Bjorn_ Postad 21 Januari , 2006 Rapport Postad 21 Januari , 2006 7 Card Stud High-Low ($0.50/$1.00), Ante $0.05, Bring-In $0.25 (hand converter) 3rd Street - (0.80 SB) Hero: Q:spade: 9:diamond: 2:club: ___brings-in Seat 7: xx xx 6:spade: ___calls Seat 8: xx xx 4:club: ___folds Seat 1: xx xx 7:club: ___folds Seat 2: xx xx 2:spade: ___folds Seat 3: xx xx 3:club: ___folds Seat 4: xx xx 6:club: ___folds Seat 5: xx xx A:heart: ___folds 4th Street - (1.80 SB) Hero: Q:spade: 9:diamond: 2:club: A:club: Seat 7: xx xx 6:spade: 9:spade: Är det värt att bluffa på potten här? Visserligen är inte potten så stor men det är ju egentligen lika mycket ett argument för fi som för mig. Hans överlägset troligaste hand torde ju vara en trelåg och för en sådan ser ju mitt bord klart läskigt ut. Givet pottoddsen så räcker det ju att han lägger drygt var tredje gång för att det ska vara omedelbart lönsamt plus eventuella chanser jag har att förbättra. (T.ex. till par i damer eller ess.) Blir jag höjd så är det ju bara att kasta. Synar han däremot bara så kan jag ju tänka mig att betta igen på femte om jag träffar ett lågt kort och han en T-K som ej är i spader. /Bjorn Citera
Recommended Posts