Gå till innehåll

Lösa eller tighta 10 manna CG?


hervan

Recommended Posts

Jag har alltid tidigare letat efter cg med låg average pot, dvs oxå rätt så tighta cg. Fast av misstag kom ja in i ett löst cg idag, där det gick rätt bra. Så va föredrar ni?

 

Själv är ja tight innan flop och aggressiv efter om det nu spelar nån roll när man väljer bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tight och låg average pot?

Hmm ... Jag vill ha tvärtom och tror nog de flesta också vill ha det!

 

Är det ett löst bord ska man själv spela tight håva in potterna!

Är det hög average pott så betyder det att det är slaskigt och då är det bara vänta ut AA, KK eller någon annan fin hand ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tight spel med stora potter e väl ändå bäst? :?

 

Tight spel från DIN sida ja! Men Låt säga att du har:

A :spade: , K :spade:

Tight spel: Låt oss säga att du betar. 2/9 går med.

Löst spel: Samma som över fast 7/9 går med.

FLOP: 2 :spade: , Q :spade: , J :spade:

Där har du en flush. Hög sådan! Nöten för tillfället.

Tight spel: Du checkar, 1 höjer, 1 går med, du kontrahöjer. Nu lägger sig båda för att dem e för tighta för att spela med par/2par om du har en flush. Du vinner en struntpott.

Löst spel: 1 betar, 5 går med, du höjer, den första synar och så gör 3 av de andra.

TURN: 7 :diamond:

Ett ofarligt kort.

Tight spel: Du har redan vunnit och kommer inte ens att se detta superkort.

Löst spel: Du betar, osv. potten blir stor.

RIVER: 6 :diamond:

Orkar inte skriva mer. Det säger sig självt eller?

 

 

Nu när jag tänker efter så skulle jag kanske spelat annorlunda mot tighta spelare, typ synat istället för att raisa, så de andra får se turn. jaja! Jag har inte spelat mer än 2 veckor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tight spel med stora potter e väl ändå bäst? :?

 

Detta bordet är ju ett typiskt TAG-bord, och dessa innehåller oftast lite duktigare spelare. Visst, är du en duktig spelare så kan du säkert vinna pengar här också, men varför sitta vid ett bord där du har svårt för att få betalt av dina bra händer och där du kan bli utbluffad ibland när du har bästa handen, när du kan sitta vid ett bord där folk konstant betalar av dina bra händer och hela tiden ger dig frikort och/eller billiga syner med dina draghänder...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltid tidigare letat efter cg med låg average pot, dvs oxå rätt så tighta cg. Fast av misstag kom ja in i ett löst cg idag, där det gick rätt bra. Så va föredrar ni?

 

Själv är ja tight innan flop och aggressiv efter om det nu spelar nån roll när man väljer bord.

 

Nu läste jag lite mer noggrant :oops: , och ser att du skriver låg average pot, dvs oxå rätt så tighta. Men detta är inte samma sak. Ett bord med låg average pot kan bestå av ett gäng passiva synstationer som sitter och checkar och minibetar. Samtidigt kan ett bord med hög pottsajs vara fyllt av tighta aggressiva spelare som kämpar om varje pott. Pottsajsen säger alltså inget om spelarna är tighta eller lösa, bara om det är ett aggressivt eller passivt bord.

 

Vilken sajt spelar du på? På de flesta sajter ser man ju även hur många som är med till floppen, och inte bara pottsajs (Party undantaget).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tight spel från DIN sida ja! Men Låt säga att du har:

A :spade: , K :spade:

Tight spel: Låt oss säga att du betar. 2/9 går med.

Löst spel: Samma som över fast 7/9 går med.

FLOP: 2 :spade: , Q :spade: , J :spade:

Där har du en flush. Hög sådan! Nöten för tillfället.

Tight spel: Du checkar, 1 höjer, 1 går med, du kontrahöjer. Nu lägger sig båda för att dem e för tighta för att spela med par/2par om du har en flush. Du vinner en struntpott.

 

Inte skulle jag kontrahöja med nötfärgen på floppen....

Syna floppen. om ingen annan höjer på turn så höj lite där (ev. kontrahöja lite om någon annan höjer), och på river kan du sedan slå på en höjning till (eller kontrahöja om någon höjer före dig).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Löst/passivt

2. Löst/aggro

3. Tight/passivt

4. Tight/aggro

 

Så rankar iaf jag borden. Helst sitter jag vid #1, hamnar jag på #4 byter jag bord. När folk spelar sub-optimalt ska man oftast spela mer loose själv, iaf när de är för passiva, vid ett extremt aggressivt bort bör man istället tighta till sig preflop.

 

LAG bord kan vara mer lönsamma än LP bord men har också högre varians.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Löst/passivt

2. Löst/aggro

3. Tight/passivt

4. Tight/aggro

 

Så rankar iaf jag borden. Helst sitter jag vid #1, hamnar jag på #4 byter jag bord. När folk spelar sub-optimalt ska man oftast spela mer loose själv, iaf när de är för passiva, vid ett extremt aggressivt bort bör man istället tighta till sig preflop.

 

LAG bord kan vara mer lönsamma än LP bord men har också högre varians.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror egentligen att jag sitter vid alternativet som du nämnde, löst passivt. Dvs, mycket syner och minibetar, pga den låga average potten. Jag tror själv efter att ha testat både hög average & låg average så sitter ja trots allt rätt på låg average.

 

Jag spelar förresten 12-25 cent på pacificpoker & Bet24

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...