Gå till innehåll

Spelare B går all-in, visar korten innan A agerar


kydyl

Recommended Posts

I ett homegame inträffar följande:

 

Det är bara två spelare kvar, spelare A synar bb och spelare B säger all-in. Innan spelare A hinner vare sig syna eller folda så har spelare B fläkt upp korten av misstag.

 

Nu är frågan vad som händer?

 

 

Har sökt runt men bara hittat trådar som handlar om fallet när A visar korten för att sen bestämma sig för syn eller fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmm, precis. Det var väl de två scenariona vi debatterade om.

 

Spontant tycker jag inte handen borde bli död för man har ju sagt vad man ska göra med den. Och om den blir död så har man ju redan satsat alla chips så då kan ju spelare A syna och bara ta potten utan problem eftersom B's hand är död. Det känns fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte svara på frågan.

 

Men blir handen verkligen någon gång död bara genom att man visar den?

 

Det förstår jag isåfall inte, borde väl vara upp till var och en att spela med öppna hålkort om man så vill, samt att hur skulle man annars göra om spelaren bredvid bara råkade se korten, skulle den räknas död då också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte svara på frågan.

 

Inte jag heller, men:

 

Men blir handen verkligen någon gång död bara genom att man visar den?

 

Om det är fler med än bara 2, så kommer ju den tredje parten att få information som kan påverka en hel del. Därför är det logiskt att visade kort när det är många med i potten medför att handen kan dödförklaras.

 

Däremot om man sitter HU... så är det ju svårt att se vad jag har att vinna på att visa korten? Visst, kan ju läsa hans reaktion, men speciellt i situationen att jag redan har handlat, då är det ju egalt!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med, cashgame eller tävling?

 

Till att fortsätta med - uppenbarligt misstag eller med vilje?

 

Om det är UPPENBARLIGT misstag så kan TL döma att handen lever i tävling. Är det den minsta tvekan om misstag eller ej så är handen död.

 

Är det cashgame så BÖR handen leva.

 

Kolla Svepofs regler för en sammanfattning i stället för en massa eget "tyckande".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med, cashgame eller tävling?

 

Till att fortsätta med - uppenbarligt misstag eller med vilje?

 

Om det är UPPENBARLIGT misstag så kan TL döma att handen lever i tävling. Är det den minsta tvekan om misstag eller ej så är handen död.

 

Är det cashgame så BÖR handen leva.

 

Kolla Svepofs regler för en sammanfattning i stället för en massa eget "tyckande".

 

Bra ide med svepofs regler, visste inte ens att det fanns nån sån regelbok, men google hittade den lätt :)

 

Det var en turnering. Två personer kvar.

Det var utan tvekan ett misstag, han fick för sig att den andra synade.

 

Men om handen nu döms som död då innebär det alltså att han förlorar hela stacken direkt (eller så mycket som den andre har)?

Tycker det låter jävligt grymt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte kollat regelboken (e den klar?), men tycker man sällan ska förklara en hand död. vid misstag har ju killen gett ut information o det e straff i sig.

 

en rolig sitution på en av gdailys kryssningar. en kille har druckit lite mkt o höjer osett varje hand o skänker bort sina marker i ett fixed cashgame. en gång råkar han flippa upp korten efter han höjt före floppen, fina 93of sitter han med. han frågar om han får spela med korten öppna då han råkat visa dem o alla ler med riktiga dollargrin. han synar hela vägen iaf trots att det blir en del action från de pengahungriga spelarna runt om o på river träffar han hålstegedraget som han plocka upp på turn. killen efter visar surt sitt set i sjuor o börjar klaga vilt på att den andre fick spela sin hand o ville dödförklara den för att roffa åt sig potten på kanske 5-600kr.

TL tillkallas o det blir till slut en splitpott mellan setet o killen som var dyngrak.

 

sällan jag mår lite illa vid ett pokerbord (jag dealade), men jag sa till dyngraka killen att han borde gå o sova o sa även till TL att killen var för full för att spela o borde ledas ut.

 

 

inte helt relevant historia, men om ngn råkar visa ett kort tycker jag man kan köra på då det ger ett underläge bara det. hoppas TL runtom håller med o inte dödar händer (o ibland folks chanser) vid misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte kollat regelboken (e den klar?), men tycker man sällan ska förklara en hand död. vid misstag har ju killen gett ut information o det e straff i sig.

 

en rolig sitution på en av gdailys kryssningar. en kille har druckit lite mkt o höjer osett varje hand o skänker bort sina marker i ett fixed cashgame. en gång råkar han flippa upp korten efter han höjt före floppen, fina 93of sitter han med. han frågar om han får spela med korten öppna då han råkat visa dem o alla ler med riktiga dollargrin. han synar hela vägen iaf trots att det blir en del action från de pengahungriga spelarna runt om o på river träffar han hålstegedraget som han plocka upp på turn. killen efter visar surt sitt set i sjuor o börjar klaga vilt på att den andre fick spela sin hand o ville dödförklara den för att roffa åt sig potten på kanske 5-600kr.

TL tillkallas o det blir till slut en splitpott mellan setet o killen som var dyngrak.

 

sällan jag mår lite illa vid ett pokerbord (jag dealade), men jag sa till dyngraka killen att han borde gå o sova o sa även till TL att killen var för full för att spela o borde ledas ut.

 

 

inte helt relevant historia, men om ngn råkar visa ett kort tycker jag man kan köra på då det ger ett underläge bara det. hoppas TL runtom håller med o inte dödar händer (o ibland folks chanser) vid misstag.

 

Usch.. jag känner mig träffad.. var det fl 25-50 blinds?? :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...