätt om du sitter sist och 3-4 pers synar innan dig. Vilket jag inte tolkar din post som.

//Hickmott

Postad
Pre-flop raisaren bettar och du raisar med din triss. Du blir sedan reraisad all-in av en tredje person

Visst var det raise pre-flop, men av en annan spelare. Tyder på att all-in snubben floppat högre triss imho.

/Totte

Postad
Pre-flop raisaren bettar och du raisar med din triss. Du blir sedan reraisad all-in av en tredje person

Visst var det raise pre-flop, men av en annan spelare. Tyder på att all-in snubben floppat högre triss imho.

/Totte

Missade att det inte var preflop-raisaren som reraisade all in. Men det är väl inte helt omöjligt att man smooth callar en raise med ett halvhögt PP.

Min ståndpunkt står dock fast. Dumpa handen preflop mot en raise.

//Hickmott

Postad

Hickmott skrev:

Jag tycker inte det är rätt att syna en 3-4 bb raise med ett så lågt par som 33. Risken är mycket stor att du ligger låååångt efter. Möjligtvis kan det vara rätt om du sitter sist och 3-4 pers synar innan dig. Vilket jag inte tolkar din post som.

Tanken att ju just att man ska ligga långt efter i detta fall. Är man hyggligt säker på att raisarn har ett högt PP som han inte kan släppa så är det en av dom bästa synerna man kan göra. Att ha set mot overpair är ju ett gyllene läge att dubbla opp. Om han däremot ofta höjer lika mycket med händer som AK, AQ o dyl som han sedan bettar floppen med utan att träffa kan jag hålla med om att man bör slänga treorna. Samma sak om han har lätt för att lägga sitt overpair postflop eller om man inte har postion på honom. När jag tänker efter så synar jag nog en 3-4 BB höjning oavsett vad jag tror att raisarn har bara jag har hygglig position. Mitt resonemang gäller nog lite större höjningar eller spel med grunda stackar.

Obs. Jag kan tyvärr inte förstå hur man får en sån där stilig citatruta så har jag har vägt upp det med att använda blå text.

/ hazeel

Postad
Själv tycker jag att det är en given syn om nån går all-in. Chansen är ju så pass liten att nån floppar en högre triss.

Med lägsta setet så blir ju en syn ganska marginell i många situationer, men jag har aldrig hittat något ställe där jag kunnat folda. Mellansetet tror jag inte riktigt att man kan lägga eftersom det är ungefär lika troligt att en motståndare då har bottenset som överset.

Postad

/Totte

Missade att det inte var preflop-raisaren som reraisade all in. Men det är väl inte helt omöjligt att man smooth callar en raise med ett halvhögt PP.

Min ståndpunkt står dock fast. Dumpa handen preflop mot en raise.

//Hickmott

Håller inte riktigt med dig där Hickmott, trots att din ståndpunkt säkert stämmer överens med den hos digniteter som Sklansky et al. Problemet här är att man helt enkelt inte kan snacka om NL och tro att alla spel är likadana. På högre nivåer har du säkert helt rätt, men spelar du lite lägre är det en helt annan historia.

Jag lirar för det mesta NL 2/4 och 3/6 euro på 24h. Där kan jag säga att låga pocketpairs är några av de mest lönsamma händerna SÄRSKILT när någon höjer preflop. Anledningen till detta är att folk överlag går all in med AQ om de träffar damen eller QQ, KK och AA i princip oavsett flop. Detta gör ett set till en mycket stark hand.

OBS att detta svar syftade på det du sa om att generellt lägga låga pp preflop. Jag har inte satt mig in i den aktuella handen och spelet postflop.

Postad

tror man att man har chans att sno någons stack om man träffar setet är synen alltid rätt enl min mening.

jag skulle nog tveka lite att syna den 3:e killen som bara synat preflop trots att man sitter med ett set. men jag skulle nog syna ändå.. chansen finns att han blir lack på att han missat och bluffar.

däremot om preflopphöjaren skulle raisa all in finns ingen tvekan om syn imo..