stenarn Postad 21 Januari , 2006 Rapport Share Postad 21 Januari , 2006 Vad kör ni för struktur på era 7 card stud tours? ante, bring-in, startmarker osv Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltenkelt Postad 22 Januari , 2006 Rapport Share Postad 22 Januari , 2006 ja, den ligger väl någonstans... Det jag kommer ihåg var att stigningen på antar och bring-in var väldigt långsam. Dock så körde vi potlimit, så det smällde på ändå. Om ni ska köra fixed så kan ni alltid inspireras av http://www.worldseriesofpoker.com . UPS har bara kört renodlad 7-stud en gång, så så stor erfarenhet har vi inte... /heltenkelt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Keno Postad 22 Januari , 2006 Rapport Share Postad 22 Januari , 2006 Fixed limit är djävulens redskap! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pem Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Fixed limit är djävulens redskap! Jag håller med när det gäller t.ex. texas hold'em, men inte när det gäller just 7cs. 7cs är ett "dragspel" som blir konstigt när man inte kör fixed. Vi körde ju PL på höstens 7cs-turnering, och det blev alldeles för tight och konstigt spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ving Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 7cs är klart roligast när man lirar fixed. Det är ju fyra stycken satsningsrundor vilket gör att pot limit i princip innebär att man är all in vid show down om man inte har väldigt djupa stackar. Lirar man fixed limit blir det roligare för alla då man kan vara med och slaska i var och varannan pot. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Keno Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Nej, i 7cs och 7cs hi/lo så lämpar sig fixed bättre som spel, men jag håller ändå fast vid att det är djävulens redskap! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stenarn Postad 23 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 är jag blind eller bara dum? har letat på http://www.worldseriesofpoker.com efter turneringsstruktur förut men inte fan har jag hittat Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stenarn Postad 23 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Tycker ni borde köra min hemmamekade OST-tour OST TOUR Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lodbrok Postad 24 Januari , 2006 Rapport Share Postad 24 Januari , 2006 PL 7-stud och 7-stud hilo är livet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lodbrok Postad 24 Januari , 2006 Rapport Share Postad 24 Januari , 2006 i år ska vi förövrigt ha en turnering i bitch/hoe som är PL7-stud/PL 7-studhilo och båda spelen med Q som vilt kort (om det är dolt räknas det som vilket kort man vill, men bara som ett kort dvs det kan inte vara olika kort för hög och låg) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltenkelt Postad 24 Januari , 2006 Rapport Share Postad 24 Januari , 2006 ... o där tog jag över schemaläggningen totalt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Keno Postad 24 Januari , 2006 Rapport Share Postad 24 Januari , 2006 i år ska vi förövrigt ha en turnering i bitch/hoe som är PL7-stud/PL 7-studhilo och båda spelen med Q som vilt kort (om det är dolt räknas det som vilket kort man vill, men bara som ett kort dvs det kan inte vara olika kort för hög och låg) I hoe är det enbart, jag upprepar, enbart skills! PS. BK kommer man få ett medlemskort från UPS så att man kan åka landet runt och slaska? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltenkelt Postad 24 Januari , 2006 Rapport Share Postad 24 Januari , 2006 i år ska vi förövrigt ha en turnering i bitch/hoe som är PL7-stud/PL 7-studhilo och båda spelen med Q som vilt kort (om det är dolt räknas det som vilket kort man vill, men bara som ett kort dvs det kan inte vara olika kort för hög och låg) I hoe är det enbart, jag upprepar, enbart skills! PS. BK kommer man få ett medlemskort från UPS så att man kan åka landet runt och slaska? Ja... säger SVEPOF... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltenkelt Postad 24 Januari , 2006 Rapport Share Postad 24 Januari , 2006 eller... du får ett SVEPOF-medlemskapskort... inte UPS-kort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fritteman Postad 25 Januari , 2006 Rapport Share Postad 25 Januari , 2006 i år ska vi förövrigt ha en turnering i bitch/hoe som är PL7-stud/PL 7-studhilo och båda spelen med Q som vilt kort (om det är dolt räknas det som vilket kort man vill, men bara som ett kort dvs det kan inte vara olika kort för hög och låg) Det är ju viktigt att säga att om Q kommer som ett öppet kort så tas alla händer in och de spelare som var ihanden antar igen och spelar en ny hand (detta med bibehållen pott från handen då Q fanns på bordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts