Gå till innehåll

Hur viktigt tycker ni det är att skriva Player notes?


chievo85

Recommended Posts

hm, jag spelar oftast bara freerolls och med tanke på att man byter bord hela tiden är det svårt att hinna få ned nått, men oftast skriver jag in:

 

Vilka starthänder jag sett dom spela. altså för att bedömma om han är tight eller inte, aggresiv eller passiv, det är väll det jag skriver ner...hinner inte ens skriva ner det på halva bordet innan det är dags för byte av bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att fiskmarkera spelare är ett säkert sätt att förlora cash längre fram.

Spelar Man på mikronivå €1/2 tex så sitter en del och fiskar sig för att locka dig till högre nivåer och där kunna skinna dig på allt du äger och har.

Så att... fiskmarkeringar är inte av något värde, däremot håller jag med föregående talare att markera bra spelare (svårare att fejka), finns det för många sådana går man till ett annat bord och drar in kosingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är rätt onödigt med notes, om jag spelat mycket mot någon som utmärker sig på något sätt så bör jag komma i håg det.

Mot alla andra spelare än de som har en bevisat extrem tell eller spelstil så tror jag bara att notes kan skapa förvirring.

Sedan tappar man nog fokus på spelet om man ska försöka att fixa notes hela tiden på spelare som man ej spelat mot tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan tappar man nog fokus på spelet om man ska försöka att fixa notes hela tiden på spelare som man ej spelat mot tidigare.

Tycker det är tvärtom. Man tvingar sig själv till mer fokus om man gör (relevanta! man ska inte bara skriva för skrivandets skull..) notes. En bra sak för många är att ofta göra noteringar efter potter man själv inte är involverad i så risken att noteringen har att göra med resultatet är så liten som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som mest skriver upp hur jag tror dom andra uppfattar mig vid bordet ? Man märker efter ett tag hur synbenägna vissa spelare är med olika händer mot en och det kan göra stor skillnad.

 

Det har man ofta inte nytta av om man möter de senare, för man brukar väl mest möta fiskar? Men jag måste säg att det är en jättebra synpunkt av dig ändå, deras reads på dig är minst lika viktig för ditt spel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att fiskmarkera spelare är ett säkert sätt att förlora cash längre fram.

Spelar Man på mikronivå €1/2 tex så sitter en del och fiskar sig för att locka dig till högre nivåer och där kunna skinna dig på allt du äger och har.

 

Lol, en aning paranoid eller? ;)

Det låter inte som någon särskilt effektiv teknik och jag har aldrig hört talas om någon som använder den. Det lär finnas betydligt bättre och billigare sätt att se till att man möter fiskar (som dessutom blir kvar på nivån).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att fiskmarkera spelare är ett säkert sätt att förlora cash längre fram.

Spelar Man på mikronivå €1/2 tex så sitter en del och fiskar sig för att locka dig till högre nivåer och där kunna skinna dig på allt du äger och har.

 

Lol, en aning paranoid eller? ;)

Det låter inte som någon särskilt effektiv teknik och jag har aldrig hört talas om någon som använder den. Det lär finnas betydligt bättre och billigare sätt att se till att man möter fiskar (som dessutom blir kvar på nivån).

 

Haha... precis. Vem fan sitter o fiskar på 1/2 när det kryllar av fisk även på 5/10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar på partynätverket och nästan aldrig högre än $1/2 så det är sällan jag möter samma spelare gång på gång. Märker jag att en spelare vid bordet är kass brukar jag bara skriva något i stil med "LAG tomte" för att lägga märke till om han lämnar bordet (dålig på namn).

 

Annars händer det att jag lägger till ord som "vek", "aggressiv" eller varför inte "korkad jävla idiotsopa" efter att man blivit bad beatad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Hur lyckas man med en bra struktur på player notes:en? Ett exempel på struktur som jag börjar fundera på är den enligt nedan. Vad tror ni om det?

 

Nivå: Nybörjare

Spelstil: Oftast tight

SlowPlay: Ja

All-in kort: AA, KK, 1010

Övrigt: Spelar ibland blabla...

 

Är det något mer som kan vara bra att ha med i sina noteringar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag använder notes skriver jag om spelaren är bra eller dålig, eller möjligen något attribut till. Utförligare än så blir i mitt tycke rena gissningar om man inte spelar väldigt många händer och håller järnkoll på just den spelaren.

 

För det mesta lutar jag mig dock helt och hållet mot PT/PAHud och skiter i notes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar på partynätverket och nästan aldrig högre än $1/2 så det är sällan jag möter samma spelare gång på gång. Märker jag att en spelare vid bordet är kass brukar jag bara skriva något i stil med "LAG tomte" för att lägga märke till om han lämnar bordet (dålig på namn).

 

Annars händer det att jag lägger till ord som "vek", "aggressiv" eller varför inte "korkad jävla idiotsopa" efter att man blivit bad beatad.

 

på party 1/2 är väl 95% loosa och de som är aggressiva är de som är de bra fiskarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tacka vet jag PokerTracker och PA Hud. De ger säkra, utförliga och objektiva player notes

Visst säger dessa verktyg en heldel om motspelarna, men man ska också har klart försig att de kan ge missvisande siffror.

Att bara använda sig av PT/PO kan någon bli väldigt kostsamt då du inte får med hur dom aggerar i vissa situationer beroende på vad dom håller, t.ex. Överbettar rivern med luft, C/MR TPNK, etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att bara använda sig av PT/PO kan någon bli väldigt kostsamt då du inte får med hur dom aggerar i vissa situationer beroende på vad dom håller, t.ex. Överbettar rivern med luft, C/MR TPNK, etc.

Jag förstår vad du menar, men det kan också bli ganska dyrt om du så fort du ser en kille överbetta rivern med luft sätter en not på honom. PT-siffror kommer alltid med en kvalitetsstämpel i form av antal händer de baseras på. Det gör inte notes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...