Gå till innehåll

Seven Card Stud Tour


Recommended Posts

ja, den ligger väl någonstans...

Det jag kommer ihåg var att stigningen på antar och bring-in var väldigt långsam. Dock så körde vi potlimit, så det smällde på ändå.

 

Om ni ska köra fixed så kan ni alltid inspireras av http://www.worldseriesofpoker.com .

 

UPS har bara kört renodlad 7-stud en gång, så så stor erfarenhet har vi inte...

 

/heltenkelt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixed limit är djävulens redskap! :evil:

 

Jag håller med när det gäller t.ex. texas hold'em, men inte när det gäller just 7cs.

7cs är ett "dragspel" ;) som blir konstigt när man inte kör fixed. Vi körde ju PL på

höstens 7cs-turnering, och det blev alldeles för tight och konstigt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7cs är klart roligast när man lirar fixed. Det är ju fyra stycken satsningsrundor vilket gör att pot limit i princip innebär att man är all in vid show down om man inte har väldigt djupa stackar. Lirar man fixed limit blir det roligare för alla då man kan vara med och slaska i var och varannan pot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i år ska vi förövrigt ha en turnering i bitch/hoe som är PL7-stud/PL 7-studhilo och båda spelen med :spade: Q som vilt kort (om det är dolt räknas det som vilket kort man vill, men bara som ett kort dvs det kan inte vara olika kort för hög och låg)

 

I hoe är det enbart, jag upprepar, enbart skills!

 

PS. BK kommer man få ett medlemskort från UPS så att man kan åka landet runt och slaska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i år ska vi förövrigt ha en turnering i bitch/hoe som är PL7-stud/PL 7-studhilo och båda spelen med :spade: Q som vilt kort (om det är dolt räknas det som vilket kort man vill, men bara som ett kort dvs det kan inte vara olika kort för hög och låg)

 

I hoe är det enbart, jag upprepar, enbart skills!

 

PS. BK kommer man få ett medlemskort från UPS så att man kan åka landet runt och slaska?

 

Ja... säger SVEPOF...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i år ska vi förövrigt ha en turnering i bitch/hoe som är PL7-stud/PL 7-studhilo och båda spelen med :spade: Q som vilt kort (om det är dolt räknas det som vilket kort man vill, men bara som ett kort dvs det kan inte vara olika kort för hög och låg)

 

Det är ju viktigt att säga att om :spade: Q kommer som ett öppet kort så tas alla händer in och de spelare som var ihanden antar igen och spelar en ny hand (detta med bibehållen pott från handen då :spade: Q fanns på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...