Gå till innehåll

Chandarian 06, Krigar på 5/10 NL!


Chandarian

Recommended Posts

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du måste väl körpa i dig en hel del på de här marginella synerna jag ser överallt? Posta gärna lite misreads istället för att försöka hjälteförklara dig själv! :)

Jag har postat en HH så vart fan ser du marginella syner överallt?

Och du xxx din gula lilla 0.1/0.2 spelare kan jättegärna slippa skriva något i min dagbok istället för idiotkommentarer.

Här har du en kul misread förresten:

Satte honom på TT eller QQ

 

Seat 1: Nima3000 [ JC,JH ] ($1,720.50 in chips)

Seat 5: stvv1 ($1,960.75 in chips)

Seat 8: FA-Q 72 ($2,624.75 in chips)

Seat 10: lWizKidl ($5,739.50 in chips)

ANTES/BLINDS

lWizKidl posts blind ($10), Nima3000 posts blind ($20).

 

PRE-FLOP

stvv1 folds, FA-Q 72 folds, lWizKidl bets $60, Nima3000 calls $50.

 

FLOP [board cards 2H,7S,5D ]

lWizKidl bets $100, Nima3000 bets $250, lWizKidl calls $150.

 

TURN [board cards 2H,7S,5D,10D ]

lWizKidl checks, Nima3000 checks.

 

RIVER [board cards 2H,7S,5D,10D,JD ]

lWizKidl bets $650, Nima3000 bets $1,400.50 and is all-in, lWizKidl calls $750.50.

 

SHOWDOWN

Nima3000 shows [ JC,JH ]

lWizKidl shows [ 6D,7D ]

lWizKidl wins $3,439.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en trist utdragning.

Tycker det är en ganska dålig semibluff av honom då han vet att jag är tight och han vet att jag ser honom som tiltad och ganska loose men men ibland har man väl tur.

 

 

Seat 1: B2BULLETS ($2,030.50 in chips)

Seat 9: StackHead ($1,093.80 in chips)

Seat 10: Nima3000 [ JS,QC ] ($2,155.25 in chips)

ANTES/BLINDS

StackHead posts blind ($5), Nima3000 posts blind ($10).

 

PRE-FLOP

B2BULLETS folds, StackHead bets $35, Nima3000 calls $30.

 

FLOP [board cards 7D,QS,4C ]

StackHead bets $55, Nima3000 calls $55.

 

TURN [board cards 7D,QS,4C,JC ]

StackHead bets $120, Nima3000 bets $350, StackHead bets $878.80 and is all-in, Nima3000 bets $1,297.60.

 

RIVER [board cards 7D,QS,4C,JC,AH ]

 

SHOWDOWN

Nima3000 shows [ JS,QC ]

StackHead shows [ 10C,KH ]

StackHead wins $2,185.60, Nima3000 wins $648.80.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syftade även på din förra dagbok, men visst. Självklart är det roligast att posta för det första de mest intressanta HH:sen med svåra beslut och få hjälp på dem, och i andra hand de som man har vunnit monsterpotter på, sa dock bara att du borde variera med lite beats och misreads, jag sa det dock på ett mindre trevligt sätt. Så tråkigt att se dagboker utvecklas till en enda lång ordfight så det här avslutas här och nu, fortsätt med din annars trevliga dagbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du xxx din gula lilla 0.1/0.2 spelare kan jättegärna slippa skriva något i min dagbok istället för idiotkommentarer.

Lol?

 

[pointing out fact]Med "alla marginella syner" syftade han förmodligen på att du skrev dagbok ett tag under 2K5också.[/pointing out fact]

 

Satte honom på TT eller QQ.

Varför just QQ/TT och inte andra par? Passivt att checak turn i position tycker jag då du ändå lär få betala en del på river mot QQ/TT. Ofta lär du ändå kunna checka ner river gratis (mot det mesta utom TT?) om du betar turn så varför turncheck?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

[pointing out fact]Med "alla marginella syner" syftade han förmodligen på att du skrev dagbok ett tag under 2K5också.[/pointing out fact]

 

Satte honom på TT eller QQ.

Varför just QQ/TT och inte andra par? Passivt att checak turn i position tycker jag då du ändå lär få betala en del på river mot QQ/TT. Ofta lär du ändå kunna checka ner river gratis (mot det mesta utom TT?) om du betar turn så varför turncheck?

 

Det var på rivern jag hade den slutgiltiga readen att han hade QQ (KK, AA också kanske) eller TT.

På flop satte jag honom på allt mellan 77-AA

Tror du jag kan checka ner river gratis mot QQ-AA?

Självklart att det är passivt att checka i position men det har flera syften.

Ett, att induca en bluff från 88-99 eller eventuellt TP på senare gator, han skjuter antagligen ett skott på river oavsett vad som kommer då denna spelare är väldigt aggressiv.

Två, turn kändes inte så superfarligt då kortet inte connecta med flop på nästan något sätt och det var inget överkort.

Tre, jag vill hålla potten hyfsat liten om han nu har set eller överpar, han släpper knappast par+flushdraw mot något annat än ett stort överbet (typ all in), och om jag ställer in får jag endast syn av en bättre hand då han vet att jag är hyfsat tight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syftade även på din förra dagbok, men visst. Självklart är det roligast att posta för det första de mest intressanta H

H:sen med svåra beslut och få hjälp på dem, och i andra hand de som man har vunnit monsterpotter på, sa dock bara att du borde variera med lite beats och misreads, jag sa det dock på ett mindre trevligt sätt. Så tråkigt att se dagboker utvecklas till en enda lång ordfight så det här avslutas här och nu, fortsätt med din annars trevliga dagbok.

 

Jag har postat många bra syner och laydowns jag har gjort imho. Men även en del bad beats, oftast så postar jag bra spel dom dagarna det har gått bra och de dagarna de har gått dåligt så kommer beatsen.

De dagar det har gått bra finns det inga riktiga misreads i stora potter eller stora utdragningar och därför har det gått bra, vet inte hur intressant det är för er att läsa en ohöjd pot mellan BB och SB (jag) där jag synar ett riverbet på andrapar mot hans toppar när det har varit 0 action på flop och turn.

När ska du vara med och spela live då med 5k upplägg?

Säg till om du vill vara dealer någon gång, dealersen får bra betalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt bra har de tre senaste dagarna varit. Om man tar bort ordet bra och ersätter det med dålig vill säga.

-6233$ :D

Bara att ta nya tag, var och köpte Dead or Alive 4 till Xbox 360n nu så jag hoppas kunna få ut lite aggressioner där :D

Ska grinda lite 5/10 inatt för att få upp självförtroendet igen.

Ska även prova att spela på Crypto idag, kanske kan vara skönt med lite variation.

 

BR:47.341$ - 6 233$ = 41 108$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var på rivern jag hade den slutgiltiga readen att han hade QQ (KK, AA också kanske) eller TT.

På flop satte jag honom på allt mellan 77-AA

Tror du jag kan checka ner river gratis mot QQ-AA?

Nu har jag såklart inte den blekaste aning om vad det är för sorts lirare men ja, varför inte? Han synar ditt omslag på flopp och check turn till dig. Mitt livs erfarenheter av shorthanded 10/20 grundar sig förstås bara på 3 rejält tiltade varv men är det ett så vanligt spel att bet-syna flopp och check-raisa turn med överpar här?

 

Spontant tycker jag det verkar vara ett riktigt dåligt spel av honom om han slår om på turn/donkbetar river med "bara" ett överpar. Antingen har du ju tvåpar/set eller ett marginellt par, slår han om får han oftast bara syn av bättre händer medans han skrämmer bort de händer som du annars kan tänkas bluffstabba hela vägen på.

 

Känner att jag tappat tråden rejält nu och helt glömt bort vad jag skulle skriva, så jag lämnar det där. Sensmoral: Ja, jag gissar på att du kan checka ner river gratis mot AA-QQ då det rimligen är både dumt och riskabelt av honom att försöka valuebeta den ur position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var på rivern jag hade den slutgiltiga readen att han hade QQ (KK, AA också kanske) eller TT.

På flop satte jag honom på allt mellan 77-AA

Tror du jag kan checka ner river gratis mot QQ-AA?

Nu har jag såklart inte den blekaste aning om vad det är för sorts lirare men ja, varför inte? Han synar ditt omslag på flopp och check turn till dig. Mitt livs erfarenheter av shorthanded 10/20 grundar sig förstås bara på 3 rejält tiltade varv men är det ett så vanligt spel att bet-syna flopp och check-raisa turn med överpar här?

 

Spontant tycker jag det verkar vara ett riktigt dåligt spel av honom om han slår om på turn/donkbetar river med "bara" ett överpar. Antingen har du ju tvåpar/set eller ett marginellt par, slår han om får han oftast bara syn av bättre händer medans han skrämmer bort de händer som du annars kan tänkas bluffstabba hela vägen på.

 

Känner att jag tappat tråden rejält nu och helt glömt bort vad jag skulle skriva, så jag lämnar det där. Sensmoral: Ja, jag gissar på att du kan checka ner river gratis mot AA-QQ då det rimligen är både dumt och riskabelt av honom att försöka valuebeta den ur position.

 

Bra teori Gustav, som sagt så var det en misread av mig då jag precis hade blivit utdragen på det andra bordet (runner runner stegen som jag har postat). Jag tycker helt klart inte att jag spelade handen perfekt, dock så är det flera steg du har glömt. När jag slår om på flop tänker han antagligen något i stil med: Jag höjde preflop ur position och visade styrka, en tight spelare synade mig, flop kommer rag rag rag, jag betar, tight spelare slår om för att han ej tror att min hand kan ha passat på denna flop därför är han på en bluff eller så har denne tighta spelare min hand slagen och då får jag bra implicita odds för att dra ut.

En check på turn visar som sagt att jag bluffa flop oftast.

Tyvärr så var det ett otroligt jobbigt riverkort. Jag hade förlorat potten i 98 av 100 fall ändå med den rivern. Så du menar att det är ett bättre spel att beta nära pot på en turn som är ganska ofarlig i de flesta fall och ha 2/3 av stacken commitad inför rivern?

Enda gången han skulle folda turn är om jag ställde in som sagt och då får jag endast syn av bättre händer.

Och varför skulle han ej donkbeta rivern med "bara" ett överpar? Vad ska han sätta mig på? T7? J7? JT? Knappast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch, en massa kluriga motargument hela tiden. Trodde andras dagböcker var en frizon vad gäller motfrågor, man vänder sig dit för att dissa andras spel och förklara hur bra och korrekt man själv hade spelat händerna. Men ska du ändå envisas med att föra en vettig och givande diskussion så ska jag inte vara sämre än att jag försöker. :)

 

Kollade lite på handen igen och turnbeslutet är nog ganska marginellt egentligen. Jag kan göra det enkelt för mig själv och använda pokerforums standardutväg; "det beror på vad man har för read på fi".

 

Skämt åsido, man måste ju anta att man leder med stor sannolikhet så alternativet till bet är ju att checka och syna en riverbluff (förhoppningsvis). Är han aggressiv som du säger så är ju det helt klart okej alternativ. Själv skulle jag nog beta ut runt $400 här, 2/3 pott. Det blir svårt att sätta honom på några drag så med 2/3 pott behåller man initiativet samtidigt som man ger lägre par såsom 99-88 samt A7 etc. svåra beslut. Får man omslag all in (mkt möjligt att han gjort det här) så har man ju dock ett jäkligt svårt beslut med $1000 kvar i stacken.

 

Varför han ej skulle donkbeta rivern? Ja, man kan ju aldrig säga att han inte kan göra det. Vill motståndarna så kan de ju spela på oändligt många vis på varje gata men jag tycker bara inte det känns som en logisk följd att bet-syna flopp, check-syna turn samt beta rakt ut på river med ett överpar. Det normala med ett högt överpar måste ju vara att agga från första början när brädan ser som minst skräckinjagande ut. Men men, för oss lekmän ser ju spelen konstigare och konstigare ut ju längre upp man kommer. Vet inte hur "galet" det är på 10/20 men när man läser handhistoriker från railbirdare på 50/100 och uppåt vet man ju inte riktigt vad man ska tro.

 

Jag gör det återigen enkelt för mig och vänder på steken; varför skulle han donkbeta river med överpar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men men, för oss lekmän ser ju spelen konstigare och konstigare ut ju längre upp man kommer. Vet inte hur "galet" det är på 10/20 men när man läser handhistoriker från railbirdare på 50/100 och uppåt vet man ju inte riktigt vad man ska tro.

 

Jag gör det återigen enkelt för mig och vänder på steken; varför skulle han donkbeta river med överpar?

 

Jag är som sagt väldigt färsk på 10/20 men jag måste få säga att spelet skiljer sig OTROLIGT mkt t.o.m från 5/10. Det är högre klass på det av flera olika anledningar, och som sagt mycket mer galet spel. Det går inte ens att jämföra med 2/4 osv. Men som sagt, jag är färsking på 10/20.

 

Då jag känner denna spelare lite grann så ser jag flera anledningar till att han skulle donkbeta rivern.

Han har en image att sno många potter på bordet, han kanske sätter mig på bluff, kanske sätter han mig på en marginell hand och vet med största sannolikhet att han har mig slagen. Oftast iom min turncheck så betar han pot på rivern då jag höjde flop och checka turn och jag tror inte han sätter mig på set eller tvåpar eller stege med den brädan, så mot ett starkt riverbet foldar jag kanske "bara" en sjua eller överpar där.

Så jag ser många anledningar till att han skulle donkbeta river med eller utan överpar.

Men som sagt, jag tror att det är ganska svårt att undvika att hela stacken åker in mot denna superaggro spelare oavsett om det är på turn eller river. Nu hade jag superotur så att vi båda klnka våra moneycards på rivern men det är sånt man får betala av känns det som. Inget att hänga läpp för! Pengar kommer och pengar går =)

Men tack för en givande diskussion min vän!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turnchecken är ganska given. Chandarian har slagit om på en nästan död bräda och fått syn mot en som jag förstår ganska tight preflopraiser. Man får vara bra jävla järndöd för att checkraisa turn med överpar på den här brädan, så mycket kan jag säga. Det är ett fullständigt rimligt spel att checka turn med AA/KK/QQ här, vad fan kan chandarian ha liksom? Som han själv säger, antingen är det bluff eller stål, eller i vissa fall ett svagare överpar/en sjua, även om det normala spelet med en sjua är att syna, och 88/99/TT är det också mycket vanligare att kallsyna flopen med. Hursomhelst, när det går check-check på turn står det ganska klart för fi var chandarian står;han har inte stål. Vad händer sen på rivern? Ja, vad tror fi egentligen? Jo, att chandarian förmodligen slagit om med ett svagt överpar, säg 88-99 i det här fallet, eller att han är helt tom. Betar han ut AA/KK/QQ här? Mycket tveksamt, vad ska han få syn av? 88-99 vet chan inte står i samma sekund som fi synar omslaget på flopen; det gör han inte tom. Således försvinner hela momentet att han försöker sno poten på river med en oträffad AK/AQ. Då återstår stål eller tom för chan om fi tänker, och inte heller då vinner han på att beta ut sitt överpar. Det enda skälet till att beta ut ett överpar på rivern är ju för att få syn av en sämre hand, och de flesta sämre händer slår ju bara en bluff, och när fi synat ett omslag på en död ragbräda ur position är han inte tom. Således får han ett omslag om han är uppe mot stål, och en pass om chan puffat på flopen. Då återstår att checksyna för att fånga en bluff, eller tom checkfolda om det känns rätt. Således tror jag att QQ inte är en rimlig hand att beta ut med här, men däremot håller jag med om att det enda logiska fi kan ha här är TT egentligen, och därför tycker jag Chandarian faktiskt spelar poten helt rätt. Fi kan nämligen mycket väl ha velat checkraisa allin med TT om nu chandarian setat/tvåparat-flopen. Det här är vad som händer om man slår om en död flop och får syn; hela grejen med att folk bluffar oträffat med AK/AQ på river/betar hela vägen existerar inte längre, således försvinner det rimliga i att han ska kunna beta ut river och få syn av en sjua tex. Och tja, är han nu såpass dålig så han potar river med AA/KK/QQ så är det ju förstås givet att chan trycker in där med. Tycker personligen att chandarian, på turn och framåt, spelade helt korrekt. Enda jag är skeptisk till är omslag på flopen, personligen synar jag mycket oftare i det läget än slår om, delvis för att det inte finns några drag, och delvis för att jag vill ge folk chansen att ösa på både en second och en third barrel-bluff oträffat. Visst, det blir svåra beslut, men de är jävligt lukrativa när du blir duktig på dem. Med ett omslag håller man dock poten liten genom att man nästan alltid lyckas få check check på turn, och man slipper betala av riverbeten väldigt ofta, så spelet i sig är inte dåligt; jag föredrar helt enkelt syn bara för att jag inte vill definiera min hand som stål eller bluff, och ja det är faktiskt ingen skillnad på att slå om med en sjua eller med en bluff egentligen; får du syn är du slagen vilket som. Återigen, utifrån det flopspel som gjordes hade jag spelat identiskt och förutsatt att jag hade fått se TT merparten av händeran här. Utöver denna hand finns egentligen 34dd, 46dd och 68dd som skulle kunnat spelas på samma sätt, där framförallt 34dd men även 46dd är händer som de flesta kastar även 4-handat, åtminstone 34dd är det. 68dd är dock fullt rimligt.

 

Håller helt klart med det mesta du säger här, och det är självklart att 86dd är fullt rimligt men iom hans preflop raise ur pos så hade jag svårt för att sätta honom på den handen. Han är annars en ganska tight pf raisare men hyfsat lösaggro postflop.

Mycket bra teori överlag Nebbis! TAck!

 

Till helgen ska jag till Uddevalla med några kompisar och spela på MOJJEs klubb! 4klovern.se

3000kr freezeout, blir kul att det kommer lite fler folk från forumet :)

Någon som läser denna dagbok som ska dit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...
Fy fan era weaktajjta jävlar! HUr ska man hitta fold på en coinflip där?? Hålkörven o färgdrag=syyyyyyyyyn samt investerad. Ok klart kille 3 kan sitta på ett färgdrag en gång på 100, men det är väl därför man har bankrulle. Given syn grabben, speciellt om du har aggroimage. Well played....keep up the good work :twisted:

 

 

Faktum är att han har inte bankrulle för att spela 10 20 så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Nima!

 

Det var mig du mötte HU på 12$k garanterade igår. MoonBoy hette jag. Ville bara tacka dig för en bra match! Min chatt var nämligen avstängd så kunde inte skriva ngt.

 

Lycka till i fortsättningen!

 

//Myt4z

 

Ahh! Det är min vän Christian som lirar på mitt Prima konto och är stakad av mig. Så Mr.Nima är inte jag på prima.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan era weaktajjta jävlar! HUr ska man hitta fold på en coinflip där?? Hålkörven o färgdrag=syyyyyyyyyn samt investerad. Ok klart kille 3 kan sitta på ett färgdrag en gång på 100, men det är väl därför man har bankrulle. Given syn grabben, speciellt om du har aggroimage. Well played....keep up the good work :twisted:

 

 

Faktum är att han har inte bankrulle för att spela 10 20 så...

 

Jag har inte i närheten av BR man ska ha för 10/20 så. Men nu slutade jag lira 10/20 efter alla påtryckningar om BR krav så nu är det 5/10 igen =)

 

Börjar skriva dagbok när jag är uppe på 10/20 igen.

Förstått att man behöver runt 100-120k

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Nima!

 

Det var mig du mötte HU på 12$k garanterade igår. MoonBoy hette jag. Ville bara tacka dig för en bra match! Min chatt var nämligen avstängd så kunde inte skriva ngt.

 

Lycka till i fortsättningen!

 

//Myt4z

 

 

 

Det var mej du drog ut 3 raka gånger i HU'n!

Har Stake av min gode vän Nima o spelar under Nicket: Mr_Nima

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan era weaktajjta jävlar! HUr ska man hitta fold på en coinflip där?? Hålkörven o färgdrag=syyyyyyyyyn samt investerad. Ok klart kille 3 kan sitta på ett färgdrag en gång på 100, men det är väl därför man har bankrulle. Given syn grabben, speciellt om du har aggroimage. Well played....keep up the good work :twisted:

 

 

Faktum är att han har inte bankrulle för att spela 10 20 så...

 

Jag har inte i närheten av BR man ska ha för 10/20 så. Men nu slutade jag lira 10/20 efter alla påtryckningar om BR krav så nu är det 5/10 igen =)

 

Börjar skriva dagbok när jag är uppe på 10/20 igen.

Förstått att man behöver runt 100-120k

 

 

Låter väldigt bra! Weoeoeo klokt beslut om pokerspelet skall hålla i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Nima!

 

Det var mig du mötte HU på 12$k garanterade igår. MoonBoy hette jag. Ville bara tacka dig för en bra match! Min chatt var nämligen avstängd så kunde inte skriva ngt.

 

Lycka till i fortsättningen!

 

//Myt4z

 

 

 

Det var mej du drog ut 3 raka gånger i HU'n!

Har Stake av min gode vän Nima o spelar under Nicket: Mr_Nima

 

Det var super äckligt faktiskt! Det håller jag med om!

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Sådär.

Det var inte igår man skrev här. Men mest för att jag inte spelade mycket i februari då jag hamnade i en torskstreak.

I Mars körde jag tournament bootcamp med ganska goda resultat, bl.a 3 back to back finalbord på Eurobets 300$ söndagsturnering.

Nu i april har jag börjat grinda igen. Har haft två riktigt bra veckor.

Hoppas det kan fortsätta så.

Mina mål på förstasidan kvarstår.

Däremot har jag tagit ut en del från BRn för att bekosta mitt rl.

 

Under Mars månad vann jag ca $16k på MTTs och tog i stort sett ut allt.

Hittills i April har jag gått +$28k men plockat ut 19k$. Resterande 9k$ winnings har gått till BRn.

 

Jag har nu 45 000$ exakt på dollarn avsatt för poker på diverse pokersiter och Neteller.

 

Mitt mål är att innan Juli-Aug ha 75 000$ för att kunna ha 10/20 som min "standardnivå" men självklart kommer jag fortfarande att spela 5/10 om jag ej hittar några 10/20 bord med bra värde i.

 

Sen jag sist skrev har jag även börjat staka två polare varav en av dom sitter och "pokerlanar" med mig i stort sett varje dag och utvecklas väldigt snabbt. Så om ni ser Mr_Nima på prima spelande på 0.5/1 borden osv är det ej jag :)

Deras vinster kommer ej att adderas till min BR utan kommer att tas ut för att bekosta mitt dyra rl =)

 

Jag ska börja med att posta en hel del HH's från den senaste veckan. Dags att rota i PT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH nr1. Lite klurigt, känns som stål eller tom. FI är väldigt lösaggro. Gillar att bluffa men titt som tätt har han stål.

 

 

Seat 1: HighOffLife ($1,231.00 in chips)

Seat 2: snoopaloop31 ($919.00 in chips)

Seat 3: johnjohn100 ($1,237.80 in chips)

Seat 4: Nima3000 [ AD,JD ] ($2,749.30 in chips)

Seat 6: mondo melvin ($404.20 in chips)

Seat 10: niller11 ($862.30 in chips)

ANTES/BLINDS

mondo melvin posts blind ($5), niller11 posts blind ($10).

 

PRE-FLOP

HighOffLife calls $10, snoopaloop31 folds, johnjohn100 calls $10, Nima3000 bets $50, mondo melvin folds, niller11 folds, HighOffLife folds, johnjohn100 calls $40.

 

FLOP [board cards JS,2H,10D ]

johnjohn100 checks, Nima3000 bets $111, johnjohn100 calls $111.

 

TURN [board cards JS,2H,10D,QS ]

johnjohn100 checks, Nima3000 checks.

 

RIVER [board cards JS,2H,10D,QS,6S ]

johnjohn100 bets $250, Nima3000 calls $250.

 

SHOWDOWN

johnjohn100 shows [ KS,2C ]

Nima3000 shows [ AD,JD ]

Nima3000 wins $844.

 

HHnr2 är från 3/6. Fi är ganska solid. Men jag får för svårt att lägga min hand fisk som jag är.

 

Seat 1: larson19 ($812.50 in chips)

Seat 2: KABULY ($186.50 in chips)

Seat 4: Nima3000 [ JC,8C ] ($528.10 in chips)

Seat 7: preflop_x ($731.00 in chips)

Seat 8: ajb3387 ($446.50 in chips)

ANTES/BLINDS

KABULY posts blind ($3), Nima3000 posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

preflop_x calls $6, ajb3387 folds, larson19 calls $6, KABULY calls $3, Nima3000 checks.

 

FLOP [board cards 5C,8D,3D ]

KABULY bets $6, Nima3000 bets $25, preflop_x calls $25, larson19 folds, KABULY calls $19.

 

TURN [board cards 5C,8D,3D,QC ]

KABULY checks, Nima3000 bets $65, preflop_x bets $220, KABULY folds, Nima3000 bets $432.10 and is all-in, preflop_x bets $480 and is all-in.

 

RIVER [board cards 5C,8D,3D,QC,JS ]

 

SHOWDOWN

preflop_x shows [ 8H,8S ]

Nima3000 shows [ JC,8C ]

preflop_x wins $1,293.10.

 

HHnr3 är mot johnjohn100. Han fortsätter att bluffa bort sina chips

 

Seat 1: HighOffLife ($1,036.50 in chips)

Seat 2: squeeze1st ($338.00 in chips)

Seat 3: johnjohn100 ($2,474.20 in chips)

Seat 4: Nima3000 [ AD,10D ] ($1,649.80 in chips)

Seat 10: niller11 ($394.40 in chips)

ANTES/BLINDS

HighOffLife posts blind ($5), squeeze1st posts blind ($10).

 

PRE-FLOP

johnjohn100 bets $34, Nima3000 bets $115, niller11 folds, HighOffLife folds, squeeze1st folds, johnjohn100 calls $81.

 

FLOP [board cards 5S,JC,10H ]

johnjohn100 checks, Nima3000 bets $222, johnjohn100 calls $222.

 

TURN [board cards 5S,JC,10H,8S ]

johnjohn100 checks, Nima3000 checks.

 

RIVER [board cards 5S,JC,10H,8S,4H ]

johnjohn100 bets $500, Nima3000 calls $500.

 

SHOWDOWN

johnjohn100 shows [ AH,8H ]

Nima3000 shows [ AD,10D ]

Nima3000 wins $1,686.

 

 

HHnr3, fi är ganska duktig och aggro. Han har respekt för mig och ser mig som ganska tight aggro.

 

 

Seat 1: chillismack ($1,186.50 in chips)

Seat 4: HighOffLife ($1,866.00 in chips)

Seat 6: Nima3000 [ 9C,8S ] ($2,818.00 in chips)

Seat 7: MrNumpty ($394.50 in chips)

Seat 9: kiara013 ($459.10 in chips)

ANTES/BLINDS

HighOffLife posts blind ($5), Nima3000 posts blind ($10).

 

PRE-FLOP

MrNumpty folds, kiara013 folds, chillismack folds, HighOffLife bets $25, Nima3000 calls $20.

 

FLOP [board cards 6H,10C,JC ]

HighOffLife checks, Nima3000 bets $55, HighOffLife calls $55.

 

TURN [board cards 6H,10C,JC,4H ]

HighOffLife bets $125, Nima3000 bets $250, HighOffLife folds.

 

SHOWDOWN

Nima3000 wins $542.

 

HHnr4. Fi är väldigt solid och duktig. Jag gör ett helt idiotiskt fiskspel, men jag tänker att han har QJ eller en svagare 9a så som 98 eller Q9. Vill samtidigt inte sälja min hand så billigt. Ingen stor pot men ändå

 

Seat 1: Nima3000 [ 9D,KC ] ($2,673.00 in chips)

Seat 6: s11aun1968 ($333.50 in chips)

Seat 7: xxxGUTSxxx ($769.00 in chips)

Seat 8: Pauly-D ($984.50 in chips)

Seat 9: kd1134 ($830.50 in chips)

ANTES/BLINDS

kd1134 posts blind ($5), Nima3000 posts blind ($10).

 

PRE-FLOP

s11aun1968 calls $10, xxxGUTSxxx folds, Pauly-D folds, kd1134 calls $5, Nima3000 checks.

 

FLOP [board cards 10C,9H,3S ]

kd1134 checks, Nima3000 bets $30, s11aun1968 folds, kd1134 calls $30.

 

TURN [board cards 10C,9H,3S,JH ]

kd1134 checks, Nima3000 checks.

 

RIVER [board cards 10C,9H,3S,JH,9C ]

kd1134 bets $35, Nima3000 bets $100, kd1134 calls $65.

 

SHOWDOWN

Nima3000 shows [ 9D,KC ]

kd1134 shows [ 7S,8S ]

kd1134 wins $287.

 

HHnr5 är nog bland dom roligaste HHna EVER! Check it out!! Fi är FYI SJUKT lösaggro. Han reraisar ALLA mina raises preflop, han är lite tiltad för att jag har tagit 1500$ av honom på ganska kort tid. Bland annat på en semi bluff som jag visade för honom då han fick lägga ett par (3e par), som är en SJUK läggning för o vara han. Detta var resultatet av hans tilt, MODERN AV ALLA BLUFFSYNER!

 

 

Seat 1: GOT_IT24 ($980 in chips)

Seat 2: Nima3000 ($2,593.10 in chips)

Seat 3: xDingo8babyx ($581.40 in chips)

Seat 6: BradMajors ($427 in chips)

Seat 9: getawaynow ($1,630 in chips)

ANTES/BLINDS

xDingo8babyx posts blind ($5), BradMajors posts blind ($10).

 

PRE-FLOP

getawaynow calls $10, GOT_IT24 calls $10, Nima3000 bets $50, xDingo8babyx folds, BradMajors folds, getawaynow bets $150, GOT_IT24 folds, Nima3000 calls $110.

 

FLOP [board cards 4H,KH,KS ]

getawaynow checks, Nima3000 checks.

 

TURN [board cards 4H,KH,KS,KC ]

getawaynow bets $150, Nima3000 bets $400, getawaynow calls $250.

 

RIVER [board cards 4H,KH,KS,KC,QS ]

getawaynow checks, Nima3000 bets $1,500, getawaynow calls $1,070 and is all-in.

 

SHOWDOWN

Nima3000 shows [ KD,QD ]

getawaynow mucks cards [ 7D,8H ] <-------- W T F??????????????

Nima3000 wins $430, Nima3000 wins $3,282.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...