Gå till innehåll

FreeAgentFrog antar Gigabet utmaningen


FreeAgentFrog

Recommended Posts

Dagens filosofi: Varför är pringelsrör gjorda så att enbart anorektiska tjejer kan plocka upp de annars så utsökta chipsen utan att samtidigt hälla ut minst en MILARD smulor??

 

Proffs öppnar upp röret, häller ut smulorna i närmsta papperskorg och häller sedan ut chipsen.

 

Se även filmen Clerks för att få en inblick i vad som kan inträffa.

 

"Sometimes you have to let those hard to reach chips go my friend".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda händerna rätt spelade.

 

Jag vet att AK handen e rätt spelad, men bör man justera något, höja mindre/mer preflop? checkraise pre? eller är det bara att folda på floppen?

 

Du höjer för mycket preflopp. Man behöver inte höja med mer än 3-4 BB - oavsett med vilken hand du går in med.

 

AK är dessutom en hand med stor varians och är dålig om man inte träffar på floppen så det är naturligt att man förlorar med den handen då man missar floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens filosofi: Varför är pringelsrör gjorda så att enbart anorektiska tjejer kan plocka upp de annars så utsökta chipsen utan att samtidigt hälla ut minst en MILARD smulor??

Det är ju bara väldigt funktionell design. På det här sättet ser man till att chipsen i första hand fördelas till de som har mest nytta av dem, dvs anorektikerna och barn, snarare än de med stora, tjocka armar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda händerna rätt spelade.

 

Jag vet att AK handen e rätt spelad, men bör man justera något, höja mindre/mer preflop? checkraise pre? eller är det bara att folda på floppen?

 

Du höjer för mycket preflopp. Man behöver inte höja med mer än 3-4 BB - oavsett med vilken hand du går in med.

 

AK är dessutom en hand med stor varians och är dålig om man inte träffar på floppen så det är naturligt att man förlorar med den handen då man missar floppen.

 

Lol du skojar va?

 

Hade du höjt till 45 där hade jag synat med tokmycket händer i position bakom dig. 100 är perfekt att höja till där. Ge inte folk odds att syna med sämre händer. Tvinga dem till beslut som är -EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda händerna rätt spelade.

 

Jag vet att AK handen e rätt spelad, men bör man justera något, höja mindre/mer preflop? checkraise pre? eller är det bara att folda på floppen?

 

Du höjer för mycket preflopp. Man behöver inte höja med mer än 3-4 BB - oavsett med vilken hand du går in med.

 

AK är dessutom en hand med stor varians och är dålig om man inte träffar på floppen så det är naturligt att man förlorar med den handen då man missar floppen.

 

Lol du skojar va?

 

Hade du höjt till 45 där hade jag synat med tokmycket händer i position bakom dig. 100 är perfekt att höja till där. Ge inte folk odds att syna med sämre händer. Tvinga dem till beslut som är -EV.

 

 

Att syna med tokmycket händer är EV-.

 

Fiskarna vet bara inte om det så de synar med skräp - det gör att man vinner mer när man träffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har fel. Det handlar om att överleva i SNGs och att plocka upp lite potter i början för att ha en liten edge vid bubblan.

 

Att spela 4-5 pers i en och samma pott är självmord. Du vill spela mot en motståndare och ha ett bra humm om vilken hand han har.

 

Att jag synar en höjning till 45 är för att jag säker på att det kommer bli en pott med 4-5 pers. Då vill jag inte ha AK, jag vill ha en suited connector eller lågt par. Är väldigt säker på att det lönar sig i turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...